مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهی

مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت حدود ۵۴ هزار واحد مسکونی برای نخبگان، اعضای هیئت‌های علمی، کارکنان و حدود ۶ هزار خوابگاه متاهلی دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی با حضور رییس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش مشرق، همزمان با چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت مردمی، آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت حدود ۵۴ هزار واحد مسکونی برای نخبگان، اعضای هیأت‌های علمی، کارکنان و حدود ۶ هزار خوابگاه متاهلی دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی برگزار شد.

رییس جمهور در این مراسم مساله مسکن اساتید و خوابگاه‌های متاهلی را از دغدغه‌های جدی دولت مردمی برشمرد و آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی و خوابگاه‌های متاهلی در ۱۵۰۰ هکتار زمین احصا شده در دانشگاه‌ها را گام مهمی برای رفع بخشی از این دغدغه دانست.

رییسی با تاکید بر تکمیل هر چه سریع‌تر این واحدهای مسکونی و خوابگاه‌های متاهلی، از همه دست‌اندرکاران این کار خواست در تخصیص زمین به این نیاز، به ضرورت توسعه آتی دانشگاه‌ها در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی نیز توجه داشته باشند تا دانشگاه‌ها در آینده برای توسعه بخش‌های آموزشی و پژوهشی با کمبود و فقدان زمین مواجه نشوند.

رییس جمهور همچنین ضمن تاکید به بانک‌ها برای همکاری هر چه بیشتر در اعطای تسهیلات به ساخت این واحدهای مسکونی دانشگاهیان و خوابگاه‌های متاهلی تصریح کرد: در تأمین زمین و ساخت واحدهای مسکونی مشمول این طرح، نیاز اساتید جوانی که به تازگی جذب می‌شوند یا در آینده جذب خواهند شد نیز لحاظ شود.

عملیات اجرایی ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی و خوابگاه متاهلی دانشگاهیان امروز در حالی آغاز شد که در حوزه وزارت علوم از ابتدای تأسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ تاکنون کمتر از هزار واحد خوابگاه متاهلی احداث و در اختیار دانشجویان متأهل قرار داده شده بود، اما از ابتدای دولت مردمی حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی تکمیل و واگذار شده و تا پایان امسال نیز ۳ هزار ۲۰۰ واحد دیگر تکمیل و واگذار خواهد شد. همچنین احداث ۲ هزار و ۶۰۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر نیز در دست اقدام می‌باشد.

امروز همچنین کار احداث بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی ویژه اساتید، نخبگان، اعضای هیئت‌های علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در اراضی مازاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

در حوزه وزارت بهداشت نیز در حالی که تا پیش از دولت مردمی تنها ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی وجود داشت، در ۲.۵ سال گذشته ۳۵۱ واحد دیگر احداث و واگذار شده و ۲ هزار و ۵۸۱ خوابگاه متاهلی و ۲ هزار و ۶۲۱ خوابگاه مجردی دیگر نیز در دست احداث است.

در دانشگاه آزاد نیز در مجموع برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی و خوابگاه دانشجویی در اراضی مازاد این دانشگاه برنامه‌ریزی شده که ۵۰ هزار واحد آن از سوی دانشگاه در قالب واحد مسکونی به اساتید، اعضای هیئت‌های علمی و کارکنان و در قالب خوابگاه به دانشجویان واگذار و ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در قالب نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پریسا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    آقای رییسی از وقتی سر کار آمدی در دانشگاههای دولتی بعضی نیروها را به زور و به ناحق بیرون انداختند و نیروهایی جدید با جناح بازی سر کار آمدند. آقای رییسی نیروهای قدیمی را برگردان سر کار و نیروهای جدید که به ناحق آمدند را بیرون کن.
  • پوریا IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    آقای رییسی در یکی از دانشگاههای دولتی جنوب فارس برای نگهبانی نیروی جدید جایگزین نیروهایی که به مرخصی می روند گرفته اند . این نیروی جدید که زیر نظر حراست دانشگاه است انتظامات دانشگاه را تبدیل به جاده شلوغ برای کارمندها کرده است و به جای کار کردن فکر اختلاف اندازی است و اتفاقا این نیروی جدید بی سواد بی انگیزه است و به کار نیروی حراست نمی آید برای مثال گزارش ورود و خروج کارمندها در مکانهای حساس دانشگاه را کامل نمی نویسد.‌ به نظر شما آقای رییسی این نیروهای بی انگیزه چرا استخدام می شوند برای کارهای حراستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟
  • شیما IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    به چه علت رییس دانشگاه برای نگهبانی نیروی ساعتی می گیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا نگهبانی که می خواد کارش را از نیروی ساعتی یا به عنوان نیروی شرکتی آغاز کند دل به کار نمی بندد؟ چرا نگهبان جدید گزارش ساده نگهبانی را کامل نمی نویسد؟ این نگهبان های ضعیف از آمدن سر کار چه هدفی دارند؟ چرا حراست ها گزارشی های روزانه نگهبان ها را بررسی نمی کنند؟
  • مجتبی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    چرا نیروهای نگهبان قدیمی به نیروی جدید آموزش نداده اند؟ واقعا جای تعجب است نیروی جدید ساعتی ساده ترین موضوع نگهبانی را نمی تواند شرح کامل بدهد. دانشگاههای دولتی بسیار بی نظم شده است.
  • حمید رضا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    در دانشگاههای دولتی مکانهای زیادی وجود دارد که در آن مکان ها لوازم گران قیمت وجود دارد و نگهبان ها باید گزارش رفت و آمد نیروهایی که به این مکانها می روند گزارش نویسی کنند زیرا وظیفه نگهبان است که گزارش رفت و امدها را دقیق بنویسید و متاسفانه بعضی از نگهبان ها دل به کار نمی دهند که از ابتدا نباید این افراد را چه به صورت نیروی ساعتی چه به صورت نیروی شرکتی استخدام می کردند.
  • علی رضا IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    در این دانشگاه دولتی که زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و در شهری انقلابی و بسیار مذهبی تاسیس شده است کارمندهای نمی توانند با رییس دانشگاه و مدیران مختلف دانشگاه صحبت کنند زیرا رییس دانشگاه و مدیران مختلف دانشگاه مشکل گشا نیستند. وظیفه نگهبان ها کنترل دقیق رفت و آمد کارمندهای و دیگر افرادی است که به دانشگاهها می آیند اما کنترل دقیقی وجود ندارد در دانشگاهها اتاق ها و کلاس های زیادی وجود دارد که هر اتاق و هر کلاس شماره دارد اما چرا رییس دانشگاه نگهبان ضعیف بالای سی سال استخدام می کند که این نگهبان در ابتدای کار خود باید دقیق کار کند اما نگهبان جدید بی حوصله است و کم کاری می کند و شماره کلاس آموزشی را گزارش نمی دهد اما تمام مشکلات مربوط به نگهبانی نیست هیات علمی های دانشگاه از چند روز قبل از عید به شهرستان های خود می روند و با توجه به اینکه حق مدیریت می گیرند در دانشگاه نیستند.‌ هیات علمی ها ضعیف عمل می کنند. حراست ها ضعیف عمل می کنند. نگهبان ها فقط نشسته اند و با توجه به اینکه نگهبان ها تلفن همراه دارند به هیات علمی ها و کارمندها در رفت و آمدها زنگ نمی زنند و نگهبان ها کم کاری شدید می کنند. چرا یک عده در دانشگاههای دولتی بدون اجازه کار می کنند. چرا حراست وزارت علوم تحقیقات و فناوری روی کار نگهبان های ضعیف دانشگاههای دولتی جنوب فارس نظارت قوی ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شیما IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    وقتی نیروهای ضعیف در دانشگاهها استخدام می شوند نیروهای قوی نمی توانند کار کنند زیرا نیروهای ضعیف دانشگاه را به هم می زند. وزارت علوم تحقیقات و فناوری باید طرح آمایش را در دانشگاههای دولتی جنوب فارس اجرا کند تا نیروهای ضعیف نگهبان های ضعیف از کار برکنار بشوند.
  • نسترن IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    با تغییر حراست در این دانشگاه دولتی که در جنوب فارس و خارج از شهر است و این دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری است باز هم دانشگاه بی نظم است و نگهبان جدید شماره اتاق که در آن تجهیزات گران قیمت است را ننوشته است.
  • ویستا IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    رییس این دانشگاه دولتی در جنوب فارس در شهر انقلابی مذهبی با این نگهبانی که قبل از عید 1402 در اسفند ماه 1403 گزارش رفت و آمد نیرویی که به مکان مهمی از دانشگاه را گزارش کامل نداده است دوستی بسیار صمیمی دارد.
  • خسرو IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    من نظامی نیستم اما جانم را برای ایران آریایی اسلامی می دهم من از مبارزه مردم فلسطین طرفداری می کنم. من طرفدار شهدای کشور عزیزم ایران هستم. من از نظامی ها بیشتر به کشورم علاقه دارم و مخالف شدید کم کاری عمدی نیروهای دانشگاههای دولتی هستم. جاوید باد ایران اسلامی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس