عملیات ضدصهیونیستی نیروهای فلسطینی در «طولکرم»

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تظاهرات کنندگان خیابان مقابل وزارت جنگ این رژیم را مسدود کردند. معترضین خواستار توافق فوری برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه هستند.

سرویس جهان مشرق - سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است با بیان اینکه حوثی ها (انصارالله) همچنان ما را غافلگیر می‌کنند، گفت: ما خوب نمی‌دانیم که حوثی‌ها چه سلاح‌هایی دارند.

پیش تر خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سه دریانورد کشتی آمریکایی هدف قرار گرفته در باب المندب، ناپدید شده و چهار دریانورد دیگر دچار سوختگی شده‌اند.

در همین رابطه، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، گفت: نیروهای دریایی کشورمان یک عملیات نظامی در جنوب غرب عدن انجام دادند که در آن کشتی آمریکایی «TRUE CONFIDENCE» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، افزود: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود و منجر به آتش‌سوزی در آن شد.

وی اعلام کرد که این حمله پس از آن صورت گرفت که خدمه کشتی به هشدارهای نیروهای مسلح یمن پاسخ ندادند و بی‌توجه به آن به مسیر خود ادامه دادند.

یحیی سریع افزود که عملیات منحصر به فرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب در چارچوب «حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن» و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستن


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و چهل و نهمین روز جنگ

گیدعون ساعر، وزیر صهیونیست: همچنان با تحقق اهداف جنگ در غزه بسیار فاصله داریم/ استعفای جمعی از ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی/ جوبایدن حاضر به گفتگو با بنیامین نتانیاهو نشد

جنگ علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه وارد روز صد چهل و نهم خود شد. این در حالی است که حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه در جنوب و مرکز نوار غزه همچنان ادامه دارد. از طرفی مذاکرات در قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس همچنان جریان دارد هرچند تا این لحظه نتیجه مشخصی حاصل نشده است.

منابع عبری زبان از استعفای شماری از مسئولان ارشد یگان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی از جمله دانیل هاگاری سخنگوی ارتش خبر دادند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این استعفاها در پی ضربات نظامی و اطلاعاتی سخت اشغالگران در برابر مقاومت در نوار غزه و تشدید اختلافات بین مسئولین اسرائیلی انجام گرفته است.

استعفای جمعی از ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی/ جو بایدن حاضر به گفتگو با بنیامین نتانیاهو نشد/ یمن یک کشتی دیگر مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ ضربه سخت قسام به نظامیان رژیم صهیونیستی با انهدام ۴ تانک + عکس و فیلم
افزایش آمار کودکان شهید فلسطینی

در همین راستا، پایگاه خبری عبری زبان Now ۱۴ اعلام کرد که فرد دوم ارتش رژیم صهیونیستی یعنی دانیل هاگاری از سمت خود استعفا داده است. منبع مذکور اشاره کرد که شمار زیادی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا داده اند. شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این راستا اعلام کرد که استعفاهای دسته جمعی ناشی از اعتراض افسران اسرائیلی به سیر امور عملیاتی و شخصی بوده است.

روزنامه معاریو به نقل از گیدعون ساعر وزیر اسرائیلی از حزب اردوگاه دولت نوشت: همچنان با تحقق اهداف جنگ در غزه بسیار فاصله داریم.

اسکای نیوز عربی به نقل از یک منبع عنوان کرد که جو بایدن پس از حادثه هدف قرار دادن آوارگان فلسطینی در میدان النابلسی در غزه، حاضر به گفتگوی تلفنی با نتانیاهو نشده است. منبع مذکور اشاره کرد که عدم پایبندی نتانیاهو به وعده خود به بایدن در رابطه با بازگشایی گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌ها به نوار غزه موجب تشدید اختلافات بین دو طرف شده است.

استعفای جمعی از ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی/ جو بایدن حاضر به گفتگو با بنیامین نتانیاهو نشد/ یمن یک کشتی دیگر مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ ضربه سخت قسام به نظامیان رژیم صهیونیستی با انهدام ۴ تانک + عکس و فیلم
شرایط سخت مردم غزه در آستانه ماه مبارک رمضان

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۱۲۴ فلسطینی شهید و ۲۱۰ نفر هم زخمی شدند. این وزارتخانه اشاره کرد که با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۰۵۳۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۱۹۲۰ افزایش یافته است.

یمن یک کشتی دیگر مرتبط با رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد/ ضربه سخت قسام به نظامیان رژیم صهیونیستی با انهدام ۴ تانک

منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که بر اثر این حمله، یک صهیونیست در شهرک مرگلیوت زخمی شده است.

در پی یورش نظامیان اسرائیلی به مناطقی در کرانه باختری مبارزان مقاومت فلسطین با آن‌ها درگیر شدند. منابع محلی در مناطق زیادی از جمله نابلس، قلقیلیه، طولکرم و اردوگاه امعری در رام الله خبر از درگیری مسلحانه دادند. تا این لحظه در این درگیری‌ها چند فلسطینی زخمی شدند.

رصد نیروهای اشغالگر و هدف قرار دادن آنها

حزب الله لبنان اعلام کرد تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه "رویسات العلمم" در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار داده و خساراتی قطعی به دشمن وارد کرده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها ۴ تانک و دو دستگاه بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در محله أمل در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و منفجر کردند.

حمله راکتی نیروهای مقاومت به نظامیان رژیم صهیونیستی

قسام همچنین تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را هم در داخل ساختمانی در این منطقه با راکت ضداستحکامات TBG هدف قرار دادند و این نیروها را به قتل رسانده و مجروح کردند. مجاهدان تک‌تیرانداز قسام نیز دو نظامی اسرائیلی را در محله أمل از فاصله صفر هدف قرار داده و به قتل رساندند.

شرکت امنیت دریایی امبری اعلام کرد یک کشتی کانتینری مرتبط با رژیم صهیونیستی که پرچم لیبریا روی آن نصب بود، در ۸۸ مایلی جنوب شرق عدن در یمن هدف حمله قرار گرفته است. سخنگوی انصار الله یمن اعلام کرد: کشتی اسرائیلی MSC SKY را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

واشنگتن پست: تعداد نظامیان آمریکایی کشته شده در غزه، بالا است/ باسم نعیم عضو دفتر سیاسی حماس: تلفات و خسارات دشمن صهیونیستی در نوار غزه بسیار سنگین است

گزارش روزنامه واشنگتن پست در مورد تعداد بالای نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ غزه که بعضی از آن‌ها دارای تابعیت اسرائیلی نیز هستند، جنجال گسترده‌ای به پا کرده و سوالاتی را در مورد حجم مشارکت آمریکا در این جنگ ایجاد کرده است. واشنگتن پست در این گزارش آورده است که هزاران آمریکایی و آمریکایی ـ اسرائیلی در جنگ علیه غزه شرکت دارند. این روزنامه اشاره کرده با وجود اینکه آمریکایی‌ها کمتر از ۲ درصد از جمعیت "اسرائیل" را تشکیل می‌دهند، اما ۱۰ درصد از مجموع کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه نظامیان آمریکایی هستند.

روزنامه مذکور به نقل از سفارت آمریکا در قدس اشغالی آورده است که حداقل ۲۳ آمریکایی که در پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی عضویت داشتند، در ماه‌های نخست جنگ در غزه کشته شدند. واشنگتن پست با ۳ خانواده آمریکایی که فرزندانشان به عنوان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کشته شدند، مصاحبه کرده است. گزارش واشنگتن پست در مورد تعداد بالای کشته‌های آمریکایی جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

استعفای جمعی از ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی/ جو بایدن حاضر به گفتگو با بنیامین نتانیاهو نشد/ یمن یک کشتی دیگر مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ ضربه سخت قسام به نظامیان رژیم صهیونیستی با انهدام ۴ تانک + عکس و فیلم
تانک مرکاوای منهدم شده در شمال فلسطین اشغالی

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه مجددا در تل آویو دست به تظاهرات زدند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تظاهرات کنندگان خیابان مقابل وزارت جنگ این رژیم را مسدود کردند. معترضین خواستار توافق فوری برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه هستند.

باسم نعیم عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تلفات و خسارات دشمن صهیونیستی در نوار غزه بسیار سنگین است و ما روزانه در مورد آن می‌شنویم. نعیم اظهار داشت که تصمیم توقف جنگ در غزه در اختیار دولت آمریکا است. وی تصریح کرد که حماس نرمش و انعطاف زیادی در جریان مذاکرات برای آتش‌بس در غزه نشان داده است. باسم نعیم بیان کرد که نتانیاهو به دلایل شخصی و حزبی قصد توقف جنگ علیه غزه را ندارد و اکنون تو در زمین آمریکا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    10 1
    آدم حجاب زنان مصیبت دیده فلسطینی رو که می بینه با خودش میگه مسلمون واقعی یعنی این. آدم دیندار تحت هرشرایطی دین خودش رو حفظ می کنه. اونی که تقی به توقی بخوره حجابش رو برمیداره و با لباس ناجور و شلوارک!! میاد تو خیابون (ایضا" سیگار بدست!!) اون از اولش بی دین بوده .نه اینکه مسلمون بوده و حالا بی دین شده باشه.
    • بینش IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      1 0
      قدیم که خشکسالی میامد کلی از مردم میمردن ولی کسی دین فدای نان نمیکرد این بی غیرتای الان نان که هیچ از بساطشون کم بشه مثل عمرعاص عمل میکنن
    • امید IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 3
      فکر امثال تو مریضه ، چه مقایسه بی ربطی کردی جیره خوار
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 0
    بازی ....
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    باید بعد از ایجا تعییرات در بدنه دولت از غربگراها خالی بشند
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    بازی کردن کافیه خواهش می کنم گوش بدید یک سوال بزرگ چه می خواهیم بکنیم از اسلام و جمهوری اسلامی و اماکن مقدسمون چطور دفاع کنیگ در گقابل همه چیز لطفا فکری کنید
  • Puyamotlaq IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 0
    نصر من الله و فتح قریب مرگ بر صهیونیست مردم فریب
  • Puyamotlaq IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر آمریکا مردم فریب از طرفی لابی صهیونیستی در کار برآورد نظامی برای کشتار زنان کودکان در نوار غزه است و از طرفی میلیاردها دلار کمک به نتانیاهو می شود و حالا برای ساکت کردن میلیاردها مسلمان روزه‌دار در آستانه ماه مبارک رمضان اقدامات فریبکارانه را در نظر گرفته است نظامیان جنایتکار رژیم صهیونیستی در حالی دست به کشتار مردم بی گناه و نوزادان در نوار غزه زده اند که بیمارستان ها که نیاز پایه ای جامعه بشری است یکی پس از دیگری به ویرانه تبدیل شده است نبود امکان حیات در نوار غزه به اوج خود رسیده است و حال که : میلیارد ها روزه دار رمضان المبارک را در حالی روزه می گیرند که برادران و خواهران مسلمانشان در نوار غزه به همراه کودکان و نوزادان روزانه با خطر مرگ ناشی از گرسنگی و تشنگی دست و پنجه نرم می کنند و بدون شک این گناه نابخشودنی است که با روزه‌داری در ماه مهمانی خدا تبدیل به قتلگاه روزه داران توسط نظامیان نژادپرست اشغالگر قدس شریف شده است . و این یعنی میلیاردها انسان مسلمان از خدا و به دستور خدا خواستار پایان بخشیدن به این همه جنایتگری توسط استکبار جهانی آمریکایی و نتانیاهو و متحدانش هستند به دون شک این جنگ تبدیل به نبرد حق و باطل شده است و تمامی آزادگان جهان بالاخص مسلمانان و مسیحیان و یهودیان طرف نوزادان و کودکان نوار غزه هستند و خواستار برخورد محکم با عاملان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت هستند. نصر من الله و فتح قریب مرگ بر آمریکا مردم فریب .
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    3 0
    ولی میلیاردها دلار اسلحه و بمب برای اسرائیل فرستاد تا کودک کشی ادامه پیدا کند
  • US ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 0
    بایدن اگر انسان بود سلاح نمی داد و وتو نمی کرد! اینها همه سیاه بازی با هماهنگی دو طرف برای وجه سازی آمریکا هست
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 3
    حالا باید پوتین هم حاضر به مذاکره با نتانیاهو نمی شود و بدینگونه نام خود را مانند حر بن ریاحی بدرجات اعلی خواهد رساند.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    خدا لعنت کنه اسرائیل و بایدن رو با هم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس