بلایی که حزب‌الله بر سر شهرک‌های صهیونیست‌نشین آورد

ضربات مهلک مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله، شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی را به طور کامل فلج و به منطقه ارواح تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه های رژیم صهیونیستی با آمار و ارقام به هزینه سنگین هزینه جنگ برای رژیم صهیونیستی در همه زمینه ها از جمله اقتصادی در شهرک های صهیونیست نشین شمالی فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کردند.

به گزارش این رسانه ها، بیشترین زیان ها به شهرک های صهیونیست نشین «شلومی و کریات شمونه» در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی وارد شده و ماهانه به نیم میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی و هر ۴.۷۲ شیکل برابر با یک دلار آمریکا) رسیده است.

به نوشته، روزنامه روزنامه یدیعوت آحارنوت، خسارات جنگ بر پروژه های تجاری و دارایی ها ۶ میلیارد دلار برآورد شده که این آمار قابل افزایش است. در جبهه شمالی نمی توان ارزیابی دقیقی به علت دشوارهای موجود داد.

این رسانه درباره وضعیت مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شهرک صهیونیست نشین «المطله» را مثال زده است که در سال ۱۹۹۶ میلادی احداث شد و بیش از پنج ماه است که به منطقه نظامی بسته تبدیل شده است و ۲۵۰۰ نفر از آن گریخته‌اند و دورنمای خوبی هم در این زمینه وجود ندارد. محصولات سیب و زیتون در این شهرک برداشت نشده است.

بلایی که حزب‌الله بر سر شهرک‌های صهیونیست‌نشین آورد

«داوید ازولای» شهردار صهیونیست شهرک المطله اذعان کرد که با گذشت نیمی از سال، حدود ۱۰۰ هزار نفر خارج از منازل خود به سر می‌برند و نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان به عمق پنج کیلومتر خالی از شهرک نشینان است و نیروی نظامی هم در آن وجود ندارد.

شهرک دیگری که اوضاع دشواری در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی دارد، «المناره» است که همه ساکنان آن تخلیه شده‌اند. این وضعیت از گزارشی مشخص می‌شود که پایگاه صهیونیستی «واللا» ارائه داده و آورده است که این شهرک (زیر ضربات حزب الله) به شدت آسیب دیده و به بیش از ۱۰۴ واحد مسکونی از ۱۵۵ واحد مسکونی آن خسارت وارد شده و برخی نیز به طور کامل منهدم شده‌اند.

به نوشته پایگاه صهیونیستی «واللا»، در المناره زیرساخت‌ها آسیب دیده و به بخش کشاورزی خسارات سنگینی وارد شده است. کارگران امکان نزدیک شدن به باغات را ندارند. کشاورزان صهیونیست نه تنها محصول سال کنونی را از دست داده اند بلکه وضعیت برای فصل بعدی نیز مبهم است و رسیدگی به درختان نمی شود و برای فصل بعدی هم آماده وجود ندارد.

واللا نوشت: باغات رسیدگی نشده و محصولی در فصل هم در کار نخواهد بود و از نظر کارشناسان امکان ترمیم و برگرداندن آن به شکل سابق نیز وجود ندارد.

به نوشته این رسانه صهیونیست، یکی از شهرک نشینان المناره از عدم تمایل برای بازگشت پس از جنگ سخن گفت و دیگری نیز از اینکه زن و فرزندانش تصمیم به عدم بازگشت به المناره گرفته اند، به شدت ناراحت است.

بلایی که حزب‌الله بر سر شهرک‌های صهیونیست‌نشین آورد

در «کریات شمونا» بزرگترین شهرک صهیونیست نشین در مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان به شکل قابل ملاحظه ای جاده ها خلوت است و کوچه ها به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست و تجهیزات آنها تبدیل شده است. زندگی فلج شده است. تشدید نبرد سبب شده که کشاورزان و کارگران خارجی بروند و خلوت شدن مزارع از بین رفتن محصولات را به دنبال داشته و توقف تولید تهدید کنونی برای امنیت غذایی رژیم صهیونیستی است.

رسانه های رژیم صهیونیستی میزان خسارت را ۱۳۱ میلیون دلار برآورد کرده و به افزایش قیمت اقلام غذایی به میزان ۳۰ درصد اشاره کرده اند. مرغداری ها و مراکز تولید تخم مرغ در شمال فلسطین نیز در وضعیت وخیمی قرار دارند.

بخش گردشگری نیز به طور کامل تعطیل شده و تفریحگاه های «جبل الشیخ» خالی از گردشگر است و کاهش درآمد گردشگری در سال ۲۰۲۴، حدود ۷۳ درصد تخمین زده می شود.

کارشناسان صهیونیست این تاوان و خسارات سنگین کنونی را در مقایسه با آنچه در صورت بروز جنگ تمام عیار در جبهه شمالی رقم خواهد خورد، بسیار اندک دانسته اند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    6 1
    کاشکی حزب الله یه ۱۰ کیلومتر دیگه هم چهارتا موشک بزنه... شالومی،نهاریا و صفد هم خالی بشه، فقط چهارتا موشک برای خالی کردن این منطقه کافیه، دیگه صهیونیست‌ها حتما باید برن شنا
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 0
    به فضل خدا، اشغال‌گران روز خوش نخواهند دید. اشغال کردی باید بسوزی تا روزی که آخرین سانت فلسطین رو بذاری و بری. تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس