فرار رییس خطرناک باند قاچاق از زندان فوق امنیتی اکوادور

دولت اکوادور پس از ناپدید شدن خطرناک‌ترین رییس دارودسته‌های تبهکاری از سلولش در زندان، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش مشرق، دنیل نوبوآ، رییس جمهور اکوادور با اشاره به اینکه خوزه آدولفو ماسیاس، رییس خطرناک باند تبهکاری قدرتمند «لُس کونروس» از سلول فوق امنیتی زندان ناپدید شده است، ۶۰ روز در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

این تخستین باری است که نوبوآ پس از روی کار آمدن در نوامبر ۲۰۲۳، چنین فرمانی صادر می‌کند. ناپدید شدن عجیب این فرد از زندان، به وقوع شورش در دست کم ۶ زندان و مرکز بازپروری در سراسر این کشور منجر شد.

نوبوآ در صفحه شخصی خود در شبکه‌های مجازی نوشت: اندکی قبل فرمان وضعیت اضطراری را امضا کردم تا نیروهای مسلح در عملیات‌های خود از حمایت همه جانبه سیاسی و حقوقی برخوردار باشند.

سردسته این گروه تبهکاری که به «فیتو» شهرت دارد، روز یکشنبه از سلول فوق امنیتی زندانی در شهر گوایاکیل ناپدید شد. او در سال ۲۰۱۱ با اتهامات مختلف از جمله قتل و قاچاق مواد مخدر، به ۳۴ سال حبس محکوم شد. گروه تبهکاری تحت فرمان او، در نزاع‌های خونین با سایر گروه‌های مجرم مرتبط با کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک و کلمبیا درگیر بوده‌اند.

براساس اعلام دولت، بیش از ۳ هزار نیروی پلیس برای پیدا کردن محل اختفای فیتو اعزام شده‌اند. به گفته گیرمو لاسو، رییس جمهور سابق اکوادور، ماسیاس آگوست پارسال به همراه تعدادی از زندانیان خطرناک از زندان گوایاکیل به ندامتگاه «لاروکا» منتقل شد اما یک قاضی ۲۷ روز بعد در اقدامی عجیب تصمیم را لغو و او را به زندان محلی گوایاکیل بازگرداند. شورش در زندان‌های اکوادور از سال ۲۰۲۱ تاکنون به مرگ حدود ۴۶۰ نفر منجر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خان داداش IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 1
    اونا هم از مدل قاضی های وطنی ما دارند...هرجا سخن از افراد خطرناک آزاد در جامعه هست نام قاضی های ....می درخشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس