آمریکا مقام سابق اسرائیلی و شرکت جاسوسی او را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا یک مقام سابق اسرائیلی و شرکت جاسوسی او به نام «اینتلسکا» را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که دو فرد و پنج نهاد مرتبط با کنسرسیوم اینتلکسا را به دلیل نقش آنها در توسعه، اقدام و توزیع فناوری جاسوس افزار تجاری برای هدف قرار دادن آمریکایی ها، از جمله مقامات دولتی، روزنامه نگاران و کارشناسان سیاسی را تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری یکی از این افراد را به نام «تل دیلیان» افسر اطلاعات بازنشسته رژیم اسرائیل اسرائیل، که اینتلکسا را تاسیس کرده و مالک آن است، معرفی کرد.

تل دیلیان این شرکت را در اسرائیل راه اندازی کرد اما بعداً به خارج نقل مکان کرد و در قبرس و یونان فعالیت خود را ادامه داد.

به گفته تحلیلگران، اینتلکسا علاوه بر فعالیت به عنوان یک شرکت، تحت یک مدل کنسرسیومی با سایر شرکت های جاسوس افزاری همکاری می کند و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: هنگامی که یک دستگاه به نرم افزار جاسوسی آلوده می شود، می توان از جاسوس افزار برای انواع مختلفی از اقدامات سرقت اطلاعات و نظارت از جمله استخراج غیرمجاز داده ها، ردیابی موقعیت جغرافیایی و دسترسی به انواع برنامه ها و اطلاعات شخصی استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    نمادين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس