کد خبر 1572065
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
شستن چشم با چای هیچگونه اثر درمانی ندارد

یک متخصص چشم گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود.

به گزارش مشرق، ناصر کریمی متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» به بحث و گفتگو پرداخت.

وی با بیان این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، افزود:رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد. به طور مثال افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

وی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست و شو با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند و شست و شو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست و شو با قطره اشک مصنوعی به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس