کربی: آمریکا به‌طور فزاینده‌ای از اقدامات اسرائیل در غزه ناامید شده است

مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید گفت ایالات متحده به‌طور فزاینده‌ای از اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ناامید شده است .

به گزارش مشرق، «جان کربی» مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه به ای‌بی‌سی‌ نیوز گفت: «این نشان‌دهنده میزان و درجه ناامیدی فزاینده‌ای است که ما از نحوه اجرای این عملیات‌ها و نحوه عملکرد اسرائیلی‌ها در میدان، از نظر تلفات غیرنظامی داشته‌ایم. بنابراین ما به‌طور فزاینده‌ای ناامید شده‌ایم.»

کربی افزود: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اطمینان داده که تل‌آویو به درخواست‌های آمریکا رسیدگی خواهد کرد. توقع داریم کابینه اسرائیل به تعهدات خود برای مقابله با تهدیدات علیه غیرنظامیان در این منطقه عمل کند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به آنجا را بدهد.»

جان کربی خاطرنشان کرد: «باید ببینیم که آیا آنها واقعا به این تعهدات در طول زمان، به روشی پایدار و قابل راستی‌آزمایی، عمل می‌کنند تا اعتماد، آن هم نه فقط میان امدادگران و نیروهای اسرائیل، بلکه بین مردم غزه و اسرائیل احیا شود، یا خیر.»

مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید در همان روز در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس مدعی شد که واشنگتن هنوز هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی آن در نوار غزه نمی‌بیند!

این در حالیست که از زمان آغاز یورش‌های زمینی و هوایی صهیونیست‌ها به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۳ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اکثر آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین حدود ۲۵۰ امدادگر هم طی این حملات در سراسر فلسطین اشغالی کشته شدند.

تازه‌ترین مورد کشتار امدادگران، حمله به کاروان خیریه آمریکایی «آشپزخانه مرکزی جهانی» در اول آوریل است که جان هفت تن را گرفت و موجی از محکومیت‌ها را برانگیخت. هفت امدادگر مذکور از استرالیا، لهستان، بریتانیا، فلسطین و یک شهروند دوتابعیتی از ایالات متحده و کانادا بودند و این سازمان بشردوستانه پس از این جنایت مرگبار، عملیات خود را در منطقه متوقف کرد.

در حالی که پیشتر شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه ناشناس گزارش داد که جو بایدن، بنیامین نتانیاهو را در آخرین تماس که پنج‌شنبه گذشته انجام شد، تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی روش جنگ خود را در نوار غزه تغییر ندهد، عواقب ناگواری برایش در پی خواهد داشت، اما ویدیویی از بایدن در کنار خبرنگاران منتشر شده که از او می‌پرسند آیا او تهدید کرده کمک‌های نظامی به تل‌آویو را متوقف می‌کند؟ و بایدن پاسخ می‌دهد: «من از آنها خواستم به کارشان ادامه بدهند!»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خر خودتونین!!
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خودت اسلحه میفرستی که چپ و راست ادم بکشن بعد نا امید هم میشی عجبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس