کد خبر 1586792
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی زادالمسافر در مطلبی نوشت:

USS Eisenhower ناو هواپیمابر است؛ نه ناوشکن و این ناو هواپیمابر از سال ۱۹۷۷ در خدمت نیروی دریایی بوده؛ و باید به زودی بازنشسته شود.

شطرنج تقابل نظامی پیچیده است

هدف قرار دادن آن فقط از نظر اعتبار و آبرو برای آمریکا هزینه دارد.

اما از نظر نظامی این ناو ۴۷ ساله ارزشی دیگر ندارد.

احتمالاً دلیل این که نیروی دریایی آمریکا این «لگن متحرک» را به آن منطقه آورده، این است که «از دست دادن آن ضربه بزرگی به این نیرو نباشد».

ماجرای تخریب برجهای دوقلو، در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، جنبه‌های فراوانی داشت، که هر کدام باید بطور مجزا بررسی شوند.

مراسم قربانی انسان، مراسم آئینی شروع نظم نوین جهانی، عملیات روانی برای قبولاندن فاشیسم به مردم، جزء این جنبه‌ها هستند. اما یکی از جنبه‌های این حادثه مسائل مالی بود؛ که به انتخاب برجهای دوقلو برای انجام مراسم منجر شد.

در آن زمان استانداردهای ایمنی ساختمان تغییر کرده بود؛ و به همه ساختمان‌های ساخته شده در دهه‌های قبل، دستور «خارج کردن ایمن آزبست‌هایی که برای عایق‌کاری استفاده شده» را داده بودند.

برآورد هزینه جایگزینی ایمن آزبست‌ها در برجهای دوقلو به ۳ میلیارد دلار در آن زمان می‌رسید؛ که از ارزش خود ساختمان بیشتر بود. اجازه تخریب ساختمان، تا خروج کامل مواد سرطان‌زا، را هم نمی‌دادند.

«صحنه‌سازی حادثه تروریستی» بهترین راه برای فرار از پرداخت چنین هزینه‌ای بود. به علاوه با حادثه تروریستی، شرکت بیمه مجبور به پرداخت کل ارزش نامی ساختمان شد. این هم یعنی «ضرر را تبدیل به سود کردن».

بازنشسته کردن (Decommissioning) یک ناو هواپیمابر هزینه زیادی برای نیروی دریایی آمریکا دارد. شاید آنها سناریوی بکار گرفته شده برای برجهای دوقلو حادثه ۱۱ سپتامبر را، برای از رده خارج کردن ناو آیزنهاور، ترجیح دهند.

به هرحال شطرنج تقابل نظامی پیچیده است؛ و هر بازیگری دنبال تغییر صحنه بازی به نحوی است که شرایط را به نفع خود عوض کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 0
    یعنی این بنده خدا تا جلو چشمشم نمیتونه ببینه تحلیلگر توانمند ۳ میلیارد دلار نه بگو ۳۰۰ میلیارد آیا ارزشش رو داشت که به خاطرش تو جنگ چند هزار میلیارد خرج کنند شما که از منظر هزینه نگاه میکنی
  • TR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 6
    به امید شروع شدن جنگهای هسته ای و میکروبی و بیولوژیکی در سراسر جهان ، تا دیگه کسی موشک و پوشک و توپ و تانک و سرباز به رخ کسی نکشه به امید مرگ و کشته شدن 5 میلیارد نفر فقط طی یک روز و نابودی و مرگ همه سیساستمداران ملعون و کاخ نشینها ، در همه جای دنیا و در منطقه خودمان و در ایران
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      2 0
      دیوانه ای بخدا
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    4 5
    کمتر داستان های تخیلی بخون بیشتر کارتون ببین
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      2 0
      تو هم از پای منقل پاشو ماهواره رو هم خاموش کن برو دم پنجره دوتا نفس بکش شااااید عقلت اومد سر جاش!!
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      2 0
      باشه بچه جان تو فقط خونت را کثیف نکن برای تو هم برنامه تلویزیونی خوب سراغ داریم
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    4 6
    عجب تحلیل مزخرفی خواندم.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 4
    بنالین
  • علی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 1
    شطرنج نیست در واقع شامورتی بازی است.آخر کدام آدم عاقلی باور میکند هواپیمای مسافر بری! آسمانخراش را از بیخ وبن نابود کند!؟ ب ساختمان لکنتی شش طبقه ما هم بخورد،آن ساختمان،ممکن است کله اش کنده شود نه کلآ نابود شود! وقتی سرباز آمریکایی و انگلیس در مقابل یک پاسدار خودش را خیس میکند؛ عزیزم کدام شطرنج کدام پیچیدگی!!.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 0
    در عملیات های نظامی اصطلاحی هست به نام False flag operation به معنی پرچم دروغین. نیروهای خودی را میزنند و می اندازند گردن دشمن یا وانمود می کنند که نیروهای کشور دیگری هستند. کلا بهانه ای برای شروع جنگ و یا خواسته های دیگر است. مثل حمله به برجهای دوقلو و بهانه ای برای لشگرکشی به خاورمیانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس