کد خبر 1569187
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
جزئیات کمک دولت به کودکان نیازمند اعلام شد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی جزئیات پرداخت کمک مالی به کودکان نیازمند را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی عصر امروز چهارم بهمن ماه در نشست خبری آغاز مرحله جدید طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال اظهار کرد: دولت از ابتدای سال ۱۴۰۰ یکی از مهمترین تکالیف خود را امنیت غذایی دانسته و ما با تورم و کرونا برخورد کرده بودیم که میزان مصرف کالری کاهش یافته بود.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از مردم در قالب سبدهای غذایی، گفت: در طرح کالابرگ ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب ۷ دهک از سبد کالا استفاده کرده‌اند و این بزرگترین طرح است و از تابستان ۱۴۰۱ که ازر ترجیحی حذف شد میزان یارانه ۹ برابر اضافه شد و باید این کمک را می‌کردیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کا دارای شبکه ملی اعتبار هستیم و برنامه‌های مهمی در این بستر مستقر هستند.

وی یکی دیگر از طرح‌ها را توجه به سفره غذایی کودکان عنوان کرد و گفت: طرح دوم کودکان بود و نیازمندان تغذیه مضاعف بودند. اینها از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی وزارت بهداشت معرفی شدند. قد و وزن آنها انداره گیری می‌شود و مرود معاینه قرار می‌گیرند تا ببینیم آیا از یارانه برای کودک دارای سود تغذیه استفاده کرده‌اند یا خیر؟

وی یادآور شد: اگر سرپرستان خانوار از یارانه به درستی برای کودکان خود استفاده نکنند ما یارانه آنها را قطع می‌کنیم. در مرحله اول ۱۴۵ هزار کودک را شناسایی شده و در بین ۱۰ دهک، کودکان ۷ دهک را پوشش دادیم و ۱۲۳هزار و ۵۰۰ کودک مشمول شدند.

عسکریان گفت: به ازای هر کودک در دهک یک تا ۵ یک میلیون تومان پرداخت می‌شود و اگر چند کودک باشد این هزینه‌ها مضاعف می‌شود و این طرح هم به کالابرگ ربطی ندارد. بار اصلی درمان در کشور روی دوش پزشکان عمومی است. چه در زمینه بهداشت و چه در زمینه درمان، بیماران بدحال و درمان سرپایی به سراغ پزشکان عمومی می‌روند، اما دریافتی این پزشکان گاهی از یک آرایشگر معمولی هم کمتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس