کد خبر 1574458
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
راهپیمایی حماسی مردم انقلابی قم

سران قوا، مقامات، دولتمردان و شخصیت‌های سیاسی امروز با حضور در راهپیمایی بیست و دو بهمن، چهل‌وپنج سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

به گزارش مشرق، روسای قوا، مقامات، دولتمردان و شخصیت‌های سیاسی امروز یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همگام و همصدا با مردم انقلابی ایران اسلامی با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» باردیگر با آرمانهای انقلاب اسلامی پیمان بستند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور قبل سخنرانی در این مراسم، با حضور در میان مردم تهران این روز ملی را گرامیداشت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه هم در اصفهان در جمع مردم انقلابی این شهر حاضر شد و راز ماندگاری انقلاب اسلامی را در آستانه دهه ۵۰ عمر خود را حضور مردم در صحنه عنوان کرد.

در مشهد هم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع زائران و مجاوران در حرم مطهر امام رضا(ع) توحید و وحدت کلمه را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و تحول و تحقق آرمان‌های انقلاب عنوان کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که ایران عزیز با همه سختی‌ها سربلند ایستاده و دشمن امروز با دیدن این سطح از پیشرفت و اقتدار حیرت زده، مسیر جمهوری اسلامی را رصد می‌کند.

در ادامه هم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خیل راهپیمایان تهران در خیابان آزادی پیوست.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم با حضور در جمع پرشور مردم تهران، انقلاب اسلامی را سرمایه اجتماعی ملی دانست و گفت:مردم انقلاب اسلامی را متعلق به خود می‌دانند و هیچ‌گاه از آن فاصله نمی‌گیرند.

همچنین محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ مردم را صاحبان انقلاب و کشور دانست و گفت: این حضور باشکوه ناشی از همین احساس تعلق است و این حس در هیچ برهه تاریخی بین مردم و نظام سیاسی حاکم بر کشور برقرار نبوده است.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در جمع راهپیمایان یوم الله ۲۲ بهمن تاکید کرد: پای نظام و انقلاب ایستاده‌ایم، برای حفظ استقلال سیاسی کشور هزینه می‌کنیم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیام حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند و ان‌شاءالله بتوانیم با کار شبانه روزی و جهادی مشکلات باقی مانده کشور را حل کنیم و وظیفه نوکری‌مان را برای مردم به جا آوریم.

وزیر ورزش و جوانان از دیگر وزرایی بود که در جمع مردم تهران حاضر شد؛ کیومرث هاشمی ضمن تبریک یوم‌الله ۲۲ بهمن به آحاد ملت ایران، افزود: برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانگر آن است که مردم همواره به آرمان‌های انقلاب و خون شهدا پایبند هستند.

در ادامه، جواد اوجی وزیر نفت تاکید کرد: حضور و اقتدار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن غرور آفرین است و نشان می‌دهد که مردم پس از ۴۵ سال همچنان پشت انقلاب و رهبری خود ایستاده‌اند.

همچنین «علیرضا فخار» استاندار تهران هم در جمع مردم انقلابی پایتخت با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی تایید صلاحیت‌شده‌ها، گفت: حضور پرشور مردم نشان می‌دهد که فضای جدیدی برای حضور مردم و داوطلبان فراهم شده است و ان شاء الله انتخابات پرشوری در پیش داریم.

مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور هم گفت: خدارو شکر می‌کنم که ملت ما همچنان باشکوه، باانگیزه، اراده جدی و ایمان قوی از انقلاب و اهداف و آرمان‌هایشان دفاع می‌کنند. خوشبختانه فضای سیاسی کشور با توجیهات و تبیین‌ها وضعیت بهتری پیدا کرده است و امیدواریم این خودآگاهی در جامعه ما افزوده شود.

امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری نیز با تاکید بر اینکه اگر کوتاهی بوده وظیفه مسئولان است که آنرا جبران کنند، افزود: مردم هیچگاه این نظام و انقلاب را رها نمی‌کنند و همانطور که امروز حضور باشکوهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند در انتخابات هم مشارکت پرشوری خواهند داشت.

امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» در حاشیه راهپیمایی پرشور مردم تهران گفت: در این راهپیمایی، همه با شور و اشتیاق و نشاط و روحیه انقلابی و دشمن‌ستیز شرکت کردند و تا زمانی که این حمایت وجود داشته باشد یقین بدانید که ما در قله‌های پیروزی به سر می‌بریم.

وزیر کشور که امسال در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن کرج حاضر شده بود، با بیان اینکه در آستانه یک آزمایش بزرگ دیگر هستیم، اذعان داشت: امروز تمام دنیا بسیج شده تا مردم ما در این انتخابات حماسه آفرینی نکند، این در حالی است که امام خمینی (ره) از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی بر برگزاری باشکوه انتخابات تاکید داشتند.

وحیدی افزود: ۲۲ بهمن نقطه پایانی تحقیر تاریخی ملت ایران و نوید بخش ایجاد دنیای جدیدی تشکیل شده از ارزش‌های اسلامی بود.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور امسال در آیین بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم بوشهر حاضر شد؛ منصوری در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر گفت: رویدادهای مهمی در انقلاب اسلامی ایران جا داده شده که از مهم‌ترین‌های آن‌ها آرمان‌های ناب مانند عدالت و آزادی بوده است.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ۲۲ بهمن امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد حاضر شده بود، با قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم شهرکرد، گفت: این حماسه‌آفرینی ملت ایران در ۲۲ بهمن با حضور در پای صندوق‌های رای در ۱۱ اسفند تکمیل می‌شود.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن قزوین، انقلاب اسلامی را حاصل تمدنی نوین در برابر قدرت های استکباری دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران در عصری به وقوع پیوست که امید مستضعفان عالم برای دستیابی به عدالت به ناامیدی گراییده بود.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در جمع مردم انقلابی تبریز، عنوان کرد: مردم انقلابی کشورمان امروز با حضور باشکوه و گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند که گوش به فرمان مولا هستند و این حضور حماسی پیامی آشکار به دشمنان انقلاب است.

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ گفت: مردم قدرشناس ایران به رغم مشکلات و مشقت‌ها همچنان به پیمان خود با انقلاب اسلامی وفادار هستند و از پیوندی که با نظام بسته‌اند دست بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، پیروزی انقلاب اسلامی را اعجاز دوران دانست و گفت: مهمتر از این پیروزی حفظ و نگهداری آن است که البته در این ۴۵ سال با این همه توطئه‌ای که از روز اول پیروزی بوده، با لطف و عنایت خدا انقلاب حفظ شده و حفظ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 3
    خادمی داشتیم که کلید گشایشها در دست مدیریت و نبوغ ایرانی و حمایتهای مردمیش بود، امان از حسادت، امان از تمامیت خواهی.خدا بدخواهان این نظام و انقلاب را رسوا نماید.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    از الان تا انتخابات اسمشون شد خادمان ملت ؟؟؟؟؟!!!! بعدش طبق روال قبل میشن اربابان ملت
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    دیروز امدیم و در جشن انقلاب دعای عهد خوانیدم و با امام زمان عهد بستیم و چه کیفی میداد زیر پرچم تنها حکومت شیعی جهان دعای اللهم انی اجدد له فی صبیحه یومی هذا و ماعشت من ایامی عهدا و عقدا و بیعته له فی عنقی لا احول عنها
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    دیروز امدیم و در جشن انقلاب دعای عهد خوانیدم و با امام زمان عهد بستیم و چه کیفی میداد زیر پرچم تنها حکومت شیعی جهان دعای اللهم انی اجدد له فی صبیحه یومی هذا و ماعشت من ایامی عهدا و عقدا و بیعته له فی عنقی لا احول عنها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس