1

ستادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان راه افتاده و در این کمپین کنشگری‌های برخی وزرای روحانی قابل توجه است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه های امروز دوشنبه دوم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بازتاب گسترده خبر پرتاب ماهواره ثریا در رسانه‌های جهان، ۱۰۰۰ تأیید جدید کاندیداهای معترض در شورای نگهبان، سرنوشت برجام در روزهای پرتنش خاورمیانه و تخریب مجلس در آستانه انتخابات در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: با اینکه چند روز از زمان بررسی صلاحیت‌ها گذشته اما براساس بررسی‌ها تاکنون بیش از هزار نفر از کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند صلاحیت‌شان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است. هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: شورای نگهبان در این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها بر اساس قانون به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و این روند به شکل مداوم در حال ادامه است.

خبر جدید شورای نگهبان درباره انتخابات تنور آن را گرم کرده و مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است، روزنامه آرمان امورز در گزارشی نوشته است:

رفته رفته فضای کشور در حال انتخاباتی‌تر شدن است و به‌نظر باتوجه به پیام‌های منتسب به شورای نگهبان گویا بر تعداد نامزدهای رد صلاحیت شده افزوده خواهد شد به‌صورت کلی می‌توانیم به تحلیل فضای روزهای منتهی به ۱۱ اسفند برسیم. باتوجه به اینکه هنوز وضعیت تعداد و نفرات اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در این رقابت‌ها مشخص نشده است ولی می‌توانیم به برخی تحرکات در این جبهه کم تعداد ولی مدعی اشاره کنیم که تنها به‌دلیل کاهش تعداد نامزدها و موضوعات دیگر لیست مشترکی خواهند داد همانند لیست جریان امید در انتخابات دوره دهم مجلس اسلامی که توانستند با حضوری حداکثری وارد بهارستان شوند.

این روزنامه در خبری اختصاصی نوشته است:

«محمدباقر نوبخت»، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه هم تا لحظه تنظیم این گزارش محتمل‌ترین نامی است که در جناح اصلاحات و اعتدالیون مطرح است و با توجه به مجموعه روندهای انتخاباتی و سکوت اصلاح‌طلبان می‌توان او را جدی‌ترین گزینه و البته کانون اجماع اصلاحات و اعتدالیون دانست.

روزنامه اصلاح‌طلب: اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها لیست مشترک انتخاباتی دارند/ نوبخت سرلیست اصلاح‌طلبان در تهران است

روزنامه شرق نیز به نقل از یک مقام آگاه نوشته است:

در فرآیند بررسی اعتراضات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۵۰۰ داوطلب دیگر که نسبت به رد یا عدم احراز صلاحیت خود معترض بودند، تائید شد. یک منبع آگاه درباره بررسی شکایات داوطلبان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی که نسبت به عدم احراز یا رد صلاحیت خود معترض بودند، گفت: در فرآیند بررسی شکایات، صلاحیت بیش از ۵۰۰ داوطلب انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز تائید شده است.

به گفته این منبع آگاه، تا ساعاتی دیگر احتمالاً شورای نگهبان درباره عدد دقیق تائید صلاحیت شدگان اظهار نظر خواهد کرد و احتمال افزایش این رقم نیز وجود دارد. داوطلبانی که صلاحیت آن در این مرحله رد شده باشد، می‌توانند مجدداً اعتراض خود را اعلام کنند تا صلاحیت آنها بررسی شود.

روزنامه اصلاح‌طلب: اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها لیست مشترک انتخاباتی دارند/ نوبخت سرلیست اصلاح‌طلبان در تهران است

مجموعه کنش های سیاسی- رسانه ای چهره های جریان اعتدال بیانگر آن است که این جریان تلاش دارد تا مساله سیاست خارجی و برجام را به عنوان دال مرکزی کمپین انتخاباتی خود مورد بهره برداری قرار دهد. بررسی‌ها در این زمینه نشان می دهد اعتدالی ها بنا دارند با خطاب قرار دادن دولت و مجلس به عنوان جریانی که در حوزه رفع تحریم ها تسویف کرده اند، اقدام به کنشگری کرده و تاکید کنند که حاصل عملکرد مجلس یازدهم نه تنها از دست دادن فرصت برای احیای برجام و رفع تحریم ها بوده که خود عاملی برای تولید انسداد برای گره گشایی ها بوده است، در این کمپین اما کنشگری های برخی وزرای روحانی به عنوان بخشی از تلاش های بروز یافته طی هفته ها و ماه های گذشته می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 1
    ملت بزرگ ایران هوشیار باشید و مراقب حیله گران اصلاح طلب و اعتدال گرا و بیشتر مراقب اصلاح طلبان اوصولگرا هم باشید که به نام انقلاب و خط رهبری فریبتان ندهند ، امثال اعتدال گراهای اصلاح طلب لیبرال مانند نوبخت و روحانی و همه افرادی که در دولت حسن روحانی بودند به هیچ عنوان اعتماد نکنید اینها هر جایی قدرت رو بدست گرفتن جز برای خود و حزب شان و تفکر لیبرالی شان هیچ خدمتی به ملت نکردند ، گول حرفهای رفع فیلتر فلان برنامه یا چرت و پرتهایی که به خورد ملت میدن رو نخورید و فقط به یاد بیارید دولت هشت ساله روحانی رو که چه بلایی به سر مملکت و ملت و سرمایه های این مملکت آورده اند
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 1
      قهر با صتدوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست! چرا که این قوم یعجوج و معجوج و لجوج در هر انتخابات چنانچه پیروز شوند راهگشای جاسوسان صهیونی به کشور می شوند و اگر ببازند بلوا و فتنه و آشوب به پا می کنند و به دنبال انقلاب های رنگی جورج سوروسی می روند!!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      2 1
      نوبخت اول باید جواب وارد نکردن .اکسن کرونا و به کشتن دادن 130،000 ایرانی را بدهد.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 1
      قهر با صتدوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست! چرا که این قوم یعجوج و معجوج و لجوج در هر انتخابات چنانچه پیروز شوند راهگشای جاسوسان صهیونی به کشور می شوند و اگر ببازند بلوا و فتنه و آشوب به پا می کنند و به دنبال انقلاب های رنگی جورج سوروسی می روند!!
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      2 1
      نوبخت و حسن روحانی و ظریف و اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ آیا رضایت اصلاح طلبان با سکوتشان در برابر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا بطور عملی حمایت از اشتباه دولت اصلاح طلب روحانی نیست؟ آیا سکوت اصلاح طلبان در برابر فوت بیش از 130،000 نفر در اثر عدم تزریق واکسن کرونا توسط دولت اصلاح طلب روحانی بدلیل رضایت آنها از فوت مردم بیگناه بدست اصلاح طلبان غربگدا و سرمایه اسرائیل در ایران است؟
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    والله بالله تالله مملکت رو اشخاصی مانند نوبخت و این پیر و پاتلهدها مانند و جهانگیری به این روز انداختن ... من کاره ای بودم به روح پدرم اینها رو...
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 0
    اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ آیا رضایت اصلاح طلبان با سکوتشان در برابر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا بطور عملی حمایت از اشتباه دولت اصلاح طلب روحانی نیست؟ آیا سکوت اصلاح طلبان در برابر فوت بیش از 130،000 نفر در اثر عدم تزریق واکسن کرونا توسط دولت اصلاح طلب روحانی بدلیل رضایت آنها از فوت مردم بیگناه بدست اصلاح طلبان غربگدا و سرمایه اسرائیل در ایران است؟
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 1
    اطلاح طلب = حامی داخلی داعش= سرمایه اسرائیل چند نماینده اصلاح طلبی در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    درس دشمن ودوست شناسی امیر المومنین بسیار ضروری وراه گشاست ازجمله دوستان دشمن دشمن توست دران دشمنی مشترک باهم دوستید روسیه برای مبارزه باداعشی که دشمن ماست وارد شد به جهت خدمت به مثلا سوریه وقتی باما باداعش میجنگد دوست ماست واگر هواپیمایش درایران سوختگیری ومجهز شود تواناتر ونزدیک است برماواجب است که شرایط رامهیا کنیم چون ضربه بهداعش کمک به ماست یا ازکشورهایی که باامریکا درحال دشمنی هستند ولو با ماخوب نباشند دردشمنی با امریکا دوست مابحساب میایند انها که باسوختگیری روسیه مخالفت کردند دوستان ونوکران امریکا بودند کهمانع ضربه به داعش شدند عدهای احمق یاازهمان دوستان امریکا سابقه شوروی را گوشزد میکنند باید گفت کهمااولادراین یک فقره باروسیه دوست هستیم ثانیا روسیه امروز چه ربطی به دیروز دارد ایا ایران همان ایران پنجاه سال پیش است .اینان درردیف دوستان دشمن .که بفرموده علی.عدرردیف دشمن هستند قرار میگیرند ولو مسعول وقدرت داشته باشند .پس دشمن دشمنت دوست تو ودوست دشمنت .دشمن توست لعنت به اصلاح طلبان دوستان دشمن
  • انجمن ماله کشان IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    نوبخت هنوز دارد روی کثافات حسن روحانی نکبت ماله می کشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس