۸ شهید و ۱۷ زخمی در جدیدترین جنایات اسرائیل در جنوب نوار غزه

تهران - ایرنا - در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه، دست کم هشت فلسطینی در جنوب این منطقه شهید و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، در پی بمباران منزلی در شمال شهر «رفح» در جنوب نوار غزه چهار شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

حملات صهیونیست ها به منزلی در شرق شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه نیز ۲ شهید از جمله یک زن و ۱۴ زخمی برجای گذاشت.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به محله الزیتون در شرق شهر غزه حمله هوایی کرد.

سه فلسطینی نیز در حمله به یک خانه در محله الجنینه در شرق شهر رفح زخمی شدند.

کشتی های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز ساحل شهر رفح را گلوله باران کردند.

۲ صیاد فلسطینی نیز امروز بر اثر اصابت گلوله نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در ساحل شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شدند.

رژیم صهیونیستی بیش از ۴ ماه است که حملات خود را علیه ملت مظلوم فلسطین آغاز کرده و همچنان به جنایات خود با تمرکز بر رفح و مناطق جنوبی نوار غزه ادامه می دهد و شمار شهدای نوار غزه طبق تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه به ۲۹ هزار و ۶۹۲ و شمار زخمی ها به ۶۹ هزار و ۸۷۹ نفر افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بار تر کرده و دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه دیروز یکشنبه اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در استان‌های مختلف نوار غزه بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیده اند.

در همین راستا، گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل متحد هشدار داد که رژیم صهیونیستی از گرسنگی دادن به عنوان سلاح در جنگ علیه نوار غزه استفاده می‌کند.

گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل متحد همچنین با تاکید براینکه در حال حاضر ترس از یک فاجعه ناشی از اجساد رها شده در حال تجزیه در غزه و گسترش بیماری‌های همه گیر در این باریکه وجود دارد، گفت: ما نمی توانیم بدون آتش بس فوری کاری انجام دهیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس