رسانه لبنانی: علت دیدار مقام اتحادیه اروپا با هیاتی از حزب‌الله چه بود؟

رسانه لبنانی به علت دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هیاتی از حزب الله لبنان پرداخت.

به گزارش مشرق، شبکه الجدید با اشاره به سفر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هیاتی از حزب الله لبنان به نقل از منابع آگاه از این دیدار اعلام کرد: مسئول اروپایی آمده تا هشدار دهد که مراقب وضعیت خطرناک غزه باشید و ممکن است تبعات خطرناکتری برای لبنان به همراه داشته باشد.

این منابع بیان کردند: مسئول اروپایی پیام هشدار دهنده ای از سوی هیچ طرفی به حزب الله نداد، اما آمده بود تا خطرناک بودن اوضاع را گوشزد کند.

این در حالی است که پیش از این یک منبع به الجزیره گفته بود که حزب الله به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داده که پیش از توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امکان بحث درباره پرونده لبنان و تحولات جنوب این کشور وجود ندارد.

این تحولات پس از آن رخ می دهد که روز گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هیاتی از حزب الله به ریاست «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان دیدار کرده بود.

این دیدار در حالی صورت گرفته که پیش از این بورل با «نجیب میقاتی» نخست وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت وگو کرده بود.

نخست‌وزیر لبنان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت خواستار توقف نقض حاکمیت کشورش توسط رژیم صهیونیستی شد.

میقاتی گفت: تعهد لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مستلزم توقف نقض حاکمیت کشور از سوی (رژیم) اسرائیل و عقب نشینی آن از سرزمین‌های اشغالی ما است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    اروپا دست نشانده آمریکا با وقاحت تمام از ایده اسرائیل پشتیبانی می‌کند ولی باید بداند که مردم شمال اسرائیل باید چادر نشینی ر ا پیشه خودشان کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس