زنان خانه دار و دانشجویان بیمه می شوند

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال پوشش بیمه ای زنان خانه دار و دانشجویان را با اولویت جدی انجام می دهیم.

به گزارش مشرق، میرهاشم موسوی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۶ میلیون ایرانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۱۶ میلیون بیمه شده اصلی و و مابقی نیز تبعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۷ میلیون بازنشسته به همراه تحت پوشش تبعی از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند و ما پرداختی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را به صورت منظم از ۲۰ تا ۳۰ هر ماه انجام می دهیم.

رییس سازمان تامین اجتماعی افزود: پوشش بیمه ای طرح های مختلف جزو رویکردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی است که امسال با اولویت زنان خانه دار و دانشجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

موسوی گفت: در یک سال گذشته ۱.۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه های فراگیر اجباری و اختیاری قرار گرفته اند و امسال براساس اصل ۲۹ قانون اساسی پوشش بیمه ای گروه های جدید نیز مدنظر است.

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های درمانی

رییس سازمان تامین اجتماعی رویکرد تامین اجتماعی را در دو سال اخیر توسعه خدمات زیرساختی و تکمیل پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه درمانی اعلام کرد و افزود: ۱۳۰ پروژه عمرانی و خدماتی در سراسر کشور در حال اجراست که بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان امسال منابع برای این پروژه ها با اولویت تکمیل طرح های درمانی اختصاص یافته است.

موسوی تصریح کرد: بدون محدودیت این منابع تامین خواهد شد تا گله مندی مردم ازز بابت طولانی شدن اجرای پروژه های عمرانی برطرف و این طرح ها به سرانجام برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ES ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 4
    با این دست فرمون تا سال 1408 صندو های بازنشستگی اعلام ورشکستگی می کنن. هیچ جای دنیا به دختر مجرد مقرری نمیدن یعنی اصلا معنی نداره که بدن. ولی اینجا از جیب خلیفه می بخشن. البته دوامی نخواهد داشت.
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      2 0
      درآمدزایی خوبیه برای سازمان. زنان خانه دار و دانشجویان تا الآن به عنوان شاغل محسوب نمی‌شدند. از الآن به بعد به عنوان شغل محسوب میشن تا بتونن بیمشون کنن و ازشون حق بیمه بگیرن.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      تازه به نوه ها هم می دهند حالا دختر یک چیزی ولی نوه دیگر چه بگوییم
  • حسین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    4 1
    محل تامین بودجه بیمه زنان خانه دار و دانشجویان کجاست؟ آیا باید از جیبکارگرها تامین بشه
    • US ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      2 0
      بیمه کجا بود، پولش رو که خودشون نمیدن... این بیمه ها قبلا هم بود، ملت اینترنتی ثبت نام می کنند و هر ماه برای خودشون پول بیمه میریزند یعنی مثلا اون خانم خانه دار هر ماه یه تومن میده تا بیمه بشه.
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      1 0
      نه خیر ازجیب خودشون تامین میشه
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      کارگرا خودشون دست از جیب ملت بکشن بیرون با تورم زیاده‌خواهیشون، بیمه اختیاری و افراد و مشاغل خاص از جیب خودشون هست نه بقیه.
  • DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    3 0
    از زمان رفسنجانی دارن هی زنان خانه دار رو بیمه می کنن! مادر من بعنوان خانوم خانه دار ۲۰ ساله که بیمه تامین اجتماعی شده. چرا اخه چرت و پرت می گید؟
  • US ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    چرت نگو؛ شما کارمندانی که حق بیمه میدهند و مثل... برای تان کار میکنند؛بازنشستگی شان رو ۳۵ سال کردین؛ بعد با کدوم بودجه میخواهید زنان خانه دار رو بیمه کنین؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یه عمر اینطرف و اون طرف کار کردیم بیمه نشدیم از یک کارفرما هم شکایت کردم روند رسیدن به حق و حقوقم اینقدر طولانی شد و پول توسط دفتر قضایی و اداره کار از من گرفته شد که پشیمون شدم از پیگیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس