روسیه دلیل «زلنسکی» برای عقب‌نشینی از «آودیوکا» را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برخلاف ادعای رییس‌جمهور اوکراین عقب‌نشینی ارتش اوکراین از آودیوکا برای نجات جان آدمها نبود.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در واکنش به ادعای زلنسکی اعلام کرد تصمیم کی‌یف برای خروج نیروهای خود از آودیوکا برای «نجات جان انسان‌ها» نبود، چرا که اوکراین فقط می‌تواند برای پول بجنگد و مسائل دیگر برای آن اهمیتی ندارد.

ساعات پیش ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین با تأیید عقب‌نشینی ارتش این کشور از شهر راهبردی آودیوکا مدعی شد که نیروهای نظامی این کشور به این علت از این شهر عقب‌نشینی کردند چون نمی‌خواستند مردم کشته شدند.

پیش‌تر گاردین به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تجهیزات مورد نیاز و ضروری اوکراینی‌ها به ویژه مهمات رو به اتمام است و از نظر ما این موضوع اخطاری درباره اتفاق شوم آتی است.

این مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، گفت: شاهد اتمام تدریجی تجهیزات حیاتی اوکراینی‌ها به ویژه مهمات هستیم و از نگاه ما این مساله مقدمه اتفاق شومی است که در صورت عدم تامین این بودجه، در انتظار آنها (کی‌یف) خواهد بود. وی اضافه کرد: بدون این بودجه اوکراین هیچ شانسی برای مقاومت برای ارتش مقتدر روسیه ندارد و علاوه بر این، در خط مقدم جبهه، مواضع دیگری نمایان خواهد شد که دست‌شان از تجهیزات و مهمات حیاتی خالی خواهد ماند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه هفته گذشته به خبرنگاران گفت که «آودیوکا در خطر تصرف به دست روسیه است» و از این مساله به عنوان بهانه‌ای برای تصویب بودجه مازاد تخصیصی به اوکراین بهره برد.

این در حالی است که دیروز الکساندر تارنافسکی، فرمانده واحد تاویرای ارتش اوکراین تأیید کرد که نیروهای این واحد از استحکامات «زنیت» در جنوب آودیوکا عقب‌نشینی کرده‌اند.

سنای آمریکا اوایل هفته جاری بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری شامل بودجه ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد و آن را به مجلس نمایندگان فرستاد اما این مجلس از تایید آن پیش از تعطیلات دوهفته‌ای کنگره ناکام ماند. سرنوشت این بسته پیشنهادی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد زیرا جمهوری‌خواهان که اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، تصویب و تایید هر نوع کمک خارجی را به تامین و تقویت امنیت مرز جنوبی آمریکا منوط کرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    6 4
    اوکراین بخاطر منافع غرب می جنگد غرب وامریکا هم از قربانی کردنش ابایی ندارند این است عاقبت نوکری برای غرب
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    5 3
    شهر از سه طرف در حال محاصره است. عقب نشینی اجباری بود.
  • ساس IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 7
    هدف سایش ارتش روسیه و تحمیق آن در پیروزی با سلاح های ترکیبی پهپاد و توپخانه است. آودیوکا یک تله جنگ نانوتکنولوژیک برای ارتش روسیه از طرف پنتاگون است. تایید کننده ها باعث نشستن اسمارت داست های جاسوس بروی موها و لباسهای فرماندهان روسی و انتقال آنها به پایگاههای حساس روسی در داخل خاک روسیه میشوند
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      5 0
      فیلم هالیوودی زیاد میبینی.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 5
    روسیه اصلا هم مقتدر نیست.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      ههههه. لابد آمریکا و اسرائیل مقتدرن که بمب روی بیمارستان ها و خونه های مردم میندازن! وای که چقدر هنرمندن.
    • عمیر IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 3
      مرگ بر روسیه
    • عمیر IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 3
      مرگ بر روسیه
  • GB ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    روسیه باید به قسمت کم عرض رودخانه دنیپر برسه که اوکراین را نصف میکنه بین دنیپر و زاپروژیا پل بزنه و نیروهاشو بریزه تو خرسون و میکولایف از میکولایف راه ارتباطی اودسا با کیف را قطع کنه و اودسا را بگیره تو مولداوی هم کودتا خواهد شد و از مولداوی تا بلاروس یک حمله گاز انبری بزنه راه کیف و لووف را از طریق ژتومیر قطع کنه توپخانه سنگین تو سومی بزاره کیف و خارکوف محاصره شده رو رگبار کنن بعد از محاصره طریق امداد اینها قطع خواهد شد و راه های هوایی هم مسدود خواهد شد توافق خواهند کر اوکراین غیرنظامی بشه برای لووف باید از پدر بمب ها لانچر استراتژیک استفاده بشه احزاب لهستان و مجارستان و لوپن و ترامپ هم به پوتین چراغ سبز نشون داده بخاطر بحث انرژی فقط بایدن و زلنسکی هست که مخالف صلحه
  • عمیر IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 3
    مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
  • عمیر IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 3
    مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
  • عمیر IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 4
    میریم که اماده باشیم برای ضد حمله بهاری شیربچه ها
  • عمیر IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 4
    میریم که اماده باشیم برای ضد حمله بهاری شیربچه ها
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    4 0
    این شهر به خاطر اینکه توپخانه ی اوکرایین که ازاونجاراحت به شهرهمجوارش دردونتسک شلیک میکردتصرف شدو ازقرارمعلوم توی همون راند اول ژنرال اوکرایینی جانشین ژالوژنی خودش روخراب کرد وزلنسکی بازم یه شهروباخت بیچاره به مردمی که دلشون به امثال این دلقک خوشه الانم راه افتاده که کاسه ی گداییش روتوی اروپا بگردونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس