کد خبر 1569631
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
اوکراین در سال جدید میلادی ۴ نیروگاه اتمی جدید می‌سازد

اوکراین با توجه به شرایط جنگی و نگرانی «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» نسبت به نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور، قصد دارد در سال جدید میلادی اقدام به ساخت چهار نیروگاه اتمی کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی از مبدا «کی‌یف» با انتشار این مطلب افزود: «جرمان گالوشچنکو» (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین به این خبرگزاری گفت، در حالی که این کشور به دنبال جبران ظرفیت انرژی از دست رفته به‌دلیل جنگ با روسیه است، انتظار می‌رود اوکراین در تابستان یا پاییز امسال کار ساخت چهار راکتور جدید انرژی هسته‌ای را آغاز کند.

بنابراین گزارش، دو واحد از این چهار واحد که شامل راکتورها و تجهیزات مرتبط خواهند بود، بر اساس تجهیزات ساخت روسیه بوده که اوکراین در نظر دارد آنها را از بلغارستان وارد کند، در حالی که دو واحد دیگر از فناوری غربی سازنده تجهیزات نیروگاهی «وستینگهاوس» (Westinghouse) استفاده خواهند کرد.

درحالی وزیر انرژی اوکراین از ساخت چهار نیروگاه اتمی در این کشور خبر می‌دهد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدلیل نگرانی درمورد نیروگاه آسیب دیده "زاپوریژیا (Zaporozhye) قرار است طی روزهای آتی برای بازدید از این نیروگاه به کی‌یف و مسکو سفر کند.

تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا که در شهر «انرگودار» Energodar واقع اوکراین قرار دارد، با حدود ۶ گیگا وات ظرفیت، بزرگترین نیروگاه برق در نوع خود در اروپا و یکی از ۱۰ نیروگاه بزرگ جهان به شمار می‌رود که بخشی از آن در پی جنگ اوکراین آتش گرفت، اما چنانچه این نیروگاه منفجر شود، قدرت انفجار تخریبی آن ۱۰ برابر انفجار چرنوبیل خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رزمنده IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 0
    چرت ترین اخباری که در زندگیم شنیدم این اخبار هست وقتی این دیدم گفتم خدایا شکر جنگ اوکراین وروسیه تمام شد .چون این صحبت این معنی را میده وگرنه سایه پهباد بالای سرت باشه ساخت وساز نداری
  • هاتف IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    2 2
    مگه اوکراینی هم دیگه وجود خارجی داره که بخواهد نیروگاه اتمی بسازه؟؟؟🤣🤣🤣🤣
    • مقدس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      2 1
      واله چى بگم از اين دلقك مفنگى متوهم صهيونيستى تقريبا ميشه گفت يه دوتا شهر تقريبا ويران شده با روزمرگى و زندگى به سبك و سياق مردم قرون وسطائى و چندتا جاده خاكى و يك نصفه بندر با خاك يكسان شده مشاهده ميشود اگر بشود به آنجا نام كشور اطلاق كرد . البته كه اين مفنگى بدبخت تقريبا آخر خط رسيده متوهمانه به هذيان گوئى افتاده .
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 2
    خداییش چه جنسی دارن میرسونن به این دلقکه، صبح تا شب رو هواست!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 0
    تو عرضه نداری مملکتتو نگهداری همه رو فراری دادی کل دنیا باهاته توانایی شکست یک نفرو نداری بعد دنبال بمب اتمی
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 1
    حساب کنید یک دلقک‌ سیرک که مردم کشورش را به بردگان جنسی غربی ها تبدیل کرده ،طرح‌ ساخت نیروگاه هسته ای در شرایط کاملا" جنگی را اجرا کند‌. فقط کافیست یک آجر در اوکراین جابه جا شود. هزاران پهپاد ارتش سرخ بالای سر آن مکان خواهند بود. اوکراین زلنسکی باید نابود شود و اوکراینی جدید و مدرن و ضد امپریالیسم تاسیس شود.
  • عمیر IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    ای جاااان
  • عمیر IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    ای جاااان
  • عمیر IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    ای جاااان
  • عمیر IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    مرگ بر روسیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس