کد خبر 1569676
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
پوتین: کی‌یف از پرواز تبادل اسیران اطلاع داشت؛ جبهه مردمی، کار را در عملیات نظامی جلو برد

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: اداره مرکزی اطلاعات نیروهای مسلح اوکراین از مأموریت هواپیمای ایل-۷۶ در زمینه انتقال اسیران جنگی این کشور از روسیه به محل تبادل اسیران اطلاع داشت.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین روز جمعه در دیدار با جمعی از دانشجویان شرکت‌کننده در عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین که در شهر سن‌پترزبورگ گردهم آمده بودند، افزود: نیروهای مسلح اوکراین با وجود دانستن این موضوع به این هواپیما حمله کردند.

وی اظهار داشت: نمی‌دانم که آنها از روی عمد یا اشتباه یا از روی بی‌فکری، این کار را انجام دادند؛ اما آشکار است که نیروهای مسلح اوکراین، این هواپیما را سرنگون کردند.

منابع خبری روس روز چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ گزارش دادند: اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین ۷۶ را بر فراز استان بلگورود که حامل ۶۵ اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه اسیران داخل هواپیما و همچنین ۶ خدمه و سه نفر همراه - در مجموع ۷۴ نفر جان خود را از دست دادند.

آندری کارتاپولوف رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه اعلام کرد: این هواپیما توسط ارتش اوکراین با سه موشک ضد هوایی سرنگون شده است. مقامات اوکراین، این اتهام را رد کرده‌اند؛ از آن جمله، زلنسکی رئیس‌جمهوری این کشور، خواهان تحقیقات بین‌المللی در این باره شده است.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در این پیوند گفت: "زلنسکی با اظهارنظراتی در مورد لزوم تحقیقات در رابطه با هواپیمای ایل-۷۶ رد پا و آثار جرم خود را پاک می کند، به این امید که مشمول "فرمول عفو" اربابان غربی اش شود."

جبهه مردمی، کار را در نبرد با اوکراین جلو برد

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ فعالیت‌های داوطلبان و جبهه مردمی برای حمایت از شرکت کنندگان در عملیات ویژه نظامی روسیه (در اوکراین)، همه این کشور را به سمت این هدف هدایت کرد.

پوتین اظهار داشت: از فعالان در "جنبش داوطلبانه سراسری" به معنای وسیع کلمه برای شرکت در عملیات ویژه نظامی روسیه تشکر می‌کنم، این جبهه مردمی بود که کار را به جلو برد، در واقع کل کشور را به این فعالیت شرافتمندانه مشترک سوق داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    تو یکی خفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس