کد خبر 1567878
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
تقویت پدافند هوایی روسیه در «کریمه»

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین از تقویت یگان‌های پدافند هوایی روسیه در خطوط مقدم و شبه جزیره کریمه خبر داد.

به گزارش مشرق، «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز شنبه گفت که روس‌ها سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری را در کریمه و خط مقدم مستقر کرده‌اند.

به گزارش وبگاه «پراودا» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: این حقیقت که آنها خط مقدم را تقویت کرده‌اند ، صد در صد درست .تقویت پدافند کریمه نیز صد در صد درست است.»

وی ادامه داد: «مسکو و سن پترزبورگ کم و بیش محافظت خواهند شد، اما پهپادهای ساخت اوکراین قادر به رسیدن به مسکو، سنت پترزبورگ و دیگر انبارهای نفت این کشورهستند. این نشانه بسیار خوبی است.»

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که روسیه سامانه‌های راهبردی پدافند هوایی خود را از منطقه راهبردی «کالینینگراد» به مناطق عملیاتی اوکراین منتقل کرده است.

روسیه، کالینینگراد، غربی‌ترین پایگاه نظامی خود که از سه طرف با کشورهای عضو ناتو هم مرز است را یکی از حساس‌ترین مناطق می‌داند.

استقرار انواع سامانه‌های موشکی روسیه از جمله سامانه‌ موشک زمین به هوای «اس-۴۰۰» و سامانه موشکی «اسکندر» در کالینینگراد روسیه موجب نگرانی ناتو است.

این منطقه از زمان آغاز جنگ سرد محل سرفرماندهی ناوگان بالتیک اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و دارای اهمیت راهبردی است. کالینینگراد درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که روسیه با این اقدام چالش‌های پدافندی ناوگان دریای سیاه روسیه در شهر بندری «نووروسیسک» را که بر توانایی آن‌ها برای پرتاب موشک‌های کروز به سمت اوکراین تاثیر می‌گذارد، بر طرف خواهد کرد.

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس گزارش داده بود که روسیه انبارهای قابل توجهی از موشک‌های کروز را پیش از زمستان جمع آوری کرده است و همزمان در حال تدارک حملات زمستانی احتمالی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه تمام جنگنده‌های اف-۱۶ وعده داده شده غرب به اوکراین را در ۲۰ روز سرنگون خواهند کرد.

شویگو در نشستی در شهر «مسکو» پایتخت روسیه گفت که در ماه اکتبر در نبردهای هوایی در مجموع ۱۴۰۰ هدف هوایی از جمله ۳۷ هواپیمای اوکراینی و ۶ موشک «آتاکمز» سرنگون شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    احسنت ،خیلی هم عالی! دم ارتش آزادی بخش روسیه گرم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس