کد خبر 1563133
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
«مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

رای تشکیل ائتلاف مانع فردی وجود دارد؛ به این معنا که من به تنهایی انسان خوبی هستم اما وقتی در کنار شما قرار می‌گیرم دچار مشکل می‌شویم!

سرویس سیاست مشرق- مجموعه کنش های سیاسی و رسانه‌ای چهره‌های نزدیک به جریان اعتدال بیانگر آن است که این جریان تلاش دارد تا با تشکیل یک ائتلاف سیاسی مساله سیاست خارجی و برجام را به عنوان دال مرکزی کمپین انتخاباتی خود مورد بهره برداری قرار دهد.

این چهره‌ها که در مدار بازسازی چهره دولت روحانی و نیز زمینه سازی برای حضور در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و به دنبال آن حضور مجدد در قدرت می باشند، ضرورت مدارا در محورهایی همچون ««مدارای درون خانواده»، «مدارای بین نسلی»، «مدارا در فضای سیاسی» و «رویارویی‌های بین‌مردمی را مورد تاکید قرار داده و تصریح می کنند، خواسته‌ها، نیازها، آرزوها و در معنای علمی ارزش‌های میان مردمی در اکثریت جامعه، با ارزش‌های رسمی در موارد متعددی فاقد همنشینی شده‌اند.

مسعود پزشکیان از جمله همین افراد است که در گفتگو با وب‌سایت انصاف نیوز روی همین نکات تمرکز کرده و سعی دارد با ایجاد یک پرستیژ خاص سیاسی برای میانه‌روها در کیک سیاست برش جدید بزند، در ادامه بخش‌های مهم این گفتگو را می‌خوانید:

** اگر اقلیت یا اکثریت قوی در مجلس باشد که عالم و دلسوز هم باشند راهگشا خواهند بود. کسانی اگر اشتباهاتی کرده‌اند الزاما مخالف و ضد نیستند. آن که اشتباه نکرده کاری هم نکرده است. دولت موظف است اگر من به سمت اشتباه رفتم به من گوشزد کند نه اینکه من را به آن مسیر هل بدهد.

** طبیعتا اگر ائتلافی در جهت هدفی مشخص داشته باشیم و بپذیریم که مبنا حرف من و شما نباشد و مبنا را آن چیزی قرار دهیم که بر اساس تجربه و علم نتیجه‌ی خوبی به همراه خواهد داشت. اگر به این حد از آگاهی برسیم دیگر با یکدیگر دعوا و اختلافی نداریم.

** ائتلاف‌ها ابتدا باید از شهرها آغاز شود، در مرحله‌ی بعدی استانی شود و در نهایت هم باید ائتلافی کشوری شکل بگیرد. البته اگر این افراد میانه‌رو بتوانند با هم ارتباط برقرار کرده و به زبان و هدف مشترکی برسند.

** برای تشکیل ائتلاف مانع فردی وجود دارد؛ به این معنا که من به تنهایی انسان خوبی هستم اما وقتی در کنار شما قرار می‌گیرم دچار مشکل می‌شویم و با هم درگیر می‌شویم زیرا هر کدام می‌خواهیم خودمان رئیس باشیم.

** آن‌هایی که قهر کرده‌اند از نظر من نباید قهر کنند. اگر من هم به دنبال منافع شخصی خودم بودم بهتر آن بود که به جای حضور در انتخابات به طبابت می‌پرداختم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    22 16
    پزشکیان لعنت ابدی بر تو باد...
    • فدائی اسلام و انقلاب IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      5 1
      نظرات رو الکی رد نکن سانسورچی
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      5 1
      سانسور چی چرا نظرات رو الکی رد نکن
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 6
      اصولگرایان تندروی طالبان مسلک کجایند
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      4 2
      لعنت بر سانسور
    • تهرانی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      4 4
      امثال نوبخت با دروغ های اقتصادی و خسارات مدیریتی تأیید صلاحیت شود قطعا با جنگ‌ رسانه ای رای می‌آورد با اکثر لیست روحانی. پس وای بر ایران
    • سوخته IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 3
      لعنت بر منافق
    • تک سوار DE ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 1
      دقیقا بخاطر تایید صلاحیت فردی که خسارت برجام رو بر ملت تحمیل کرد و دم از جدایی اذربایجان می زنه من در این انتخابات شرکت نخواهم کرد. شما ها اگر می خواهید کشور رو نابود کنید دیگه خوش رقصی من و امثال من رو برای چی می خواهید؟ دم اغتشاش جوان غیور می خواهید و دم انتخابات با تندرو ها می جنگید!!!
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 2
      بر توی تندرو لعنت. چیزی جز لعن و نفرین بلدید؟
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      4 0
      پزشکیان مواضع منافق صفتانه ای داره و بیشتر دنبال ایجاد اغتشاش در کشور بوده
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      3 0
      پزشکیان بیشتر در جایگاه لیدر اغتشاشات خودشو نشون داده نه در جایگاه یک نماینده دلسوز مردم - ایکاش پزشکیان یکبار هم که شده جنایات کومله و دموکرات و کشتار منافقین را محکوم میکرد تا اثبات میکرد که دستنشانده و مزدور گروه های تروریستی نیست.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    52 9
    کدوم انتخابات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      55 4
      واقعا فکر میکنین با تایید صلاحیت چندتااصلاح طلب مردم رای بدهند اینقدر که فشار تورمی وگرانی برمردم وارد کردید که مردم حتی تاریخ انتخابات روهم نمی خواهند بدانند
    • DE ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
      0 0
      همون انتخاباتی که آمریکا و اصلاح طلبها از شما می خواهند در آن شرکت نکنید تا آنها هر بلایی که خواستند در مجلس سر ملت بیاورند و وقتی گندش درآمد «نظام» را مقصر معرفی کنند.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    60 12
    خیلی برای من جالبه کسی که از برجام و FATF سر در نمی آورد.(کوتاهی و تفریط) کسی که در فتنه مهر ماه 1401 جانب فتنه گران را گرفت. (افراط) و کسی که در دولتهای اصلاح طلبان تمام قد به دفاع از عملکرد آنها پرداخته حالا میانه رو شده! ای روزگار ببین با چه کسانی طرفیم!
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      4 30
      درود بر پزشکیان
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      پزشکیان بیشتر در جایگاه لیدر اغتشاشات خودشو نشون داده نه در جایگاه یک نماینده دلسوز مردم - ایکاش پزشکیان یکبار هم که شده جنایات کومله و دموکرات و کشتار منافقین را محکوم میکرد تا اثبات میکرد که دستنشانده و مزدور گروه های تروریستی نیست.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    30 9
    نکشیمون آقای میانه رو
  • کاکتوس IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    55 9
    جناب پزشکیان!! شما همان بهتر که طبابت نکنید . چون پزشکی که بخاطر اغراض سیاسی sudden death (مرگ ناگهانی) را که یکی از انواع مرگ و میر بوده و فردی اعم از جوان و یا پیر (اکثراً جوان) بدون هیچ دلیل واضحی یکدفعه ای می افته و میمیره که در مورد مهسا امینی اتفاق افتاد ( تازه این خانم سابقه بیماری هم داشت) را بعنوان کارشناس پزشکی در برنامه تلویزیونی منکر شده و با اینکار یکی از مسببین ناآرامی و اغتشاش و کشته شدن بچه های مردم میشوید ، بهتر است وظیفه خطیر پزشکی را کنار بگذارد تا بیش از این موجب خسران برای عاقبت خود و دنیای دیگران نشود.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      7 84
      پزشکیان انسان شریفی هستش و همیشه حقیقت رو گفته واسه همین جریان تندروی کشور باهاش مشکل دارن
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      60 3
      تند رو اون پزشکیان که تهمت قتل مهسا امینی به گردن نظام گذاشت و شورش را رقم زد .شماها معنی میانه روی را هم به ابتذال کشاندید
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      44 3
      آخه مرد مومن اصلاح طلب انسان شریفی میشه؟اصلاح طلبان از دم با جمهوری اسلامی مشکل دارن و اگه به قدرت برسن مملکت رفته هوا
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 23
      اصلاح طلب با جمهوری اسلامی مشکل نداره با افکار پوسیده و زنگ زده ی امثال تو مشکل داره که فقط میخواین با دنیا بجنگید و هیچ به فکر این ملت بیچاره نیستین
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 0
      پزشکیان بیشتر در جایگاه لیدر اغتشاشات خودشو نشون داده نه در جایگاه یک نماینده دلسوز مردم - ایکاش پزشکیان یکبار هم که شده جنایات کومله و دموکرات و کشتار منافقین را محکوم میکرد تا اثبات میکرد که دستنشانده و مزدور گروه های تروریستی نیست.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    14 2
    اصلاح طلبان در فتنه های سالهای گذشته مردند. میانه روها هم که عموما در مقابل فتنه ها سکوت کرده بودند تقریبا عقیم شده اند و به انسانهای خنثی تبدیل شده اند و مطمئن هستیم که هر گز به در این کشور نمی خورند کشور در این برهه از زمان به نیروهای جهادی در همه عرصه ها نیاز دارد چه در مجلس چه در دولت چه در کارهای تولید و صنعت و علم و فناوری خنثی بودن هم یک خسارت محض است که ملت باید از حضور اینها احساس خطر کند چون اگر ضرری نداشته باشند که قطعا دارند حداقل هیچ سودی ندارند تاریخ انقلاب این تجربه را به اثبات رسانده
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 58
      مردم از جریان تندروی اصولگرا ی طالبان مسلک خسته شدن و تنها راه حل فقط اصلاح طلبان و جریان میانه رو هستش
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    47 1
    اسم ائتلافتونم بذارید گروه خوکهای نجس
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 10
    پزشکیان یکی از مخلص ترین و سالمترین ترین و سیاستنداران ترین نمایندکان تمام ادوار مجلس است ولی با توحه به اینکه شرکت در انتخابات پیش بینی می شود خیلی کم باشد بهتر بود ار کاندید شدن کنار بکشد
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      پزشکیان بیشتر در جایگاه لیدر اغتشاشات خودشو نشون داده نه در جایگاه یک نماینده دلسوز مردم - ایکاش پزشکیان یکبار هم که شده جنایات کومله و دموکرات و کشتار منافقین را محکوم میکرد تا اثبات میکرد که دستنشانده و مزدور گروه های تروریستی نیست.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    25 1
    اصلاح طلب میانه رو و تندرو نداریم .همشون با ولایت فقیه مشکل دارن و غربگرا هستن.بدون استثنا.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      درست می گی واسه همین ما به اصلاح طلبان رای نمی دهیم به اصول گرایان هم رای نمی دهیم چرا ؟ فعلا بماند
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    20 2
    کی این پزشکیان را تایید صلاحیت کرد
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    43 1
    ای کاش به همون طبابت میپرداختی و دست از سرمردم تبریزبرمیداشتی
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 1
    اصلاح طلبان بیخودی به خوشان میزنند که راهی مجلس بشوند این بار هم به جز معدودی بقیه همه اصول‌گرایان و پایداری ها هستند حتی گره زدن وضعیت اقتصادی به سیاست خارجی دردی را برایشان دوا نمیکند چون اکثر افراد به قول معروف رای خاکستری در سطح جامعه رای نمید هند و انشالله مثل دوره قبل همه یکدست از اصولگرایان خواهند شد انشااله
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 0
    برو طبابت بکن شاید حداقل خدمتی ازت بر بیاد
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      3 2
      پزشکیان اسمش در لیست چند نماینده اصلاح طلبی بود که در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم"." این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" متوقف شد و داعش نفس راحتی کشید.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    فتنه گران وعاملان اشوب پارسال ودشمنان قسم خورده باهم اعتلاف میکنند مواظب باش تبریزنری تهران باتوبهتر کنار میاد
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    4 0
    پزشکیانی چرا میانه رو محسوب می شود ایا چون دخترش رو با پارتی خودش به پتروشیمی نان و اب دار برده میانه رو محسوب می شود یا بخاطر ریختن بنزین به اتش اغتشاشات سال قبل و کشته شدن امثال حسین اوجاقی بسیجی تبریزی در اغتشاشات و دهها جوان دیگر، میانه رو محسوب می شود و یا بخاطر عدم واکنش در خور به شهدای کرمان میانه رو شده است؟؟؟ پزشکیان میانه رو نیست، منافق است
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      2 0
      پزشکیان از حامیان داعش است که مخالف سوختگیری و مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان برای بمباران سنگین مواضع داعش در سوریه و عراق شد.
  • مخلص IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 1
    آقای نظر جمع کن انصاف داشته باش خود رای نباش بیشتر نظریات از افکار متفاوت جهت مشارکت و احساس وظیفه است قبول کن .
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    این همه سانسور تو مجموعه در پیت شما آدم رو یاد ساواک دوران پهلوی دوم میندازه........... مشرق نیوز این نیز میگذرد و روسیاهی حتماً برزغال خواهد ماند.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    شناسنامه راببر یک مهر باطل شد بزن تاملتی زنده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس