.

 صهیونیست ها با تخریب کامل مرکز غزه در تلاش هستند جمعیت دو میلیون نفری را به سمت جنوب و مرزهای مصر آواره کنند اما در مقابل باید منتظر فعال شدن جبهه ها از جولان و صحرای سینا تا مدیترانه و اردن باشند.

سرویس جهان مشرق - رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع جنگ حساب ویژه ای را بر روی شمال شهر غزه باز کرد و تمام توان خود را برای اشغال این منطقه به کار گرفت و حجم سنگینی از آتش را بر روی این محور سرازیر کرد.

صهیونیست ها با بمباران های سنگین و بی سابقه تقریبا تمامی مناطق را در شمال شهر غزه تخریب کردند به طوری که دیگر اثری از زندگی و زیست در این منطقه پیدا نمی شود و مردم هم به سمت مناطق مرکزی و جنوبی آواره شدند.

اگرچه شمال شهر غزه به طور کامل تخریب شده اما صهیونیست ها فقط 20 درصد از این محور را توانستند به اشغال دربیاورند که البته حملات ناگهانی رزمندگان باعث شد آنان برای حفظ جان نظامیان خود از عمق همین نقاط هم عقب نشینی کنند و در مناطق حومه مستقر شوند.

براساس آخرین اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذاشته اند، رزمندگان با خروج ناگهانی از تونل ها و انجام عملیات های غافلگیر کننده در مناطق تخریب شده علیه صهیونیست ها، وحشت را در این منطقه حاکم کردند.

به گفته منابع میدانی، نظامیان صهیونیست ترس را در مناطق تخریب و اشغال شده شمال شهر غزه هر لحظه احساس می کردند و نگرانی و وحشت شکار شدن از زیر زمین تمام وجود آنان را فرا گرفته بود.

جزئیات تحرکات برای تخریب کامل مناطق مرکزی غزه/ جبهه جولان، صحرای سینا، مدیترانه و اردن در آستانه فعال شدن+ نقشه میدانی

نظامیان صهیونیست می دانستند جنگ فقط روی زمین و افتادن در تله نیروهای تک تیرانداز و هدف قرار گرفتن ناگهانی با راکت های خاص نیست و باید مراقب باشند به زیر زمین کشیده نشوند و همین مسئله آنان را در هراس فرو برده بود.

همه این اتفاقات باعث شد رژیم صهیونیستی از شمال شهر غزه عقب نشینی کند و آغاز عملیات را این بار برای تخریب کامل مناطق مرکزی شهر غزه در دستور کار قرار دهد.

یک منبع میدانی که تحولات را در غزه از نزدیک دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات راهبرد رژیم صهیونیستی در مرکز اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها در تلاش هستند تا حدی که ممکن است محلات و مناطق مرکزی به ویژه « خان یونس» را تخریب و منهدم کنند.

این منبع میدانی با بیان این که آواره کردن مردم از مناطق مرکزی به سمت نقاط جنوبی و هم مرز با مصر ( گذرگاه رفح) در دستور کار قرار دارد، افزود: صهیونیست ها همانند شمال در مرکز هم دستاورد نظامی نخواهند داشت و با تلفات سنگین مواجه می شوند اما باید توجه داشت آواره کردن جمعیت بیش از دو میلیون نفری به سمت مناطق جنوبی و مرزهای مصر جلوه ای دیگر از رژیم فاشیست و آپارتاید صهیونیستی است که به حداقل حقوق انسانی شهروندان توجهی ندارد.

صرف نظر از این که دولت مصر به راهبرد صهیونیست ها برای آواره کردن جمعیت 2 میلیون نفری در نزدیکی مرزهای خود چه واکنشی نشان می دهد و آیا تا این زمان دولت نتانیاهو می تواند دوام خواهد آورد، گروه های مقاومت این مسئله را بدون شک تحمل نمی کنند.

در صورتی که عملیات تخریب در مرکز شهر غزه آغاز شود، فشار گروه های مقاومت در مناطق مرزی مشترک با لبنان افزایش خواهد یافت و از سویی دیگر آمریکایی ها هم باید منتظر شدیدترین حملات در دریای سرخ از سوی جنبش مقاومت انصارالله باشند.

عملیات علیه صهیونیست ها فقط از سمت لبنان و انصارالله خلاصه نخواهد شد و گروه های مقاومت در عراق هم بخش دیگری از توان خود را به میدان می آورد و در این میان باید منتظر فعال شدن جبهه جولان هم بود که تمامی معادلات را به شکل اساسی تغییر می دهد.

به گزارش مشرق، هدف قرار دادن مواضع صهیونیست ها در دریای مدیترانه و حملات علیه آنان از سمت صحرای سینا و آغاز عملیات از مرزهای اردن هم غافلگیری دیگر برای ائتلاف غربی – عبری – عربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    7 13
    اگر همان ۴۰ سال پیش که ۶۰ درصد خاک در اختیار فلسطین و ۴۰ درصد در اختیار اسراییل بود ما و اعراب طرفدار صلح بودیم و صلح میکردند و دو کشور تشکیل میشد هم کشور فلسطین وجود داشت هم اینهمه کشتار صورت نمیگرفت
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
      9 8
      شما خونه خودتو با دشمنت نصف کن ببین به نصف دیگه اش راضی میشی؟ بعد از فاصله دور و جای گرم برای فلسطینی ها نسخه بپیچ
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
      6 11
      مثل برجام مثل مصدق عمران خان محمد مرسی عرفات قذافی و تمام امیدواران به آمریکا و انگلیس
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
      7 5
      اسراییل برده میخواهد صلح نمیخواهد مردم کرانه باختری که به اجبار انها را قبول کردند را هم هر سال تعدادی از انها را میکشد و چندین هزار نفر را زندانی کرده . من میام نصف خونت را میگیرم هر روز هم به تو زور میگم میگم از این طرف خانه حق نداری رد بشی اون موقع نامردی اگر به من چیزی بگی شما این نسخه ها را برای خودت بپیچ
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 0
      چرا حرف نامربوط میزنید؟! طی این هفتاد سال درصد مناطقی که فلسطینی ها درش بودند چند درصد کاهش پیدا کرده و به همین باریکه غزه و قسمت کرانه باختری رسیده ‍؟... همین یک ذره جا رو هم میخوان ازشون بگیرن و بشن مناطق کاملا صهیونیست که خودشون در افاضاتشون اینو گفتن
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    5 6
    اسراییل نابود است
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    4 1
    شما دایم مگین غاصب شکست خورد
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    8 1
    تقریبا از غزه چیزی نمانده
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 1
    حمله سنگین آمریکا به سوریه و عراق از بامداد شنبه آغاز خواهد شد
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    3 1
    اسرائیل نمیتواند و نباید انتظار داشته باشد کمر راست کند
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    4 0
    از جبهه جولان مواظب باشید یه وقت سنگی بطرف اشغالگران پرت نشه.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 3
    اینا دو درصد خوی انسانیت تو وجودشون نیست ... انقدر پلید و ناجوانمردن که نمیدونن حتی جنگ هم قواعد خودش رو داره که اینا نمیفهمن ...
  • جاوید ایران اتمی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 1
    دو تا انتقاد دارم، نزدیک به یک هفته فرصت بود برای تخلیه پایگاه ها و جابجایی ها، با این وجود چرا مثلاً باید ۱۶ نفر از حشدالشعبی در عراق جونشونو ازدست بدن!!؟؟ از قبل مطلع هم باشیم باید تلفات بدیم!!؟؟ واقعاً نمیفهمم اینو!!!!!!! دوم هم اینکه این مجتبی پورمحسن خییییییلی داره زر میزنه خداییش جمهوری اسلامی با این همه سازمانهای امنیتی نمیتونه یجوری این مجتبی پورمحسن رو به درک بفرسته که بصورت طبیعی بنظربیاد!!؟؟؟؟؟؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس