اذعان مقامات دولت بایدن به موفقیت راهکارهای ضدتحریمی روسیه

سفیر روسیه در واشنگتن مدعی شد که حتی برخی از مقامات دولت آمریکا هم اعتراف کردند که راهکارهای مسکو برای کاهش پیامدهای تحریم‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش مشرق، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که برخی از نمایندگان دولت واشنگتن اذعان کردند که تلاش‌های دولت روسیه برای مهار پیامدهای تحریم‌های غرب علیه مسکو موفقیت‌آمیز بوده است.

وی دراین‌باره افزود: این به قدری بدیهی و آشکار است که حتی تعدادی از مقامات محلی (دولت بایدن) مجبور به اعتراف به موفقیت اقدامات متقابل دولت فدراسیون روسیه برای کاهش پیامدهای تحریم‌ها و محدودیت‌ها شده است.

سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به اظهارات اخیر مقامات دولت آمریکا برای گسترش تحریم‌های ضدروسیه گفت: به نظر می‌رسد سیاستمداران آمریکایی از درک بی‌معناییِ سیاست محدودکننده غیرقانونی در قبال کشور ما خودداری می‌کنند. هم‌اکنون در عمل ثابت شده است که هرگونه تلاش جمعی غرب به رهبری ایالات متحده برای اعمال فشار بر روسیه و ترغیب ما به ترک دفاع از منافع و حاکمیت ملی ما محکوم به شکست است.

هفته گذشته برخی رسانه‌ها اعلام کردند که اتحادیه اروپا قصد دارد تا قبل از دومین سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کند. خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا که به نام او اشاره نکرده نوشت: بله من تأیید می‌کنم که کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) و دیپلمات‌های ارشد قصد دارند تا پیش از دومین سالروز (جنگ اوکراین) تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کنند.» این سخنگو در ادامه افزود: ما هم‌اکنون در حال کار بر روی این بسته تحریمی هستیم و امیدوارم که به نتنیجه و تواقق برسیم.»

وب‌سایب شبکه بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اتحادیه اروپا گفت‌وگوها درباره سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه را آغاز کرده و احتمالاً تا قبل از ۲۴ فوریه (سالروز آغاز جنگ اوکراین) تصویب شود.

به گفته منبع بلومبرگ، این تحریم های احتمالی روز چهارشنبه در نشست کمیته نمایندگان دائم اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت. گسترش فهرست تحریم‌ها، محدودیت‌های تجاری بیشتر و اقداماتی برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه پیشنهاد شد.

در ۱۸ دسامبر پارسال اتحادیه اروپا دوازدهمین بسته تحریمی ضد روسیه را تصویب کرد. محدودیت های جدید ۶۱ فرد و ۸۶ شرکت و سازمان را شامل می شود. «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز درباره دوازدهمین بسته تحریمی اعلام کرد: بسته دوازدهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل فهرست های جدیدی از افراد و همچنین الماس و سایر محدودیت های صادراتی می‌ شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در نشستی دولتی در مسکو تأکید کرده بود که روسیه در برابر فشارها و تحریم‌های غرب که قصد فلج‌کردن رشد اقتصادی روسیه را داشتند، مقاومت کرده و قوی‌تر هم شده است.

رئیس‌جمهور روسیه دراین‌باره گفت: این محدودیت‌ها، چه پس از سال ۲۰۱۴ و چه در حال حاضر، که از بیرون بر ما تحمیل شده، توسعه و رشد اقتصادی را تحریک می‌کند. بله درست است تحریم‌ها در برخی موارد سرعت ما را کُند کرده‌اند، اما، در برخی دیگر ما را مجبور می‌کنند تصمیمات قبلی را به تعویق بیندازیم… اما با این حال (با این تحریم‌ها و محدودیت‌ها) فرصت‌های جدیدی ظاهر می‌شود.

دولت و مقامات ارشد روسیه چشم انداز مثبتی را برای اقتصاد این کشور پیش‌بینی می‌کنند. پیشتر میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۴ روسیه از نظر رشد اقتصادی از دیگر کشورهای توسعه یافته پیشی خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 0
    چرا یاد نمگیرید چهل سال هر روز اقتصادمون بدتر شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس