به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، كاپيتان سيروس باهري در جريان نشست خبري در فرودگاه شهيد هاشمينژاد مشهد كه پس از نخستين پرواز ايرباس 320 اين شركت از تهران به مشهد برگزار شد، گفت: 10 فروند هواپيما هر كدام با 145 صندلي و دو ايرباس 320 هر كدام با 174 صندلي در حال حاضر در شركت ايران ايرتور وجود دارد.
وي با بيان اينكه در سه روز گذشته يك بوئينگ MD و يك ايرباس 320 وارد ناوگان ايران ايرتور شده است، گفت: اين دو هواپيما اجاره به شرط تمليك هستند، ضمن آنكه هواپيماهاي ديگر كه در حال ورود آنها به كشوريم نيز با چنين شرطي به ناوگان هواپيمايي كشور اضافه ميكنيم.
مديرعامل ايران ايرتور به سند استراتژيك و افق توسعه پنج ساله شركت ايران ايرتور اشاره و اظهار كرد: ظرف پنج سال آينده، 30 فروند انواع ايرباس كوتاه برد، ميان برد و بلند برد توسط ايران ايرتور خريداري خواهد شد.
كاپيتان باهري هدف اصلي از گسترش ناوگان هوايي شركت ايران ايرتور را اتصال مشهد مقدس به تمام كشورهاي مسلمان شيعهنشين عنوان و اظهار كرد: طي چند روز آينده، پنج فروند ايرباس به ناوگان ايران ايرتور افزوده ميشود.
وي در جريان اين نشست خبري از پرواز يكي از ايرباسها در همان لحظه به سمت تهران خبر داد.
مديرعامل ايران ايرتور در بخش ديگري از اين نشست به مشكلات پيش آمده در پي لغو تخصيص ارز دولتي به شركتهاي هواپيمايي اشاره و خاطر نشان كرد: انتظار داريم دولت زماني كه به ما ارز مرجع نميدهد و جلوي افزايش آن را نميگيرد، فكري اساسي براي شركتهاي هواپيمايي بكند، زيرا تمام ايرلاينها با مشكل جدي مواجه ميشوند.
كاپيتان باهري راهحل پيشروي ايرلاينها در پي حذف ارز دولتي را افزايش قيمت بليت هواپيما عنوان و خاطر نشان كرد: به اين ترتيب كيفيت خدمات افزايش مييابد، رقابت بين ايرلاينها ايجاد ميشود. ضمن آنكه منابع مالي نيز تامين خواهد شد.
وي با بيان اينكه از زمان افزايش نرخ ارز تاكنون 20 ميليارد تومان ضرر متوجه شركت ايران ايرتور شده است، گفت: براي جلوگيري از ضرر و زيان، اين ايرلاين پروازهاي تفريحي خود به مقاصدي چون تركيه را كنسل كرده است و در حال حاضر تنها سفرهاي خارجي زيارتي را در دستور كار دارد.
مديرعامل ايران ايرتور از وعده سازمان حج و زيارت براي پرداخت بيشتر هزينه پروازهاي عتبات عاليات خبر داد و افزود: پروازهاي زيارتي را متوقف نميكنيم. طي قراردادي با سازمان حج و زيارت مقرر شده است اين سازمان براي پروازهاي زيارتي مبلغي اضافه پرداخت كند.
وي در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آيا شركت شما به شركت فرودگاههاي كشور بدهي دارد يا خير؟ گفت: در حال حاضر تنها ايرلايني هستيم كه به شركت فرودگاهها هيچ بدهي نداريم و تمام هزينهها را با اين شركت تسويه كردهايم.
باهري افزود: كنترل نرخ سوخت و نرخ ارز از دست ايرلاينها خارج شده است. افزايش نرخ ارز، هزينه ايرلاينها را افزايش داده است، زيرا ايرلاينها تنها از محل فروش بليت درآمد كسب ميكنند، اما از 17 منبع بايد درآمد خود را هزينه كنند.
مديرعامل ايران ايرتور با اشاره به اين مشكل كه برخي شركتهاي خدمات هواپيمايي افزايش هزينهها را به دلار حساب ميكنند، گفت: هزينه كترينگ، سوخت و ديگر خدمات با افزايش نرخ دلار، افزايش چشمگيري داشته است. اما اين در حالي است كه شركتهاي هواپيمايي هيچگونه افزايشي در قبال خدماتي كه عرضه ميكنند، دريافت نكردهاند.
وي با بيان اينكه در سه روز گذشته يك بوئينگ MD و يك ايرباس 320 وارد ناوگان ايران ايرتور شده است، گفت: اين دو هواپيما اجاره به شرط تمليك هستند، ضمن آنكه هواپيماهاي ديگر كه در حال ورود آنها به كشوريم نيز با چنين شرطي به ناوگان هواپيمايي كشور اضافه ميكنيم.
مديرعامل ايران ايرتور به سند استراتژيك و افق توسعه پنج ساله شركت ايران ايرتور اشاره و اظهار كرد: ظرف پنج سال آينده، 30 فروند انواع ايرباس كوتاه برد، ميان برد و بلند برد توسط ايران ايرتور خريداري خواهد شد.
كاپيتان باهري هدف اصلي از گسترش ناوگان هوايي شركت ايران ايرتور را اتصال مشهد مقدس به تمام كشورهاي مسلمان شيعهنشين عنوان و اظهار كرد: طي چند روز آينده، پنج فروند ايرباس به ناوگان ايران ايرتور افزوده ميشود.
وي در جريان اين نشست خبري از پرواز يكي از ايرباسها در همان لحظه به سمت تهران خبر داد.
مديرعامل ايران ايرتور در بخش ديگري از اين نشست به مشكلات پيش آمده در پي لغو تخصيص ارز دولتي به شركتهاي هواپيمايي اشاره و خاطر نشان كرد: انتظار داريم دولت زماني كه به ما ارز مرجع نميدهد و جلوي افزايش آن را نميگيرد، فكري اساسي براي شركتهاي هواپيمايي بكند، زيرا تمام ايرلاينها با مشكل جدي مواجه ميشوند.
كاپيتان باهري راهحل پيشروي ايرلاينها در پي حذف ارز دولتي را افزايش قيمت بليت هواپيما عنوان و خاطر نشان كرد: به اين ترتيب كيفيت خدمات افزايش مييابد، رقابت بين ايرلاينها ايجاد ميشود. ضمن آنكه منابع مالي نيز تامين خواهد شد.
وي با بيان اينكه از زمان افزايش نرخ ارز تاكنون 20 ميليارد تومان ضرر متوجه شركت ايران ايرتور شده است، گفت: براي جلوگيري از ضرر و زيان، اين ايرلاين پروازهاي تفريحي خود به مقاصدي چون تركيه را كنسل كرده است و در حال حاضر تنها سفرهاي خارجي زيارتي را در دستور كار دارد.
مديرعامل ايران ايرتور از وعده سازمان حج و زيارت براي پرداخت بيشتر هزينه پروازهاي عتبات عاليات خبر داد و افزود: پروازهاي زيارتي را متوقف نميكنيم. طي قراردادي با سازمان حج و زيارت مقرر شده است اين سازمان براي پروازهاي زيارتي مبلغي اضافه پرداخت كند.
وي در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آيا شركت شما به شركت فرودگاههاي كشور بدهي دارد يا خير؟ گفت: در حال حاضر تنها ايرلايني هستيم كه به شركت فرودگاهها هيچ بدهي نداريم و تمام هزينهها را با اين شركت تسويه كردهايم.
باهري افزود: كنترل نرخ سوخت و نرخ ارز از دست ايرلاينها خارج شده است. افزايش نرخ ارز، هزينه ايرلاينها را افزايش داده است، زيرا ايرلاينها تنها از محل فروش بليت درآمد كسب ميكنند، اما از 17 منبع بايد درآمد خود را هزينه كنند.
مديرعامل ايران ايرتور با اشاره به اين مشكل كه برخي شركتهاي خدمات هواپيمايي افزايش هزينهها را به دلار حساب ميكنند، گفت: هزينه كترينگ، سوخت و ديگر خدمات با افزايش نرخ دلار، افزايش چشمگيري داشته است. اما اين در حالي است كه شركتهاي هواپيمايي هيچگونه افزايشي در قبال خدماتي كه عرضه ميكنند، دريافت نكردهاند.