کد خبر 1583053
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
بایدن دیدار ترامپ و اوربان را محکوم کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ را به دلیل دیدار با ویکتور اوربان در فلوریدا مورد انتقاد قرارداد و عنوان کرد که نخست‌وزیر مجارستان به دنبال برقراری «دیکتاتوری» است.

به گزارش مشرق، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان که روز جمعه در فلوریدا با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دیدار کرد، از سوی جو بایدن در مبارزات انتخاباتی متهم به ایجاد «دیکتاتوری» شد.

اوربان یکی از نادر رهبران اروپایی است که به پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان (ترامپ) در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر در برابر جو بایدن دموکرات امیدوار است.

جو بایدن در جریان گردهمایی تبلیغاتی به حامیانش گفت: «آیا می‌دانید او امروز با چه کسی در مارآلاگو ملاقات می‌کند؟ اوربان مجارستان که صریحاً اعلام کرده که فکر نمی‌کند دموکراسی کارساز باشد و به دنبال (برقراری) دیکتاتوری است. من آینده‌ای را می‌بینم که در آن از دموکراسی دفاع کنیم، نه جایی که آن را تضعیف کنیم.»

عصر جمعه، ویکتور اوربان عکسی از خود در کنار رئیس‌جمهور سابق در فیس‌بوک منتشر کرد که روی آن شعار ترامپ نوشته شده بود: «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم.»

مجارستان تنها عضو اتحادیه اروپا است که علی‌رغم حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، روابط نزدیک خود را با کرملین حفظ کرده است. ویکتور اوربان از ارسال هرگونه حمایت نظامی به اوکراین امتناع کرده و مرتباً خواستار آتش‌بس می‌شود، زیرا متقاعد شده است که کی‌یف نمی‌تواند پیروز شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    رئیس‌جمهور سابق نه رییس جمهور آینده
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      خون حاج قاسم به زمین گرم بزنتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس