کد خبر 1586314
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
استفاده اسرائیل از اکانت‌‌های فیک علیه مقاومت فلسطین

یک رسانه عبری زبان فاش کرد که رژیم صهیونیستی برای ترویج ادعاهای دروغین خود در جنگ غزه از اکانت‌های فیک و جعلی استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان هاآرتص با استناد به گزارشی که موسسه فیک ریپورتر یک موسسه متخصص در مستندسازی اطلاعات دروغ در شبکه مجازی اعلام کرد، اسرائیل از صدها اکانت جعلی در شبکه‌های مجازی برای ترویج روایت اسرائیل علیه فلسطینیان، حماس(مقاومت) و به ویژه علیه آژانس کاریابی و امداد رسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) فعال هستند.

در بخشی از این گزارش آمده است: برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در غزه، محققان در پایش انجام شده در شبکه‌های اجتماعی شاهد عملیات نفوذ فعال اسرائیلی از طریق پلتفرم‌های مختلف بودند که با استفاده از صدها اکانت جعلی اطلاعاتی در راستای منابع اسرائیل را در شبکه اینترنت منتشر می‌کنند.

به گفته این کارشناسان، این اکانت‌های فیک اقدام به تشدید و انتشار مجدد و گسترده ادعاها و گزارش‌های مربوط به دست داشتن کارمندان آنروا در حملات ۷ اکتبر می‌کنند و در این رابطه به شکل ویژه به دنبال تاثیرگذاری بر قانونگذاران آمریکایی هستند.

به نوشته هاآرتص، کارشناسان این موسسه متوجه شدند تمام تصاویر که به عنوان تصاویر اصلی این گزارش‌ها منتشر شده‌ است همگی در یک تاریخ یکسان ایجاد شده‌ و تمامی آنها از یک پوشه شخصی و با یک نام کاربری خاص بوده‌ است که اتفاقا همگی آنها هم به شکل یکسانی یک اشتباه تایپی هم در آنها وجود دارد و در این رابطه بیش از ۵۰۰ عکس مختلف در شبکه‌های اجتماعی مختلف به همین شکل یافت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس