مصر با درخواست تل‌آویو برای استفاده از پهپادهای جاسوسی در محور فیلادلفیا مخالفت کرد

رسانه‌های‌ آمریکایی اعلام کردند که مصر درخواست رژیم صهیونیستی برای ارسال پهپادهایی جهت کنترل محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) را رد کرد.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از برخی مسوولان ارشد مصری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی به قاهره پیشنهاد داد،‌ در طول محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) واقع در حد فاصل مصر و نوار غزه که تل‌آویو مدعی است حماس از آن برای قاچاق سلاح به نوار غزه استفاده می‌کند، دستگاه‌های سنسور و کنترلی را نصب کند.

بر اساس این گزارش‌ها، تل‌آویو همچنین از مصر خواست اجازه دهد برای کنترل محور فیلادلفیا، پهپادهای جاسوسی را به منطقه اعزام کند.

به گفته مسوولان مصری، قاهره به تل‌آویو پاسخ داد که پیشنهاد آن درباره نصب دستگاه‌های سنسور را بررسی خواهد کرد اما درخواست تل‌آویو برای ارسال پهپادهای جاسوسی به این محو را نپذیرفت و آن را به منزله نقض حاکمیت مصر اعلام کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شده بود که برای جلوگیری از قاچاق اسلحه به نوار غزه از محور فیلادلفیا، این محور باید در کنترل این رژیم باشد.

مصر پیش از این خبرهای منتشر شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره آغاز عملیات زمینی تانک‌های ارتش این رژیم از کرم ابوسالم به محور فیلادلفیا در مرزهای نوار غزه با مصر را تکذیب کرد.

محور فیلادلفیا یا صلاح‌الدین در شمال از دریای مدیترانه تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب در طول مرزهای مصر با نوار غزه به طول تقریبا ۱۴ کیلومتر قرار دارد.

طبق قرارداد صلحی که در سال ۱۹۷۹ مصر و رژیم صهیونیستی به امضا رساندند، یک منطقه حائل در طول مرزها یا آنچه با عنوان محور فیلادلفیا شناخته می‌شود، ایجاد شده و به موجب آن پیش از انجام هر اقدام نظامی در منطقه، باید موافقت طرف دیگر گرفته شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس