الحاق ناو ابومهدی و ۱۰۰ شناور موشک انداز به نیروی دریایی سپاه+ فیلم

مراسم الحاق ناو ابومهدی المهندس و ۱۰۰ شناور موشک انداز به نیروی دریایی سپاه از صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش مشرق، امروز در مراسمی ۱۰۰ شناور موشک انداز از کلاس های مختلف و نیز ناو ابومهدی المهندس در بندرعباس به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه ملحق می شوند.

این شناورها با قابلیت شلیک همزمان موشک در زمان حرکت، ضمن تقویت قابلیت های دفاعی کشور در حوزه رزم دریا، توان مقابله با تهدیدات متنوع را نیز افزایش داده و پویایی و چالاکی ویژه ای را نیز به نیروهای دریایی سپاه در آبهای خلیج فارس و دیگر مأموریت های دریایی می بخشد.

به گفته سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، این الحاق ادامه الحاق‌های ۱۱گانه گذشته و در راستای ادامه تولید قدرت است.

شناور گشتی رزمی ابومهدی المهندس مبتنی بر نیازهای عملیاتی نیروی دریایی سپاه توسط جوانان متخصص داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید شده است. این شناور رادارگریز با بهره‌مندی از ۴ موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای ۳۷ گره دریایی، و قدرت بالا در مانور است.

قابلیت حمل و فرود و برخواست پهپاد عمودپرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است. این شناور برای دفاع هوایی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگرهای دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار توپ‌های ۲۰ میلیمتر و ۳۰ میلیمتر است.

شناور شهید ابومهدی المهندس برای انهدام اهداف سطی متخاصم نیز مجهز به پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی (از ۳۵ تا ۷۵۰ کیلومتر) است. این شناور مجهز به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    8 3
    💖💖💖 الحمدالله و سلام و درود به همه عزیزان دل
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 1
    سالیان نه چندان دور کی فکرش را میکرد و تصورش را داشت ، اینگونه ایرانیان در صحنه دریا و دفاعی بدرخشند و حسرت و نگرانی و بیم بر دل دشمن بگذارند . آیه شریفه و اعدو لهم مااستطعتم من قوه زیبنده و برازنده سپاه پاسداران قهرمان انقلاب اسلامی ایران است
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    دمتون گررررم شیرمردان واقعی و موحد و غیور و دانشمند و صنعتگر و گمنام و بی توقع ایرانزمین پاک. قرنها بود که مام وطن زخم خورده و تحقیر شده مون منتظر ظهور شما فرزندان اصیل و پاک نهاد و نیک سرشت و خداجوی و وطن پرستش بود. درود خدا و شهیدان پاک بر اون والدین گرانقدری که شما عزیزان را به خوبی در دامان پاکشان تربیت و به خدمت کشور عزیزمان ایران هدیه کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس