رژیم صهیونیستی هم محدودیت‌های تجاری علیه ترکیه اعمال می‌کند

در پی محدودیت صادرات برخی اقلام به اراضی اشغالی فلسطین از سمت ترکیه، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم از اقدام متقابل تل‌آویو علیه آنکارا خبر داد.

به گزارش مشرق، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه در این باره گفت: اسرائیل در پاسخ به محدودیت‌های ترکیه بر صادرات، محدودیت‌های تجاری بر محصولات ترکیه اعمال خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، کاتس مدعی شد: ترکیه به طور یک‌جانبه قراردادهای تجاری با اسرائیل را نقض کرد.

این سیاستمدار صهیونیست در ادامه ادعاهایش گفت: رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) برای حمایت از حماس، منافع اقتصادی ترکیه را قربانی می‌کند.

اظهارات کاتش در شرایطی مطرح می‌شود که صهیونیست‌ها طی حملاتشان علیه ملت فلسطین از هفتم اکتبر جان بیش از ۳۳ هزار فلسطینی را گرفته‌اند و همچنان به یورش‌های زمینی و هوایی ادامه می‌دهند و گمان می‌رود برای یورش زمینی به رفح هم آماده می‌شوند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین گفت: فهرست گسترده‌ای از محصولات ترکیه را که از این پس به اسرائیل وارد نمی‌شوند، آماده خواهیم کرد. از کنگره آمریکا می‌خواهیم موارد نقض قوانین تحریم و امکان تحریم ترکیه را بررسی کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در پیامی تاکید کرد: تا زمانی که جنگ و خونریزی در غزه متوقف نشده و دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ تشکیل نشده باشد، ما به حمایت از فلسطینی‌ها ادامه خواهیم داد.

وزارت بازرگانی ترکیه صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد ترکیه صادرات برخی محصولات به اراضی اشغالی را محدود می‌کند و این دستور از امروز اجرایی می‌شود.

وزارت بازرگانی ترکیه اعلام کرد این محدودیت‌های تجاری تا زمانی که رژیم صهیونیستی، آتش‌بس فوری در غزه را اعلام کند و اجازه دهد کمک‌رسانی بدون اختلال انجام شود، به قوت خود باقی می‌ماند. محدودیت‌های صادراتی وزارت بازرگانی ترکیه به رژیم صهیونیستی، شامل ۵۴ گروه کالا نظیر میل‌گرد، ورق فولادی، سنگ مرمر و سرامیک است.

پیش از این هم سایت اقتصادی عبری‌زبان گلوب با اشاره به اطلاعات سازمان‌هایی که با تجار صهیونیست کار می‌کنند، گزارش کرده بود آنکارا، صادرات را از ۱۲ مارس، به تاخیر انداخته یا تائید نکرده است و هیچ زمان مشخصی درباره این که این محدودیت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسند، وجود ندارد.

بعلاوه، گلوب گزارش کرده بود امکان پرداخت عوارض صادرات به مقصد سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد و وب‌سایت ترکیه‌ای، برای محموله‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی هستند، پیام خطا نشان می‌دهد. از این رو، محموله‌های مذکور در بنادر مانده‌اند و امکان ارسال آنها وجود ندارد.

آنکارا در ژانویه، رژیم صهیونیستی را از لیست مقصد صادرات، حذف کرده بود و وزارت بازرگانی ترکیه، حمایت از کنفرانس‌های مشترک با این رژیم را متوقف کرد. این فضا در ترکیه باعث شد شورای امنیت رژیم صهیونیستی، هشدار سفر به ترکیه را برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی صادر کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 6
    لابد قصد دارد صادرات یونجه به ترکیه را قطع کنه؟!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      9 1
      آره میخوان اضافه هاشو بفرستن با بابات بخوری
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      3 1
      اسراییل آویزون ترک های منطقه هست؛ اونم با باج سنگین؛ ترک ها هر موقع اراده کنن؛ ایشان را بر زمین خواهد کوبید؛ است ؛ اسراییل عددی نیست که بتونه به ترک ها در بیفته؛در اینصورت ترک ها ترسی از غارت و نسل کشی در اسراییل را ندارند؛
    • ایرانی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      دوست نامحترم
    • اطلس IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      1 3
      ترکها آویزان اسراییل هستند نه اسراییلی ها ,ترکها برای خرید تسلیحات و سرمایه گذاری و....نیاز به چراغ سبز لابی اسراییل در غرب و آمریکا است ،صادرات ترکیه به اسراییل طبق قرارداد تجاری بدون هزینه گمرکی است فقط بیانیه جوانان مسلمان ترکیه بخوان که علنا اذعان به عدم دریافت هزینه گمرکی صادرات به اسراییل دارد ،واردات اسراییل از ترکیه ارزانتر از سایر کشورها است بعلت بی ارزشی لیر ترکیه نسبت به سایر ارزها دیگر
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    اردوغ ادا نیا، شناخته شده ای
  • هادی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    دارن فیلم بازی میکنن. جفتشون یه کثافتن. اون یه کشور مبانی بر نژاده اون‌یکی هم بر اساس دین و خون. جفتشون فاشیست و انگل
  • ابی آذری زبان هستم IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 2
    اینا باهم فرقی ندارن هردو فاشیستن. به قول نجف آبادیا«نه بم خوبه نه کاشون لعنت به هردوتاشون» البته بلا تشبیه این یهودیای لا مذهب..
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    انکارا و باکو هر دو نوچه و نوکر بی چون جرا حمایت از سکیونیست هستن اردوغان برای سموت طرفداران داهلی خود بازیکر خوبی است ولی خالق هستی منافقان را رسوا میکند
  • حقیقت IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یاشاسین ترکیه کی تورکلرین باشین دونیادا اوجادی پیشرفته ترین قدرتمند ترین صنعتی ترین و دموکرات ترین کشور اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس