کد خبر 1575687
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

پاسخ های تک خطی (بله یا خیر/ تایید یا تکذیب مطلق) در موضوعات چند بعدی، به دور از دانایی و عقلانیت و شریعت است.

"یحیی بن اکثم" به تحریک "مامون" از امام جواد (ع) پرسیده بود: "ای اباجعفر! چه می گویی در باره مُحرِمی که شکاری را کشته است؟". مامون در پوشش پرسشی فقهی -به زعم خود- می خواست بی اطلاعی امام را به رخ بکشد. اما امام سوالاتی ا پرسید که چند وجهی بودن مسئله را نشان می داد:

"صید را در حرم کُشته یا بیرون آن؟ مُحرِم، عالم بوده یا جاهل؟ به عمد کُشته یا خطا؟ بنده بوده یا آزاد؟ صغیر بـوده یا کبیر؟ نخستیـن صیدش بوده یا نه؟ صیـد، پرنده بـوده یا غیر آن؟ مُحرِم، بر کارش مُصِرّ است یا تائب؟ صید در شب و از آشیانه بوده، یا در روز و آشکارا؟ مُحرِم، بـرای حج بوده یا عُمره؟".

این رویکرد به مسئله، درست نقطه مقابل قضاوت های "کیلویی"، "صفر یا صدی"، "حیدری/ نعمتی" و "قرمز/ آبی" است.

طی روزهای اخیر، دو طیف متعارض، از "اقدام فرزند آقای قالیباف برای اخذ اقامت در کانادا" انتقاد کرده اند. نخست، کسانی که نسبت به امنیت ملی و قربانی شدن فرزندان مسئولان و سپس، آسیب های ناشی از این روند، حساسیت درستی دارند؛

دوم، کسانی که با انواع انگیزه های نامشروع و در مراتب گوناگون، در پی تسویه حساب با قالیباف، مجلس و یا نیروهای انقلابی و حتی تخریب انتخابات هستند.

در عین حال که باید درباره تفاوت میان "درخواست اقامت، دریافت اقامت، درخواست تابعیت و دریافت تابعیت، انگیزه تحصیلی و شغلی و..." دقت کرد، ممنوعیت های قانونی درباره خانوده های مسئولان ارشد را هم باید مد نظر داشت.

ضرورت دارد حالا که این موضوع در رسانه ها با انواع شایعات آمیخته شده، توضیح کافی از سوی پسر آقای قالیباف و خود ایشان داده شود. هر چند که مسئولیت کار فرزندان را نمی توان پای پدران نوشت، اما در موضوعاتی که بیم تهدید امنیت ملی یا به شبهه و تردید انداختن افکار عمومی می رود، ادای توضیح، اقدامی منطقی است، ولو غرض ورزان قانع نشوند.

حساسیت عمومی به این خاطر است که مردم دیده اند دشمنان چگونه برای خانواده مدیران تله گذاری می کنند و از طریق به دام انداختن آنها، منافذ خطرناکی به داخل کشور می گشایند (چنان که در میان برخی دولتمردان مدعی سازندگی و اصلاحات و اعتدال دیده شد).

از منتقدان صادق و به حق که بگذریم، طیف دومی هم هستند که ماجرای درخواست اقامت را صرفا دستاویزی برای عقده گشایی یا عملیات سیاسی چند لایه علیه "قالیباف"، "مجلس انقلابی"، "جبهه نیروهای انقلاب"، و "انتخابات مهم مجلس" می دانند.

این طیف، همان هایی هستند که وزیر شان پس از خروج از کشور، رئیس اتاق فکر فتنه سبز در لندن شد؛ معاون وزیرشان از فرار و دریافت پناهندگی، کارگزار موساد در سردبیری شبکه اینترنشنال شد، و ده ها نماینده مجلس و مدیر و فعال سیاسی شان در غرب پناهندگی گرفته و به اپوزیسیون پیوسته اند.

آقای قالیباف اگر در برآیند عملکرد خود، در خدمت جمهوری اسلامی قرار نداشت، مطلقا سوژه تخریب مافیای رسانه ای نمی شد، چنان که خاتمی و روحانی و بسیاری از مدعیان اصلاحات و اعتدال یا خانواده های شان، هرگز سوژه این طیف نشده، بلکه مورد حمایت هم قرار گرفته اند.

می گویند فقط کسی که دیکته ننوشته، اشتباه ندارد. قالیباف هم از این قاعده مستثنا نیست. می توان با تفکیک اجزاء عملکرد وی و جمع بندی نقاط قوت و ضعف، به کارنامه او نمره داد.

در عین حال روشن است که او طی چند سال اخیر در کنار نمایندگان متعهد توانسته، از شماری از نقاط ضعف ادوار قبلی مجلس بکاهد و بر قوت آن بیفزاید، تا جایی که مجلس فعلی موفق شد عنوان "مجلس انقلابی" را از رهبر انقلاب دریافت کند؛ البته در کنار تذکرات مشفقانه ای که گرفته است.

مجلس درست در مقطعی که طرف غربی برجام هم عهدشکنی کرده و تحریم ها را برگردانده بود و هم باج مضاعف می خواست، با تصویب قانون اقدام متقابل توانست نقطه پایان بر روند انفعال بگذارد و قدرت چانه زنی و بازدارندگی کشور را افزایش دهد.

این رویکرد با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی تقویت شد، به نحوی که کشور توانست صادرات کاهش یافته نفت به زیر سیصد هزار بشکه را در حد پنج برابر افزایش دهد.

مجلس در عین حال، قوانین مهم و موثری را در زمینه "تسهیل صدور مجوز کسب و کار، جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش بنیان، مالیات بر خانه‌ های خالی، شفافیت در تصمیات قوا، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رتبه بندی فرهنگیان، واردات خودرو برای کاهش تورم، افزایش حقوق سربازان، و..." به تصویب رسانده که در صورت اجرایی شدن تمام و کمال می تواند موجب بهبود روند های اقتصادی و اداری شود.

اگر مطالبه گرانه و آرمانگرایانه بنگریم که حق هم همین است، مجلس مستقر یا رئیس آن در کنار نقاط قوت، حتما ضعف ها و نواقصی هم دارند، اما در مقایسه با برخی ادوار قبلی، حتما در موقعیت به مراتب بهتری ایستاده ایم.

با وجود برخی اختلاف نظر های نامطلوب میان مجلس و دولت، می توان گفت دوره فعلی از جهت همدلی و هماهنگی دو قوه، نسبتا مطلوب بوده و توانسته نقش موثری در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان ملت ایران ایفا کند و بنابراین، مورد کینه و آماج حمله است.

واضح است که به ویژه ظرف چند ماه گذشته، شبکه ای سیاسی- رسانه ای، مامور بدگمان، بی اعتماد و درگیر کردن دولت و مجلس یا نیروهای انقلابی با یکدیگر بوده تا در برآیند کار، به دلزده کردن مردم نسبت به کلیت جبهه انقلاب و اصل انتخابات دست یابد.

از ماجرای جنجال و درگیری بر سر بخشنامه معاون پیشین وزیر کشور به فرمانداران بگیرید، تا هک سرور های مجلس و انتشار آمیخته با جعل فیش های حقوقی نمایندگان و سپس، موضوع درخواست اقامت فرزند قالیباف.

چاره چیست؟ پرهیز از موضع اتهام و هر نوع رفتار شائبه برانگیز، اهمیت دادن به پاسخگویی، شفافیت و روشنگری بهنگام، تبدیل تشکیلات سیاسی انتخابات محور به تشکل های دائمی و همیشه پاسخگو، و رفتار مسئولانه طیف های سیاسی.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 139
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 65
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    30 15
    بیخیال بابا
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      6 3
      بنظرم بهش دست نزنید.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 3
      کلاه براش دوختند
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 1
      اومده داره میگه چون مجلس انقلابیه
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      نه مسعود
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      15 3
      پسر حضرت نوح هم منحرف شد... ولی میدونین مشکل چیه و کجاست ؟ مشکل اونحاییه که مسولین اعلام برائت نمیکنن...
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      22 0
      ملتی که کف خیابان هستند و همیشه در همه صحنه ها هزینه می دهند با کمترین حقوق بدون هیچ ادعایی در ارگانهای دولتی و انقلابی هزینه می شوند و بدون هیچ چشمداشتی شمع وجودشان آب شده از بین می روند . اینها از مسولین فقط توقع دارند برای فرزندانشان شرایطی فراهم کنند که حداقل های زندگی را در همه امور داشته باشند ولی مسولین با این دسته گلها به آنها کج دهنی می کنند .
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      4 1
      انتشاریافته هاتو اینجوری نصفه نیمه منتشر کردی
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      ...البته در کنار تذکرات مشفقانه ای که گرفته است. جناب آقای سخنران محفلی میفرمایند(قریب به مضمون) یک نماینده این مجلس با 100 تای نماینده مجلسهای قبلی میارزه...دلسوزی از سر همین مسئله‌س که چرا بایستی این مجلس انقلابی، سوتیهایی بدهد مثل رای گیری منت گذارانه شفافیت یا مسائل دیگر...!؟ حیفه آقا مشرق حیفه برادر.
  • علی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    22 14
    اگر آنها قصدتخریب قالیباف را دارند، مقاله شما هم کاملا آنها را تخریب می کند
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      13 2
      بس کنید این همه آسمان ریسمان
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      18 1
      دست از خون جیگر کردن خانواده شهدا بردارند
  • دهقانی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 9
    این بار فرق نیکند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    24 5
    اساسا حواشی زیاده
    • US ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 2
      دلش نمى خواد اينجا بمونه
  • عبدا... IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    45 9
    خوب فرزند از نزدیک عملکرد و طرز فکر پدر را می بینه و میفهمه
  • حسن IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    15 41
    مهاجرت پسر ربطی به پدر ندارد درست به شرطی که اطلاعات حساسی در اختیار نداشته باشد
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      وقتی هزینه سفر به عهده پدرش است ربط داره وقتی هزینه درس خوندش از بیت المال به همه مردم هم ربط داره اگه پسر ریس مجلس کانادا خر بشه و بخاد بیاد ایران. دولت ایران بهش اقامت ميده در ضمن مقایسه حضرت نوح رو با یه فرد معمولی که فرزندش از دست ش داره فرار میکنه قیاس سفید شویی از نوع جهالت شدید
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    9 6
    چیزی دست ما رو نگرفت . جای نگرانی نیست
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    41 6
    تنها میشه تأسف خورد.
  • حمید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    چرا خطایی به این بزرگی را توجیه میکنید؟
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      5 0
      رسانه کارش همینه دیگه. پول میگیره بابت این کار.
    • محمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      3 0
      برای اینکه ما تحت هر شرایطی خوبیم ومردم باید مارا دوست داشته باشند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    38 10
    ازشون شیتیل میگیرن؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    47 5
    دیگه شور در اومده
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    20 5
    چه خبره ؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    99 10
    مردم رو ترغیب به موندن در کشور میکنند و قوانین سفت و سخت برای مردم میزارن که مهاجرت نکنند بعد فرزندان رو نمیتونن قانع کنند که در کشور بمونن..
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      6 17
      قوانین سفت و سخت برای مهاجرت نکردن؟!!!!!! تو کدوم آغل هستی که برات قوانین ضد مهاجرت گذاشتن؟ عمو یادگار بیا بیرون از کمپ_آغل
    • US ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      خطاب به دوستی که پاسخ داده: قوانین مهاجرت رو دولت و وزارت علوم سخت کردند؛ شما میدونی هزینه فَکّ مدرک( آزاد کردن مدرک) برای مهاجرت توسط همین دوستان شما؛ چقدر افزایش پیدا کرده؟ لطفا وقتی اطلاع ندارید در همان آغل خودتان بتمرگید
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 2
      جناب 18.19 کدام قوانین سخت در ایران گذاشته شده ؟ کسی برای خارج شدن از ایران مشکل ندارد اما برای وارد شدن به یک کشور دیگر باید ویزا و پول و تحصیل و اقامت داشته باشی وگرنه باید بری کمپ و آخرش هم دیپورت میشوی !
  • NL ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    8 19
    پاسخ های تک خطی (بله یا خیر/ تایید یا تکذیب مطلق) در موضوعات چند بعدی، به دور از دانایی و عقلانیت و شریعت است. باریکلا
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      9 1
      عزیزم عنوان انقلای رو مردم باید بدن
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    72 17
    شما میفهمید یا نه؟ بابا مسئولین جمهوری اسلامی که صبح تا شب به مردم میگن مقاومت کنین. خودشون هم باید اینجوری باشن. تامام
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      11 23
      اقای ایمانی افرین
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      4 0
      شغل سختیه
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    6 58
    برای درک رفتار فرزندان مسئولین باید با انها مصاحبه کرد . هر کاری بکنند عده ای از انها انتقاد میکنند . اگر جایی استخدام شوند میگویند پارتی بازی کرده اند . اگر کار ازاد انجام دهند و موفق باشند میگویند از رانت پدر استفاده کرده است . اگر بخواهند به خارج بروند بازهم یک داستان دیگر . به جای انتقاد کردن خودتان را جای انها بگذارید
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      24 0
      پیامبر اسلام تو شعب ابیطالب همراه با بقیه تحریم رو تحمل کردن و همونجا بود که همسرشون ر از دست دادن
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    60 6
    رسانه های انقلابی نباید بیش از این خود را برای فرزندان مسئولان هزینه کنند.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      2 0
      خدایی بهترین کامنتی که اینجا دیدم. توجیح به هر قیمتی
  • مصطفی عالمی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    71 8
    خیلی محترمانه ب شما ک این متن نوشتی میگم حرف کامل ب ربط و مفتی زدی
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 16
      مثل خودت که بدتر مفتکی بی ربط زدی
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    70 3
    آقایان محترم قبل از آنکه به فکر اصلاح جامعه باشند،فرزندان خود را تربیت کنند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    34 4
    بالاخره زندگی خرج داره
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    34 5
    مغز آدم سوت میکشه
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    53 3
    فقط فهمیدم دفاع کردین
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 11
      بیشتر از این از تو توقعی نیست
  • محمدایوب IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    33 15
    به عنوان یک فدایی رهبری تا پای جان ایستاده ام اما چرا برای یک بار هم شده اسامی فرزندان مسئولینی که در خارج. هستند و اقامت گرفتند که بیشترشان از اصلاح طلبان هستند و وزرا و نمایندگان اصلاح طلب که پناهنده شدند را به مردم نمی گویند تا این وطن فروشان اینقدر تشویش اذهان عمومی نکنند
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      7 0
      به نظر من چیزی به نام اصولگرا و اصلاح‌طلب و..‌. نداریم. دولتمردان و کاربدستان سابق و لاحق دو طیفن
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      9 2
      جناب فدایی تا حالا دیدی سر ماجرای یک اصلاح طلب اینجوری مقاله نویسان ؟
    • علی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      5 1
      واقعا چرا نمیگن هرکی میگه ،ادعا داره ریگی در کفش نداره،علی وار دستار عبا و یراق اسب و نیام شمشیر بگیره جلو آی مردم کل دارایی من،چرا ویلاهای شمال رو کسی گردن نمیگیره؟چرا فیلترینگ رو کسی دنبالش نیست؟خودتم خوب میدونی حداقل ۷۰درصد مردم دسترسی دارن و وی پی ان میخرن؟چرا واسه یکبار کسی نمیتونه گردن مسئولان بندازه ،قبل انقلاب و بعد انقلاب نه اصلا قبل جنگ و بعد جنگ نه اصلا قبل دهه هفتاد و بعد دهه هشتاد،چقدر داشتین الان چقدر دارین؟
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      2 3
      فائزه و مهدی هاشمی که بعد فتنه ۸۸ پریدند تو بغل انگلیس
    • DE ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      خیلی از اصلاحاتچی ها قبل از انقلاب در خارج تحصیل کردن و اغلب بچه بازاری بودن.
  • جیم IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    21 0
    چرا اسم این آقازاده ها را در بین شهدای مدافع حرم نمی بینیم
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    عجب.
  • حامد IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 0
    وقتی میگن روحانی و لاریجانی و نوادگان امام... نباید خودشان و‌ بچه هاشون خارج نشین باشند حالا اقامت..تحصیل..دایم به هزار و یک دلیل منطقی و عقلی! شما خودتون افشا گر میشد..
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 8
    چرا اینقدر با دشمن همصدا میشید تا یه چیزی میشه سروصدا راه میندازید پسر حضرت نوح علیه السلام هم بد بود تقصیر از پدر بود نعوذبالله؟
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    10 0
    مثل بساز بفروش ها! مسعولینی که حاضر نیستن خانوادشون در جایی که ساختن زندگی کنن از همه بهتر میدونن چی ساختن!
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 1
    این دروغ و کار دشمن،
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    11 0
    متاسفانه این توجیه شما همینقدر مسخره است که استدلال های اصلاح طلبان!
  • Farhad US ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    لپ کلام ؛ ختم کلام.
  • حمید رضا IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    اووووو😂😂😂 خدا بخیر کنه
  • هادی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    آقا بی خیال.
  • علی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 0
    تطهیر ، تطهیر
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    4 1
    قالیباف یا تکذیب کنه یا اعلام برائت کنه... اتفاقی نیافتاده...
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    9 0
    سکوت میکردی اصلح بود.خودت را هم به گناه دیگران نمی آلودی،
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    10 0
    چرا وقتی فرزندان طیف مقابل چنین کاری می کردند شما به پدرشان حمله می کردید ؟
    • US ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 0
      احسنت
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 3
    انتظار از یاران و دوستان شهید سلیمانی بیشتر است.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    چرا ؟
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    11 0
    خداوکیلی اگر پسر روحانی هم می خواست اقامت کانادا بگیره همینقدر منطقی بودی!!!!!!
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    10 0
    عوضش 95 درصد مردم ایران در وضعیتی هستند که حتی توان خرید بلیط هواپیما از ایران به کانادا را ندارند چه برسه مخارج اقامت در کانادا!!!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    8 0
    آخه برادر ، درخواست اقامت از خبیث ترین دولت مخالف جمهوری اسلامی چه توجیهی دارد؟
  • ALIR IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 2
    اقامت فرزند هیچ مسئولی در خاجج از کشور جرم نیست به شرط انکه نگویید چیزی نبود شرمنده زن و بچه شدم!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    2 0
    دیکته نانوشته؟
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    12 0
    چرا نمیتونن به فرزندان خودشون راه درست رو نشون بدن؟چرا فرزندان اینقدر برای غرب له له میزنند؟
  • احمد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    7 0
    فامیل من به خاطر دو تابعیتی بودن برادرش از ارتقای شغلی به عنوان یک مدیر درجه 3 محروم شد
  • احمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر دلسوز انقلاب هستید ....
  • US ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    67 0
    در مورد مسائلی که نوشتید و صعری کبرایی که چیدید و ،عالیه و توضیح چند نکته ضروريست. بیایید فرض کنیم که پسر برای کار تقاضای اقامت داده اند، آیا خون پسر رنگین‌تر از سایر ملت است که بدلیل فقر مالی توان پرداخت هزینه مهاجرت برای کار در کانادا را ندارند؟ آیا خونش رنگین‌تر از سایر ملت است که با بیکاری و درآمد کم داخل کشور باید بسوزد و بسازد؟ آیا در کشور کار نیست که ایشان می‌بایست میرفتند؟ اگر هست، آیا ایشان می‌مردند اگر در شرایط موجود کشور می‌ماندند و به کشور خود خدمت میکردند؟ اگر کشور برای ایشان کار پیدا نمی‌شود که مجبور به مهاجرت به کانادا هستند، پس ایشان از کجا هزینه های تامین مهاجرت و زندگی در کانادا را آوردند اگر بابا جانشان نداده اند، اصلا بابجان از کجا اورده اند در حالیکه با رزق حلال سایرین چنین توانی ندارند؟ پس در اینجا باید گناه پسر را به نام پدر نوشت. فرض کنیم برای ادامه تحصیل بوده. آیا در دانشگاه های کشور جای برای تحصیل این آقازاده وجود نداشت که می‌بایست به کانادا میرفت؟ آیا ایشان با این کار به ملتی که دولت کانادا به آنها با صدها تحریم و تهدید، ظلم نموده، دهن کجی و تمسخر و بی حرمتی محسوب نکرده؟ آیا خون ایشان رنگین‌تر از ملتی است که حتی در داخل کشور هم نمیتواند دانشگاه برود؟ آیا تامین هزینه کلان اقامت و تحصیل در کانادا در حالیکه مردم بسختی امرار معاش در کشور می‌کنند دهن کجی نیست؟ آیا اگر ایشان به کانادا نرود آسمان به زمین میافتد و دنیا نابود میشود؟ آیا مهاجرت ایشان به کانادا بمعنی نامناسب دانستن شرایط علمی، اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی کشور توسط ایشان نیست که برای زندگی در شرایط بهتر به کانادا میروند؟ اگر چنین است مسئول این خرابی و نابسامانی کیست ؟ فراموش نکنید که ما راجع به یک فرد معمولی حرف نمیزنیم، راجع به فرزند رئیس یکی از ارکان اصلی که جزو چهار قدرت سیاسی و اداری برتر کشور است حرف میزنیم، وگرنه برای سایر مردم که ادعایی و سمتی و امکاناتی ندارند که حرجی نیست، ارض الله اواسعه فتهاجروا فیها
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 0
    وای چه مظلومانه
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    6 0
    حقوق: مکفی پرستیژ: عالی ساعت کار: اختیاری
  • محمود IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    14 0
    خوب در مقاله فرمودین که می خوان اقای قالیباف و تخریب کنند و غیره - ولی متاسفانه نفرمدین که پسر از کجا هزینه تدریس در خارج کشور و آورده و حالا برای دکتری می رن کانادا و یا هر کشور دیگری
    • محمد قزل IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 4
      شاید هزینه تحصیل و کار را مادرش داده از ارثی که بهشون رسیده
  • احسان IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 0
    قطعا اونا از شما که توجیه میکنید شریف هستن
  • مجتبی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 0
    این بار فرق می کند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    39 1
    طرفیه جوری اومده زورکی و غیرمنطقی ماله کشی کرده که خود ساندیسخورا هم مغزشون سوت کشیده
  • جمشید IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 19
    روشنگری خوبی بود
  • راس IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    15 0
    حتی فرزندان مسئولان رده بالا ،فهمیده اند در داخل کشور آینده روشنی...
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 9
    اینکه تلافی کردن و عقده گشایی هست درش شکی نیست
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 0
    با سلام ۱. چرا باید در کانادا تحصیل کنند؟ مگر توی ایران دانشگاه نداریم؟ ۲. برخی ها اومدن گفتند که برای کاهش هزینه تحصیل، درخواست اقامت کرد،چه درآمدی دارند که تا الان از پس هزینه گزاف تحصیل در کانادا برآمدن؟
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 0
    کاش میشود همه بریم
  • مهدی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    سلام خداقوت خودکرده را تدبیر نیست،
  • حسین IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 0
    خوب نبود.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    8 0
    رفتن به خارج از کشور واسه ‌‌‌‌‌درسو اینا بهانه هست....چون نمی توان رشته ایی را گفت که داخل کشور امکان ادامه دادن آن نباشد.....
  • CA ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    8 0
    تموم شد؟خیلی تاثیرگزار بود.
  • Gghhh IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    8 0
    چرا تمام این سالها پول کشور پول مردم به سمت کسانی سرازیر شده که به هیچ درد کشور و مردم نخورده اند هیچ مشکلی از مشکلات کشور و مردم را حل نکرده اند !!! هیچ گره ای از مشکلات را باز نکرده اند و فقط به طرق مختلف بیت المال و حق مردم را بالا کشیده اند و دنبال خوشگذرانی و زن بارگی و عشق و حال خودشان بوده اند ؟؟!!! به جای اینکه پول و سرمایه ی کشور و بیت المال به سمت کسانی سرازیر بشود که باعث پیشرفت کشور و مردم بشوند و گره ای از مشکلات مردم باز کنند !!!!!
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    15 0
    اگر پسر خاتمی یا روحانی رفته بود باز هم همین حرف ها را می زدی یا نه
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      3 0
      اونا دختراشون و پسراشون خیلی سال پیش رفتن این جدیده تازه میخاد بره فرنگ
  • ایرانی با غیرت IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    6 0
    رفتن به خارج کشور برای اخذ مدرک دکتری و به خاطر پرداخت شهریه کمتر درخواست مهاجرت کردن از ان کشور که در حالت خصومت با ایران میباشد محل اشکال است.به قول معروف : چرا بین پیامبران جرجیس را انتخاب کردید و به کشور کانادا از دشمنان قسم خورده ایران و همدست آمریکا و صهیونیستهاست سفر میکنید؟ در شرایط موجود که ایران با کشورهای غربی در حالتی شبیه به جنگ به سرمیبرد, رفتن حتی ایرانیان عادی هم به این کشور ها صلاح نیست چه برسد فرزند مسئولانی که در پست های کلیدی کشور هستند. در ضمن کشور های دیگری هم هستند که میشود برای اخذ مدرک دکتری بدون دغدغه به ان کشورها سفر کرد و این مشکلات را هم نداشته باشند.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    12 0
    زمانی ریگان گفت ایران حمله نظامی احتیاج ندارد فرهنگی باید عمل کنیم او شروع کرد ومسولین ما خواب. امروز متاسفانه نتیجه را می بینیم که فرزندان دیگر عقاید پدران خود را قبول ندارند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    18 0
    داداشم این حرفای ک زدی بنرت کسی قانع میکنه؟
  • من IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    11 0
    بس کن
  • شاپرک IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 0
    از کی یاد گرفتی
  • US ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 0
    دیگران را پند و حکمت آموزند. عالمی را که گفت باشد و بس، هرچه گوید نگیرد اندر کس(سعدی علیه الرحمه).
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 7
    آقای ایمانی! این که فرزند آقای قالیباف چه کرده مهم نیست مهم اینه که آقای قالیباف بعنوان مسئول خط و راه خودش رو از راه فرزندانش جدا کنه
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    14 0
    فساد قابل فراموشی نیست
  • محمد غ IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    25 0
    برای همیشه با مردم رو راست باشید ،فدا کردن انقلاب و مردم و کشور به پای بعضی افراد خسران محض برای کشور است.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    5 1
    آقا همین داستان سر لاریجانی اجرا کردند همونا هستند سوال اینه چرا نمیان رک و راست به مردم بگین اینا کین ؟ از چی میترسین راستشو بگین مردم حق میشناسن اینا همونایی هستند که بیسواد هستند بی ادب هستند
  • احسان وهابی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    20 0
    پسر از چه روشی رفته ؟ سرمایه گذاری؟ پولشو از کجا آورده ؟ باتشکر
  • حسین IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    17 1
    آقای ایمانی از شما انتظار نداشتیم
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 0
    به نظر میرسد جنگ بالا گرفته است
  • مهدی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    20 0
    چرا برای حضور در غزه و جبهه حق علیه باطل درخواست اقامت نمی‌کنند؟؟
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    21 0
    اگربچه هر مسئولی در جمهوری اسلامی فقط اقدام به رفتن کرده باشد به ملت وخون شهدا خیانت کرده وبدهکاره
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    خخخ
  • مصطفی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    11 0
    قانون درباره فرزندان دو تابعیتی مسئولین کشور چی میگه؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    13 0
    اگر کانادا به فرزند مسئول بگوید که از پدرت چیزی بخواه و الا دیپورتت می کنیم و تمام منافع مالی و غیرمالی ات را مسدود می کنیم چه می شود ؟
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    24 0
    چطور برای استخدام در مورد سفر خود یا بستگان به خارج از کشور سوال میشود و در مورد یکی از فرزندان سران قوا نه سفر بلکه اخذ تابعیت اونم از یکی از دشمن ترین کشورهای نظام توجیهات و... روا میدارید
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    13 0
    اگر مسوول مورد نظر حسن روحانی می بود داستان ؟!
  • US ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    9 0
    اینها در مجلس حتی رای شان, که حق مسلم ملت هست، شفاف نیست چه برسد به امور دیگر. ولی احسنست به این دفاعیات
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    11 0
    توجیه نکن. کار درستی نیست
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    شما دنبال رضای خدا احقاق حق
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    11 0
    اخه فرزندان انقلاب چرا بروند غرب ؟
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    16 0
    ۱. چرا فرزندان مسئولین ما اینقدر علاقمند به درس خواندن در خارج از کشور یا خرید خارجی دارند؟ ۲. مگه دانشگاه های ما یا محصولات ایرانی در شان اقایان نیست؟ ۳. این فرزندان اگر هنر داشتند همینجا می تونستد برن دانشگاه!!! لااقل میرفتید یک دانشگاه ازاد یا پیام نور مدرک میگرفتید تا نخواد پول باد اورده خودتون را بیخودی به فنا ندید. و ...
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    15 0
    آخه نه فوق لیسانس را دانشگاه به درد بخوری گزچرفته نه رشته آنچنانی خونده خوب می مرد دکتری درپیتی را هم تو این مملکت می گرفته فاصله شعار تا عمل
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    4 0
    فامیلی ات خیلی ایمانی
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    17 0
    بروید خجالت بکشید از خانواده هایی که فرزندانش در جهت تامین امنیت روزانه شهید می شوند.
  • US ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    28 0
    اگر در نظام غرب گرا بود، مثلا امارات و عمان، عیبی نداشت. اما برای نظامی که شعار مقابله با غرب می‌کند و دم از ارزش‌های انقلابی‌ میزند و از جوانان انتظار مقاومت و تحمل سختی‌های فراوان دارد پذیرفتنی نیست.
  • US ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    22 0
    جوانان، شما جانفشانی کنید، مقاومت کنید، تحمل سختیها برای حفظ ارزش‌ها کنید، ما فرزندانمان را میفرستیم همان غربی که شما مرگ بر بهش میگید.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    20 0
    الان اینا رو ول کن جناب ایمانی که ضد انقلاب فلان کرده بهمان کرده ماجرا رو منتشر کرده پسر رئیس مجلس انقلابی اولا از کجا اورده اون همه پول دوما چرا داره سر و دست میشکنه برای گرفتن اقامت کانادا؟مگه مملکن خودمون مملکتی که پدر برای مردم ساخته چشه؟
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    15 1
    عقلانیت دینی !! جالبه !! بعضی ها اگه همین عقلانیت دینی رو می‌داشتند و بجای کانادا رفتن و حرف و حدیث درست کردن برای پدرشون و بازی کردن با آبروی پدرشون همینجا تو کشور خودمون می ماندند اینقدر هزینه برای کشور درست نمی‌کردند
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 0
    چرا میخوای ماست مالی کنی چرا
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    گل منو اذیت نکنیدچشاشوترنکنید
  • US ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    من که به ساندیس اعلای اقای ایمانی، ایمان آوردم
  • مهدی US ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    4 0
    اقای ایمانی شما چرا ؟؟ من همیشه مطالب شما را می خواندم ولی متاسفم برای شما یا این نوشتار شما ها استادزیرو رو کردن حقیقت هستید. حضرت علی ع فرمودن در حکومت همه چیز باید شفاف باشد چی این آقایان شفاف است.این حق مردم است.
  • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 0
    حیف مشرق نیوز!!! چقدر تراول از دست آقای احدیان رسیده تا این مقاله را منتشر کنید؟ واقعا طرفداران واقعی نظام را ناامید می کنید
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    5 0
    ماستمالی کن خوبه ادامه بده
  • حمیدرضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    3 0
    عملیات ماسمالیزاسیونت موفقیت آمیز نبود جناب ایمانی
  • ارش IE ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 7
    چرا تهمت میزنید ایشون تو مهندسی عمران اونجا رفته دکتراش بگیره وگرنه هیچ قصدی برای موندن ندارن و مهندسیشونو از ایران گرفتند بعدش میگن حالا دکترامو هم ایران میگیرم اونم مثل بقیه مگر بقیه برن اشکالی داره .بزرگش نکنین
  • محمد IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    گل منو اذیت نکنید
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    2 0
    سراسر مزخرف گفتی .... مردم همه چیزو میدونن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس