رئیسی: میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد

رییس جمهور گفت: ملت ما در انقلابشان، علی رغم آنکه سلاح در اختیار نداشتند و هیچ قدرت خارجی از آنها حمایت نمی‌کرد، با توکل به خدا به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای خارجی مقیم ایران اظهار کرد: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران و نیز ملت‌های جهان باید بیش از پیش مورد شناخت قرار بگیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با اتکا به خداوند متعال و با اعتماد به نفس و بدون هیچ‌گونه سلاح که در اختیار گروه‌های متعارف و مسلح در جهان قرار دارد، با عزمی راسخ و با اعتماد به قدرت خود که در پرتو قدرت خداوند متعال شکل گرفت، به میدان آمد.

رییسی تاکید کرد: رژیم تا دندان مسلح سابق که مورد حمایت آمریکا و انگلیس بود. رژیمی که منافع غربی‌ها و منافع بیگانگان را در این کشور به منافع ملت ایران ترجیح می‌داد را، ملت ما توانست ساقط کند.

حجت الاسلام رییسی تصریح کرد: در این معادله رژیم مسلح به سلاح و ملتی متوکل به خداوند متعال بود و اینگونه جنگ اراده‌ها را شکل دادند. اراده‌ای می‌خواهد آزاد و مستقل شود و نظام حکومتی به نام جمهوری اسلامی برپا کند و رژیمی نمی‌خواست، این اراده محقق شود.

وی افزود: در این جنگ اراده‌ها اراده ملت ایران پیروز شد و ملت ما در انقلابشان، علی رغم آنکه سلاح در اختیار نداشتند و هیچ قدرت خارجی از آنها حمایت نمی‌کرد، با توکل به خدا به پیروزی رسید.

رییس جمهور تاکید کرد: روز ۲۲ بهمن ۵۷ را یوم الله می‌خوانیم یعنی روز خدا و سوال این است که در حالی که همه روزها و شب‌های متعلق به خداست، اما چرا این روز را یوم الله می‌خوانیم که باید گفت، در روز ۲۲ بهمن آنچه که اتفاق افتاد آن جلوه قدرت خدا بود که از غیر مجاری معمولی تحقق پیدا کرد. به عبارتی معنای این سخن آن است که علی القاعده ملتی که سلاح ندارد و از طرف قدرت خارجی به او کمک نمی‌شد، نباید بتواند رژیمی تا دندان مسلح را ساقط کند، اما وقتی ملتی که اتکایش به خداوند بود این پیروزی را به ارمغان آورد.

رییسی اظهار داشت: بعد از ۲۲ بهمن امام (ره) نوع حکومت را به رفراندوم گذاشتند که کاری کاملاً دموکراتیک بود.

وی ادامه داد: دنیای غرب که مدعی داشتن دموکراسی است، به آن اعتنا نمی‌کند زیرا اگر به دموکراسی اعتنا می‌کرد مردم فلسطین می‌توانستند حکومت خود را انتخاب کند. همچنین مردم یمن اینگونه با توطیه‌های مختلف مواجه نبودند.

رییس جمهور ادامه داد: ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران کاملاً دموکراتیک اتفاق افتاد. در ابتدای انقلاب به فرمان امام (ره) به آرای ملت مراجعه شد و ۹۸ درصد مردم به برقراری جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند؛ یعنی حکومت ایران جمهوری اسلامی شد و سپس قانون اساسی نوشته شد و امام مجدداً فرمودند قانون اساسی باید به تأیید آرای عمومی برسد و این اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از آن تمام نهادهای حکومتی شکل گرفت و دشمن تلاش بسیار کرد برای تأسیس نظام مشکل ایجاد کند اما این نظام و نهادهای برخاسته از قانون اساسی شکل گرفتند و تثبیت شدند.

رییس جمهور با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران، اذعان داشت: یک قلم از دشمنی‌های صورت گرفته، ۸ سال جنگ علیه ملت ایران است. دشمن ما آن روز به ظاهر صدام حسین بود، اما قدرت‌های جهانی پشت سر او قرار داشتند.

وی ادامه داد: در جنگ قتل، کشتار و ویرانی بسیار بود، اما ملت ایران مقاومت و ایستادگی کرد و شهید داد و بعد از ۸ سال پیروزمندانه جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشت. پس از انقلاب توطیه‌ها علیه کشورمان به اشکال مختلف ادامه داشت. جریان دست‌نشانده آمریکایی‌ها و غربی‌ها و جریان نفاق در کشور شروع به ترور کردند. رییس جمهور، نخست وزیر، رییس دیوان عالی کشور و ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار به دست پلید منافقین و تروریست‌ها به شهادت رسیدند، اما این جریان نیز به نفع ملت بزرگ ایران گذشت.

رییسی ادامه داد: آنان هر زمان در رسانه‌های غربی و معاندان آمریکایی‌ها می‌گفتند که تا چند ماه دیگر از جمهوری اسلامی خبری نخواهد بود و ۹۰ شش ماه گذشته است. جمهوری اسلامی ایستاده است و نهاد نوپایی که در ۲۲ بهمن ۵۷ شکل گرفت، اکنون تبدیل به درختی تناور شده است. امروز پیام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را همه دریافت کرده‌اند که همان پیامش استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است.

وی ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان و ستمدیدگان عالم، استقلال سیاسی، اقتصادی و آزادی فکر و قلم در همه حوزه‌ها است. در عین حال پیام انقلاب اسلامی نفی یکجانبه‌گرایی، ظلم و ستم و استکبار است و پیام صلح و دوستی با همسایگان است. پیام انقلاب اسلامی بخشیدن آرامش و امنیت در منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و در تمام منطقه است.

رییس جمهور با اشاره به آرمان فلسطین اظهار داشت: امروز ما از فلسطین حمایت می‌کنیم که بر اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. این‌حمایت از ۲۲ بهمن ۵۷ بود و اکنون هم پس از این همه سال ادامه دارد.

رییسی با اشاره به استحکام مبانی انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون، گفت: شعار ما آن روز نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی بود و امروز هم شعار ما همین است.

وی با تاکید بر موضوع هسته‌ای، تصریح کرد: گفتیم جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق حقه خود می‌تواند صاحب قدرت هسته‌ای به معنی صلح آمیزش شود. در دکترین جمهوری اسلامی و به فتوای مقام معظم رهبری، سلاح هسته‌ای جایی در نظام اسلامی نداشته و ندارد.

رییس جمهور افزود: تمام اقدامات هسته‌ای ما زیر نظر آژانس است. آن‌ها بارها اعلام کردند که شما هیچ تخلفی ندارید. ما هم بارها گفته‌ایم که فعالیت‌های هسته‌ای ما برای استفاده از انرژی هسته‌ای در صنعت، کشاورزی، مساُیل درمانی و… برای ایجاد سهولت در زندگی مردم است.

رییسی ادامه داد: غربی‌ها می‌خواهند مردم ایران از حقوق حقه خود باز بمانند. آنها بمب هسته‌ای دارند اما ما نداشته و نداریم، بلکه می‌خواهیم از انرژی هسته‌ای جهت استفاده‌های صلح‌آمیز بهره ببریم. آنچه از ابتدا گفته‌ایم و الان هم می‌گوییم آن است که ما بر حقوق حقه خود پافشاری می‌کنیم. آنها به جای پذیرش منطق ما، امروز تحریم‌ها را بر ما روا داشته اند.

رییس جمهور خطاب به سفرای کشورها حاضر در ایران، گفت: من از شما سفرا دعوت می‌کنم که از پارک‌های علم و فناوری در سراسر ایران بازدید کنید و پیشرفت ما را ببینید. تحریم‌ها نتوانستند ما را متوقف کنند، این موضوع اذعان غربی‌ها است. اما این تحریم‌ها نسبت به بیماران و کسانی که به دارو نیاز دارند، توسط مدعیان حقوق بشر چگونه قابل توجیه است؟

وی با اشاره به جنایات صورت گرفته در غزه، تصریح کرد: آنچه در غزه دیدید موجب نشان دادن غرب بدون روتوش شد. می‌بینیم که هزاران کودک دارند به دست رژیم نسل کش و کودک‌کش به قتل می‌رسند؛ آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی چرا از کودک کشی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ برای رسانه‌های دنیا چه توضیحی دارند؟

وی افزود: تصور کشورهای غربی بر این است که با کمک‌های نظامی و تسلیحاتی این رژیم جعلی سرپا نگه داشته شود. امروز اگر ما بخواهیم محاسبه کنیم، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست از آن رژیم صهیونیستی است. ما معتقدیم برای آینده فلسطین، آمریکا و غربی‌ها نباید دخالت کنند بلکه آینده فلسطین را خود فلسطینی‌ها باید رقم بزنند.

وی ادامه داد: امروز اگر ما بخواهیم محاسبه کنیم، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست از آن رژیم صهیونیستی است. ما معتقدیم برای آینده فلسطین، آمریکا و غربی‌ها نباید دخالت کنند بلکه آینده فلسطین را خود فلسطینی‌ها باید رقم بزند.

رییسی با تاکید بر حق تعیین سرنوشت فلسطین توسط مردم این کشور، گفت: پیشنهاد مقام معظم رهبری این است که هر فلسطینی با هر دین و مذهبی یک رأی دارد. این یک نظر کاملاً دموکراتیک است. ما از عدالت خواهی و استقلال طلبی در فلسطین دفاع خواهیم کرد.

رییس جمهور ضمن اشاره به لزوم ایجاد اجماع بین المللی در مقابله با بی عدالتی، تصریح کرد: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است. ما با یک جانبه‌گرایی مخالفیم. کشورها برای نظم عادلانه جهانی باید با یکدیگر تعامل کنند. اگر شورای امنیت سازمان ملل کارآمدی داشت تا الان باید جلوی جنایات گرفته می‌شد.

رییسی عنوان کرد: معتقدیم کشورهای همسایه و منطقه بهترین زمینه را برای حل مسایل دارند. حضور بیگانگان در منطقه ما نه فقط مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه خود مشکل است.

وی با بیان اینکه امروز در کشورهای منطقه اثبات شده که ایران اسلامی حق خواه و استقلال خواه است، گفت: ما نسبت به کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی و سیاست همکاری با کشورهای اسلامی و کشورهای همسو ما دست آنها را به گرمی می‌فشاریم.

رییس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت سیاست تعامل و همکاری با همه دولت‌ها است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بهترین دوست برای کشورهای همسایه در روزهای سخت است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایران هراسی هستند، افزود: حضور نیروهای آمریکایی در منطقه هیچ توجیهی ندارد. ایجاد هر ناامنی در منطقه را ناامنی برای خودمان تلقی می‌کنیم.

رییسی با اشاره به حضور نیروهای نظامی آمریکا در منطقه، اظهار داشت: معتقدیم حضور آمریکایی‌ها در عراق، سوریه، افغانستان و منطقه امنیت ساز نیست، بلکه مخل امنیت است.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت ایران اسلامی برای همکاری با کشورهای دیگر، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری با سایر کشورها بسیار زیاد است و می‌تواند تبادلاتی انجام شود. سطح روابط ما با کشورهای منطقه می‌تواند توسعه یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    1 0
    😂😂😂
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    حضور خودتون چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس