تل‌آویو «آنروا» را به مشارکت در عملیات طوفان‌الاقصی متهم کرد!

آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل(آنروا) پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن چند کارمند این آژانس در عملیات طوفان‌الاقصی، آنها را اخراج کرد!

به گزارش مشرق و به نقل از سی‌ان‌ان، فیلیپ لازارینی، کمیسر عالی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد می‌گوید پس از آنکه مقامات اسراییلی مدعی شدند که چند تن از کارکنان این آژانس در غزه در عملیات هفتم اکتبر(۱۵ مهر) حماس علیه رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند، این کارکنان را اخراج کرده است تا جریان کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه همچنان تداوم یابد؛ بعد از این اتفاق، آمریکا کمک‌های خود به سازمان ملل را به حالت تعلیق درآورد!

لازارینی مدعی شد که تل‌آویو اطلاعاتی درباره مشارکت چند نفر از کارکنان آنروا در عملیات طوفان‌الاقصی ارائه کرده است. به گفته وی، تحقیقات درباره این ادعا آغاز شده است و در صورت اثبات، این افراد تحت پیگرد کیفری قرار خواهند گرفت. همچنین لازارینی گفته که این تصمیم را برای حفظ توانایی سازمان مبب جهت کمک‌رسانی به غزه اتخاذ کرده است.

نکته قابل تامل این است که تمام این تحولات ظرف چند ساعت پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی کیفری(لاهه) علیه رژیم صهیونیستی، اتفاق افتاده است!

لازارینی گفت: این اتهامات غافلگیرکننده در حالی مطرح شده که حیات بیش از ۲ میلیون نفر در غزه به کمک‌های حیاتی که آژانس از آغاز جنگ تامین کرده است، بستگی دارد.

در پی طرح این اتهامات، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به طور موقت «بودجه اضافی» آنروا را قطع خواهد کرد. مَت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر «لزوم تحقیقات جامع و سریع درباره این موضوع تاکید کرده است.»

میلر همچنین گفت که آمریکا برای کسب جزئیات بیشتر درباره این ادعا، با کابینه اسراییل تماس برقرار کرده است و اعضای کنگره آمریکا نیز دراین‌باره توجیه شده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 2
    اسقاطیل نوچه و پایگاهغرب و مخصوصا آمریکا در منطقه هست یعنی خنجری سمی در ستون فقرات منطقه اسلامی
  • اميد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    از اون بدتر هم داريم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس