«من‌وتو» از سودای براندازی تا شکست مطلق در ماموریت‌ها

«من‌وتو» یکی از شبکه‌هایی بود که در پائیز سال گذشته پروژه تجزیه‌طلبی ایران را پیگیری می‌کرد، این شبکه حالا به پایان راه رسیده و به صورت رسمی خبر از تعطیلی خود می‌دهد.

به گزارش مشرق، بیش از ۹۰ روز ناامنی سال گذشته در کشور ثمره فعالیت‌های ضد ایرانی بیش از ۷۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان است که شاید یکی از مهم‌ترین آنها شبکه یهودی ـ بهایی «من‌وتو» باشد.

«من‌وتو» از سودای براندازی تا شکست مطلق در ماموریت‌ها

برخی رسانه‌های ضد انقلاب مدعی اثرگذاری رسانه‌ای بودند اما شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان «من‌وتو» که به گفته سفیر سابق ایران در لندن حمید بعیدی‌نژاد «از طریق اموال به غارت رفته ملت ایران توسط خانواده پهلوی اداره می‌شود.» در جدیدترین موضع‌گیری خود خبر تعطیلی قطعی‌اش را از ۳۱ ژانویه به صورت رسمی اعلام کرد.

«من‌وتو» از سودای براندازی تا شکست مطلق در ماموریت‌ها

در حالی سرمایه این شبکه در سال ۱۳۹۷، ۹۵ میلیون پوند و برابر با بودجه سازمان صدا و سیما در سال ۱۴۰۱ است که «من‌وتو» عدم تامین مالی این شبکه را دلیلی برای پایان کارش می‌دادند.

«من‌وتو» پیش از این نیز ۳ بار اعلام تعطیلی کرده بود که یک بار آن منجر به پایان کار «من‌وتو»۲ و در دفعات بعدی منجر به تزریق مالی توسط ضد انقلاب به این شبکه و ادامه کار آن شد.

این‌بار بعد از بیانیه ابتدایی شبکه «من‌وتو» در ۲۲ آبان‌ماه و اعلام این نکته که «در تامین نیازهای مالی لازم برای ادامه فعالیت تلویزیون در سال‌های پیش رو با مشکلاتی روبه رو شدیم.» و «بعد از بررسی شرایط ادامه راه «من‌وتو» را مشخص می‌کنیم.» این شبکه به دلیلی که در اعلامیه جدید «عدم تامین بودجه لازم برای ادامه فعالیت مستمر» عنوان شده بود رسما اعلام تعطیلی را از ۲۴ روز دیگر و در تاریخ ۱۱ بهمن خبر داده است.

این شبکه با وجود برنامه‌های مفصل در شب یلدا هر سال در یلدای سال جاری که میان اعلامیه اول و دوم بود، تنها به پخش خلاصه برنامه سال‌های گذشته خود اقدام کرد.

امکانات مالی مخالفین جمهوری اسلامی برای جنگ رسانه‌ای هیچ‌گاه کم نشده و همیشه در اولویت بوده است، امروز ۳۸۰ کانال خاص موسیقی، ۲۵۲ کانال کودک و نوجوان و ۷۴ شبکه مد به زبان فارسی در حال فعالیت هستند که بیش از ۴۰ شبکه مشخصا اهداف سیاسی ـ اجتماعی را دنبال می‌کنند.

حامیان «من‌وتو» و کارکنان آن می‌گویند که «خصوصی بودن شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان «من‌وتو»،‌ وابسته نبودن آن و عدم وجود منابع مالی برای حمایت و ادامه فعالیش باعث شده تا شرایط فعلی برای «من‌وتو» به وجود آمده و این شبکه در مسیر تعطیلی قرار بگیرد.»

کارشناس ارشد رسانه ایمان شمسایی اما می‌گوید که «شبکه‌های زیادی با مشکل مالی روبه‌رو شده و آن را با اقداماتی حل می‌کنند،‌ حتی «من‌وتو» هم چندین بار با این مسئله مواجه شده است، دلیل اصلی پایان ماموریت این شبکه است، «من‌وتو» برای بزک کردن نظام سلطه تاسیس شد و با بیداری فعلی جهان دیگر کارایی ندارد.»

کارشناسان امور بین‌الملل معتقدند که « تامین مالی این شبکه‌ها توسط دولت‌ها و مراجعی که این کار را انجام می‌دهند متناظر با ماموریت‌های آنان است، عملکرد این شبکه‌ها در پاییز سال گذشته نشان داد که تاثیر زیادی ندارند و تامین مالی آن‌ها دیگر توجیه اقتصادی ندارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    الهی شکر ،الحمدلله رب العالمین
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 0
    امید خلیلی و سالومه سیدنیا منفورترین مجریهای شبکه های خارج از کشور
  • رضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    احسان کرمی چه کارکنه به نظرتون؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس