کد خبر 1562785
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کرایه نیم میلیونی تومانی در فرودگاه مهرآباد

وقتی مسافران از پایانه خارج می‌شوند تازه اول گرفتاری است تاکسی نیست و برخی از رانندگان کرایه‌های 500 تا 700 هزار تومانی برای مسیرهای نیم ساعته می‌گیرند.

به گزارش مشرق، کجا می‌خواهید بروید؟‌ سعادت‌آباد.کرایه‌اش چقدر است؟ ناقابل ۵۵۰ هزار تومان. چه خبره؟ مگه سرگردنه است کلا ۲۰ دقیقه راهه؟ شما سوار شوید به خاطر گل روی‌تان ۵۰ تومان هم کم می‌کنم. نه صبر می‌کنم؛ خود دانی از ما گفتن بودن ماشین نیست! این‌ها مکالمات مردم در ساعات پایانی روز با رانندگانی است که در فرودگاه مهرآباد در حال مسافرکشی هستند.

شهروندان بعد از رسیدن به پایانه فرودگاه مهرآباد به سمت باجه تاکسی می‌روند. مسؤول باجه می‌گوید، ساعت پیک است و تاکسی نداریم. از اینجا به بعد داستان رنگ دیگری به خود می‌گیرد تعدادی راننده تاکسی و خطی، مشتریان را دوره کرده و با قیمت‌های دو تا سه برابری آنها را به مقصد می‌رساند؛ به طوری که هزینه تردد از فرودگاه تا مرکز شهر که ۱۰ کیلومتر هم نمی شود، در برخی روزها تا ۴۰۰ هزار تومان هم می رسد، یعنی چیزی بیشتر از پولی که یک کارمند در طول روز دریافت می‌کند.

نرخ کرایه تاکسی‌ها هر ساله در شورای اسلامی شهر تهران تصویب می‌شود و امسال هم ورودی برای تاکسی‌های مهرآباد ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به ازای هر کیلومتر پیمایش هم ۱۴۵۸ تومان باید مسافران پرداخت کنند و در ساعات اوج ترافیک برای تشویق رانندگان تاکسی به سفر تا سقف ۵۰ درصد نرخ کرایه‌ها قابل افزایش شد.

مردم باید برای مسیر کمتر از یکساعت قیمت‌های نجومی پرداخت کنند و اگر چمدان هم سنگین باشد باید ۱۵۰ هزار تومان هم اضافه تر پرداخت کنند. یکی از مسافران می گوید خواستم تاکسی اینترنتی بگیریم، گزینه عجله دارم را هم زدم اما کسی قبول نکرد، وقتی سوار ماشین با ۳ برابر قیمت شدم، دیدم تاکسی اینترنتی است.

مشکل نرخ کرایه تاکسی‌ها مختص به فرودگاه و پایانه‌ها نیست و در تمام شهر وجود دارد به خصوص در روزهای ترافیکی، بارانی، برفی و ...قیمت ها بیشتر و تاکسی ها دربست می شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران مهدی وحدت کار می‌گوید شهروندان پرداخت کرایه تاکسی را بصورت آنلاین و الکترونیکی با نرخ تعیین شده پرداخت کنند و اگر مشکلی بود حتما «به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند»این درحالی است که عضو کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران علی اصغر قائمی می گوید «اگر تاکسیرانی نظارت کامل کند، وقتی مسافر از ترمینال خارج می‌شود توسط یکسری راننده دوره و مجبور نمی‌شود هر قیمتی را پرداخت کند.»

به گفته کارشناسان، شهرداری تهران موظف شده که سامانه‌ای برای نرخ‌های تاکسی تهیه کند که در آن شرایط آب و هوا، ترافیک، ساعات حرکت و ... مشخص و شهروندان به صورت شفاف نرخ‌ها را بدانند اما تا کنون این امر رخ نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    6 1
    خداییش من نمیدونم با چه توکلی چنین پولهایی را میگیرن و باآن نان تهیه کرده و سرسفره خانواده میبرن؟؟؟!!!!!!! درآینده چه برسر فرزندان بیگناه اینان خواهدآمد خدامیداندوبس!!!!!
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 1
      شما ببینید در حرام بودن لقمه چه فجایعی نهفته شده که امام حسین علیه السلام علت جهنمی شدن لشکر عظیم عمر سعد ملعون و یزید رو لقمه حرام میدانستند ، و عجیب که حتی هنوز که هنوزه در زیارت عاشورا خودشون و ذریه اشون دارن مورد لعنت و نفرین ملت مسلمان قرار میگیرند،اللهم لعن اول ظالم ظلم....... و آخر تابع له علی ذلک.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 0
    خدالعنتشون کنه که منتظرنداختلالی پیش بیاد وخون مردم را درشیشه کنند.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    6 0
    راحت لقمه حروم میخورن و دم از مسلمونی و انسانیت هم میزنن!!!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    6 0
    لابد خودشان هم انسان میشمارند؟!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 0
    توروخداببین ما با کیا شدیم 80میلیون نفر
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    4 0
    چجوری این لقمه ها ازگلوشون پایین میره
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      4 0
      حتما تقاص پس خواهند داد.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 0
      قطعا تاوان خواهند داد حتی لحظه ای تردید نکنید، مگر اینکه توبه کنه و خودشو اصلاح کنه و حقی که ضایع کرده یا به صاحبش برگردونه یا در صورت عدم دسترسی اونو به عنوان صدقه از طرف صاحبش رد مظالم بده.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 1
    یه حرف مزخرفی بین بعضی راننده ها باب شده میگن کسی که پول بلیت هواپیما داره پس باید کرایه بیشتر هم ازش گرفت ، احمقا خیلی از این مسافرا مأموریت کاری میرن بلیت رو محل کار براشون میگیره کرایه تاکسی رو با حقوق بخور نمیر خودشون باید بدن اگر مسافر عادی باشن هم خیلیا با بلیت ارزون لحظه آخری سوار هواپیما میشن
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    دقیقا مثل فرودگاه اوضاع راه آهن هم همینه
  • adrian DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 0
    سال قبل از من چهارصد و پنجاه هزار تومن گرفتن از فرودگاه امام به مهرآباد
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    7 0
    بعد همین راننده تاکسی ها تو مسیر درباره اختلاس ها و وضعیت اقتصادی کشور با آب و تاب حرف میزنن
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      واقعا ،بعضی کار زشت خودشون رو نمیبنن کور خود و بینای دیگران هستند ،یکی نیس بگه بابا تو که انقدر داری از همه انتقاد می‌کنی وقتی کرایه حروم داری میگیری، پس اخه دقیقا چه فرقی با اون شخص داری؟اون اختلاسگره حرومخوره توام حرومخوری
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 0
    لقمه حروم شایدراحت ازگلوشون پایین بره ولی تبدیل به درد بی درمون میشه ایشالله
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    حق الناس بخشیده نمیشه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    وای بحال بچه هاشون
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 0
      لقمه حرام وبال گردنشون میشه و.............
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 0
    وقتی که همه چیز با هم گران میشه و کسی هم پاسخگو نیست و مدیر و مسئول وزیر و معاون و.... مردم را با حرف های صد تا یک غاز سر کار می گذارند !! از بعضی از مردم چه توقعی دارید ؟ واقعیت تلخی است که : خودمان هم به یکدیگر رحم نمی کنیم !
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      عزیزم ، خدای متعال می‌بینند و در نامه اعمال ثبت میشه و تقاص داره ، اگر کسی بدی کرده بگذارید بار گناه دیگری روی شونه خودش باشه شما خودتون مدیون اینهمه خلق نکنید، شما کار خودتون درست انجام بدین و حلال پاکیزه و روشن خودتون رو به نجاست متعفن و بدبوی حرام آلوده نکنید،اون که داره حرام میخوره یقینا تقاصش رو میده بی برو برگرد، فریب نخورید و به تجربه برکت فراوانی که خداوند به اون مال حلال میده ایمان داشته باشید
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    «حضرت امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»: كَسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در نسل و اولاد ظاهر می‌شود. (وسائل، ج ١٢، ص ٥٣)
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    در کار و کسب درآمد حریص و افراطی مباش، زیرا تنها آنچه برایت مقدّر شده به تو خواهد رسید، مولای موحدان حضرت علی علیه السلام
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 1
    از دعاهايي كه به گفته بسياري از بزرگان براي حل مشكل تنگي رزق و معيشت بارها تجربه شده اين هست كه هر روز صبح بعد از نماز 110 مرتبه بگوييد: « اللهم اغنني بحلالك عن حرامك و بفضلك عمن سواك و بمغفرتك عن عذابك»؛ يعني خداوندا،مرا بوسيله مال حلال از حرام بي نياز بفرما و با فضل خود از(تقاضا از) سایر بندگانت نیز مرا بي نياز بفرما،(زیرا که) به امید آمرزش و بخشش از عذابت (ترا میخوانم).
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    بخدا برکت نداره واقعا دوا درمون میشه
  • امید IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 3
    من راننده تاکسی فرودگاه مهرآباد هستم هر کسی گفته تاکسی ویژه فرودگاه این مبالغ رو گرفته دروغ میگه مثل سگ تاکسی فرودگاه کرایه برای کرایه از سیستم نرم افزاری استفاده می‌کنه که قبض بارکددار هستش و به غیر از ساعت پیک ترافیک که ۲۰ درصد به کرایه اضافه میشه افزایش دیگه ای نداریم حالا آزاد کار شخصی یا دیگران این کرایه‌ها رو میگیرن پای تاکسی فرودگاه نذارید
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 0
      ماهم میگیم نفرین برهرکسی که اینکارومیکنه و نه برراننده های شریف وزحمتکش ونون حلال خور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس