کد خبر 1587044
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
پسر تاریخ‌ساز که سر از زندان درآورد

بوکسور اهل برمودا در حالی که کسی باورش نداشت توانست اولین مدال المپیک کشورش را بگیرد ولی پس از آن روزهای خوشی را سپری نکرد.

به گزارش مشرق، بازی‌های المپیک پر از داستان‌های شگفت‌انگیز است. داستان‌هایی می‌توانند عجیب، خنده‌دار، احساسی و غم‌انگیز باشند. یکی از این داستان‌ها مربوط به یک بوکسور است که اولین مدال کشوربرمودا را گرفت و البته سر از زندان هم در آورد.

کلارنس هیل به عنوان یک نوجوان پر دردسر در نیوجرسی بزرگ شد. در سال ۱۹۷۲ با بازگشت به برمودا، بوکس آماتور را زیر نظر استنلی تریم شروع کرد. هیل از همان ابتدا رویای تبدیل شدن به قهرمان سنگین وزن برمودا را در سر داشت و می خواست مدال المپیک را کسب کند.

پسر تاریخ‌ساز که سر از زندان درآورد

در آن زمان برمودا با وجود اعزام ورزشکاران به بازی‌های المپیک هرگز مدال المپیک نگرفته بود. بسیاری به رویای هیل برای کسب مدال المپیک اعتقادی نداشتند اما او می‌خواست ثابت کند که آنها اشتباه می‌کنند. هیل از اوایل ۲۰ سالگی بوکس را آغاز کرد و چهار سال بعد، در سن ۲۵ سالگی، آماده بود تا در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال رقابت کند.

هیل در اولین دور رقابت‌های سنگین وزن المپیک مونترال، پرویز بادپا از ایران را ناک اوت کرد. او سپس بوکسور بلژیکی را شکست داد. در نیمه نهایی مغلوب ورزشکار رومانیایی شد و در نهایت صاحب مدال برنز مشترک شد.

هیل در حالی در نیمه نهایی باخت که فرصت رویارویی با استیونسون کوبایی، که تنها سنگین وزنی است که سه طلای متوالی المپیک را داشت، از دست داد.

هیل سال‌ها بعد در مصاحبه ای در مورد گرفتن مدال المپیک گفت:"برنده شدن یک مدال در المپیک و قرار گرفتن روی سکو شگفت‌انگیز بود. جوان بودن، انجام کاری که دوست داشتی و سپس گرفتن مدال برای کشورت به گونه‌ای بود که انگار در صدر جهان هستی. با این حال آرزومی‌کردم که می‌توانستم مقابل استیونسون قرار بگیرم. مردم فکر می‌کنند وقتی این را می‌گویم دارم شوخی می‌کنم اما در سال ۱۹۷۶ می‌توانستم استیونسون را شکست دهم. آن موقع خیلی مغرور بودم."

پس از بازگشت به برمودا، هیل به عنوان نماینده کشورش یا کسب مدال در بزرگترین صحنه ورزشی جهان شناخته نشد. او هرگز عنوان دیگری را به دست نیاورد. مدتی در دوران تاریک زندگی خود قرار گرفت و مدتی را به خاطر جرایم مختلف در زندان سپری کرد. البته بعدا زندگی خود را تغییر داد و به بوکسورهای جوان کمک کرد.

هیل معتقد است، حتی اگر کسی روزهای سختی را پشت سر گذاشته باشد، می‌تواند زندگی خود را تغییر دهد. در سال ۲۰۰۴، تالار مشاهیر ورزشی برمودا شروع به کار کرد و هیل به تالار مشاهیر معرفی شد. در نوامبر ۲۰۱۹ یک چک ۱۰ هزار دلاری به افتخار دستاوردهای بین‌المللی‌اش در بوکس اهدا شد و همچنین یک ورزشگاه چند منظوره را به نام او نام‌گذاری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس