کد خبر 1565688
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
دانشگاه‌ها و مدارس استان اردبیل تعطیل شدند

به علت بارش برف و برودت هوا مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های قم غیرحضوری شد همچنین امتحانات دانشگاه‌های استان اردبیل لغو شد. همچنین مدارس برخی از شهرهای آذربایجان‌غربی فردا غیرحضوری است .

به گزارش مشرق، به دلیل برودت هوا و بارش برف در اردبیل، نیر، نمین، هیر، سرعین، مشگین شهر، ارشق و گرمی فعالیت‌های آموزشی کلیه دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیر حضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

هم‌چنین براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی؛ به دلیل بارش برف و برودت هوا امتحانات کلیه مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۲ کنسل و زمان جدید این امتحانات متعاقبا اعلام خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به شرایط نامساعد جوی، کلیه امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در روز یکشنبه ۲۴ دی ماه(فردا) لغو و در همان ساعات به روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه موکول شده است.

مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های قم غیرحضوری شد

ستاد مدیریت بحران قم شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک‌های این استان در روز یکشنبه ۲۴ دی ماه به دلیل برودت دما و وارونگی هوا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، در اطلاعیه ستاد مدیریت بحران آمده‌ است:‌ با توجه به برودت دما و وارونگی در روز یکشنبه مورخ ۲۴ دی ماه برای مدیریت مصرف انرژی و پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری‌های فصلی، فقط تمامی مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس مقطع ابتدایی در استان فردا به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:‌ لازم به ذکر است امتحانات مقاطع متوسطه اول و دوم طبق برنامه‌های قبلی، برگزار می‌شود.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌ هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

مدارس برخی از شهرهای آذربایجان‌غربی فردا غیرحضوری است

اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با صدور اطلاعیه‌ای از غیرحضوری شدن مدارس برخی از شهرهای این استان به علت بارش برف خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛

با توجه به بارش برف و برودت هوا، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی بخش‌های قطور و صفائیه شهرستان خوی و مدارس تمامی مقاطع تحصیلی روستایی شهرستان چالدران فردا یکشنبه ۲۴ دی‌ماه در شیفت صبح، غیرحضوری و آموزش در بستر شاد خواهد بود.

برف، مدارس آستارا را تعطیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی تعدادی از مدارس آستارا خبر داد و گفت: به علت بارش برف و برودت هوا، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان آستارا فردا تعطیل است.

محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به بارش نزولات جوی و کاهش محسوس دما اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان و کادر آموزشی، آموزش در برخی از مدارس استان فردا یکشنبه به صورت غیرحضوری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت بارش برف و برودت هوا، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان آستارا فردا تعطیل است، افزود: این مدارس در نوبت صبح تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از مدیران مدارس خواست تا اهتمام ویژه در مدیریت سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس داشته باشند.

مدارس ابتدایی فریمان خراسان رضوی غیرحضوری شد

 فرماندار فریمان گفت: به علت وجود ریزگردها و کاهش کیفیت هوا فردا یکشنبه مدارس ابتدایی در نوبت صبح و بعدازظهر در این شهرستان به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان شاد برگزار خواهد شد.

حمید اکبری شامگاه شنبه افزود: این تصمیم بنا به مصوبه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار و وقوع پدیده گردوغبار شهرستان اتخاذ شده است.

وی گفت: با توجه به متاثر شدن شهرستان فریمان از گرد و غبار، به شهروندان توصیه می شود از تردد غیر ضروری خودداری و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

فرماندار فریمان اظهار کرد: در حال حاضر شاخص کنونی و لحظه ای کیفیت هوای شهرستان فریمان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت حفاظت فردی با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از امروز شنبه، به تدریج تا دوشنبه با توجه به تغییر فشار هوا در سطح استان انتظار می‌رود به تناوب، شدت وزش باد در سطح استان به ویژه نواحی بادخیز شدید همراه با گرد و خاک گاهی توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت باشد.

شهرستان فریمان با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر دارای چهار شهر و ۱۲۰ روستای با بیش از ۲۰ خانوار است.

مدارس استان همدان غیرحضوری شدند

به علت برودت هوا و وزش باد شدید، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در سراسر استان همدان در روز یکشنبه در نوبت صبح تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ تعطیل می‌باشد.

در صورت تعطیلی و وضعیت مدارس دیگر شهرها و مناطق کشور، اخبار آن دراسرع وقت به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    تعطیلی مدارس= بی سوادی نسل آینده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس