اجرای نسخه اسرائیلی توسط تاجزاده و حجاریان

نسبت اصلاح‌طلبان با سلبریتی‌ها وارد مرحله پرمزاحی شده است. جریانی که امروز به دنبال مقصر برای مبتذل شدن سیاست و بزرگ کردن سلبریتی‌ها می‌گردد و خود را قربانی این فضا می‌خواند!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وطن امروز با اشاره به اظهارات عضو مرکزیت حزب کارگزاران نوشت: سعید لیلاز به تازگی در جریان یک گفت‌وگو با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی روزنامه‌نگاران و سلبریتی‌ها را با خود ندارد، گفت: نظام خودش این انتخاب را کرده و سطح منازعه را از عبدی و حجاریان به سطح سلبریتی‌ها رسانده، چون می‌دانست توانایی مقابله با عبدی و حجاریان را ندارد!

اما فارغ از این ادعا که کسی توانایی مقابله با چهره‌های منقضی‌شده اصلاحات را دارد یا خیر، این سؤال مطرح می‌شود که چه کسی سلبریتی‌ها را در فضای سیاسی کشور بزرگ کرد. پی گرفتن این سؤال از قضا همگان را به همان اردوگاهی می‌کشاند که امروز صدای مخالفت با سلبریتی‌ها از آن بلند شده است. انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ نخستین میدان سیاسی بود که در آن هنرمندان و سلبریتی‌ها حضوری در حاشیه رقابت‌ها و در طرفداری از محمد خاتمی یافتند. دهه۸۰ به خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری دهم بود که یک‌باره سلبریتی‌ها به بخش ثابت میتینگ‌های سیاسی اصلاح‌طلبان راه یافتند. برنامه مشهور ۲ خرداد در سالن آزادی با حضور هنرمندانی همچون حمید فرخ‌نژاد (که اکنون کنار بدنام‌ترین چهره‌های ضدانقلاب و سلطنت‌طلب ایستاده است) نقطه تثبیت جایگاه سلبریتی‌ها در حیات سیاسی اصلاح‌طلبان بود. شروع دهه۹۰ و همزمانی‌اش با بزرگ شدن جایگاه شبکه‌های اجتماعی، سلبریتی‌ها را به مهم‌ترین سرمایه سیاسی اصلاح‌طلبان تبدیل کرد که در ۳ انتخابات سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ عملا بازیگردان سناریوی اصلاح‌طلبان شدند تا جایی که دیگر این جبهه کمتر روی روشنفکران و روزنامه‌نگاران و... سرمایه‌گذاری می‌کرد و هنرپیشه‌ها جای چنین گروه‌هایی را نیز برای آنها پر کردند.

سعید لیلاز در حالی دوگانه موهوم سلبریتی- حجاریان را مطرح می‌کند و می‌گوید جمهوری اسلامی برای فرار از حجاریان، سلبریتی‌ها را بزرگ کرد که شخص حجاریان، خود تئوریسین اعطای تریبون به سلبریتی‌ها بود و حیات اصلاح‌طلبان را به بازیگری شهرت‌پیشه‌ها در سیاست گره زد. حجاریان خرداد ۹۷ در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: اصلاح‌طلبان باید سیاست‌های خود را از دهان غیر مطرح کنند. به این معنا که سیاست‌هایشان را نخست با گروه‌های مرجع جدید شامل هنرمندان، مشاهیر و... در میان بگذارند و پس از دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات احتمالی، سیاست‌ها توسط همان گروه‌های مرجع جدید در جامعه منعکس شود.

به همین خاطر اگر بنا باشد متهمی برای بزرگ کردن جایگاه سلبریتی‌ها در نزاع سیاسی پیدا شود نخستین متهم‌ها را باید در بین همقطاران لیلاز، عبدی و حجاریان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    گوش نده شما هم از همین توان سوالاتی ها استفاده کنید تا جایی که کشش داشته باشند البته مهمترین مسئله داشتن شرکتهای موسیقی و فیلم به خصوص در بخش خصوصی هستش
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    3 0
    این نکبت حجاریان خود را فرمانده خمرهای سرخ فرض می کند از بس که تفکراتش بوی خون و جنایت می دهد و بی ترمز است.
  • سید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    اصلاح طلبان تهوع آور جملگی سر و ته یک کرباسچی هستند !!!
  • سید IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    اصلاح طلبان تهوع آور جملگی سر و ته یک کرباسچی هستند !!!
  • سید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    اصلاح طلبان تهوع آور جملگی سر و ته یک کرباسچی هستند !!!
  • سید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    1 0
    اصلاح طلبان تهوع آور جملگی سر و ته یک کرباسچی هستند !!!
  • سید IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    2 0
    اصلاح طلبان تهوع آور جملگی سر و ته یک کرباسچی هستند !!!
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    حجاریان فرار کرده از تیمارستان?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس