احمد توکلی نمایه

دکتر احمد توکلی در بیانیه‌ای خطاب به 6 نامزد انتخاباتی خواستار تعیین معاون اول اقتصادی از سوی آنها شده است. می‌توان این نظر را نقد کرد و پیرامون آن به اقتراح نشست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تهدید امنیتی یا نظامی؟! ظریف: به یک ژنرال نظامی نیاز داریم

ظریف: به یک ژنرال نظامی نیاز داریم/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

محمدجواد ظریف، وزیر اسبق امور خارجه و از حامیان انتخاباتی مسعود پزشکیان، به تازگی طی اظهاراتی در کلاب‌هاوس که سایت جماران متن آنرا منتشر کرد، گفته است: سوالی که الان برای بسیاری‌ها مطرح است، این است که اگر قرار باشد در آمریکا دونالد ترامپ به قدرت برسد و در اروپا هم راست‌گرایان به قدرت برسند، آیا نیاز است که در ایران هم یک دولت اقتدارگرا روی کار بیاید؟ دولتی که به سرکردگی یک فرد نظامی باشد؟... کسانی که طرفدار دکتر قالیباف هستند، بیشتر این بحث را مطرح می‌کنند و تا حدی طرفداران دکتر جلیلی نیز این بحث را مطرح می‌کنند. گرچه از این بحث، افراد نزدیک به دکتر قالیباف بیشتر سود می‌برند.

او می‌افزاید: من می‌خواهم مبنای این بحث را زیر سوال ببرم. ببینید، خطری که ایران را تهدید می‌کند، کمتر نظامی است و بیشتر امنیتی‌سازی است. اشتباهی که ما در این سال‌های دراز کرده‌ایم این بوده که خیال کرده‌ایم خطری که ایران را تهدید می‌کند، خطر امنیتی است. اگر این‌طور تصور کنیم که این تهدید، تهدید امنیتی یا نظامی علیه ایران است، آنوقت باید بپذیریم که نیاز داریم با این تهدید مقابله کنیم و یک ژنرال نظامی در صدر امور باشد که دشمنان بترسند و حمله نکنند.

ظریف تصریح می‌کند:

"اما واقعیت این است که دشمنان بازی امنیتی نمی‌کنند، بلکه امنیتی‌سازی می‌کنند. یعنی می‌خواهند از ایران تهدید بسازند. در واقع، رفتن به این سمت درست، بازی کردن در دست آنهاست. به نظر من، چه بایدن باشد، چه ترامپ باشد، چه در اروپا هر اتفاقی بیفتد، ایران یک موضوع کنش نیست بلکه خود یک کنشگر است. اگر ما این خودباوری را پیدا کنیم که ما خودمان یک کنشگر هستیم و می‌توانیم زمین بازی را انتخاب کنیم، دیگر الزاما در زمین بازی دیگران بازی نمی‌کنیم. بیش از همه اسرائیل دوست دارد ما در بازی امنیتی بازی کنیم."[1]

*ما قضاوت درباره اظهارات و تحلیل ظریف و اینکه آیا شرایط امروز کشور تهدید امنیتی و نظامی است یا آنچه جناب ظریف معتقد است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

***

نقدی بر نظر دکتر توکلی درباره معاون اول اقتصادی

ظریف: به یک ژنرال نظامی نیاز داریم/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

دکتر احمد توکلی، اقتصاددان و از چهره‌های شهیر جریان اصولگرا در یک بیانیه سرگشاده خطاب به 6 نامزد انتخاباتی بر لزوم انتخاب یک معاون اول اقتصادی از سوی رئیس‌جمهور آینده تأکید کرد.

آقای توکلی در بخشی از این بیانیه نوشته است:‌ متأسفانه شما برادران در زمانی به دنبال کسب مسئولیت هستید که مشکلات اصلی کشور اقتصادی است و تخصص همه شما غیر از اقتصاد است. ۳۵ سال است که دولت های پس از جنگ با ضعف و قوت متفاوت از مدل تعدیل ساختاری پیروی کرده اند. حالا کارها پیچیده تر شده است. در این وضعیت اگر تدبیری اندیشیده نشود، از هیچ کدام از شما آقایان انتظار نمی رود که به حل مشکلات و معضلات اقتصادی توفیق یابید. راه موجود این است که سکان اقتصاد کشور به دست اقتصاددانی در سمت معاون اول سپرده و انتخاب تیم اقتصادی دولت به وی واگذار گردد. معاون اول باید در جامعه علمی اقتصاد دانان کشور معتبر باشد. و تیم نیز از کسانی تشکیل شود که مانند خود وی، مدل مخرب سیاست های تعدیل ساختاری را بشناسد و تعقیب سیاست تثبیت را وظیفه خویش بشمارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: حالا به شما برادران نیز موکداً همین توصیه را می کنم، فرصت اصلاح اقتصاد ملی و معیشت مردم را حتی برای یک روز از دست ندهید. هنگامی که رئیس جمهور اقتصاددان نیست، انتخاب معاون اول و تیم همراه از میان اقتصاددان، توسعه گرای عدالتخواه، فسادستیز، پاکدست، راست کردار، وطن دوست، مدافع حقوق مالکیت و قانون و حامی جدی اقشار مستضعف، ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است. اگر این پیشنهاد پیش از 8 تیر تحقق یابد، مردم خواهند دانست که به چه کسانی و با چه درجه ای از امید آفرینی رأی می دهند و به مشارکت مردم در انتخابات که به صلاح مُلک و ملت است، کمک خواهد شد.[2]

*سابقه خوب و مواضع عدالتخواهانه دکتر توکلی بر هیچکس پوشیده نیست.

لکن از باب نقد و اقتراح پیرامون این نظریه ایشان لازم است بیان شود که سمت معاونت اول ریاست‌جمهوری یک سمت اجرایی است و معاون اول عملا بازوی تمام اجرائیات رئیس‌جمهور است.

قراردادن یک دانشمند یا کارشناس بدون سابقه اجرایی محکم در این سمت عملا موجب اتلاف رأی مردم برای حل مشکلات خواهد شد.

ضمن اینکه اشاره به یک اصیل بدیهی در حکمرانی هم ضروری است و آن اینکه اقتصاددان‌ها همواره در ذیل مدیران تعریف می‌شوند.

زیرا این مدیر ارشد است که باید نسبت فرمول‌های اقتصادی با تصمیمات عدالت‌محور و کلیت جامعه حکمرانی را در نظر بگیرد و با یا بدون اصلاح، اقدام به اجرای آنها کند.

فرمول‌های اقتصادی در بهترین حالت مشتی عدد و رقم عمدتا بلااثبات بیشتر نیستند.

کما اینکه نظریات اقتصادی هم در بهترین حالت مشتی جزوه بیشتر نیستند.

این "دانش مدیریت، اجرائیات قوی و پیوست‌های عدالت‌محور یک حکمران اجرایی" است که می‌تواند از آن فرمول‌ها و جزوات؛ یک اقتصاد پیشرفته بسازد و معیشت مردم را از هر تلاطمی نجات ببخشد.

ضمن ادای احترام دوباره به سابقه، خیرخواهی و دانش دکتر توکلی باید اشاره کرد که خوانش تجربه دیگر کشورها در باب رجحان داشتن مدیران به اقتصاددانان نیز در این زمینه مفید فایده است.

***

تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

ظریف: به یک ژنرال نظامی نیاز داریم/ تفاهم احتمالی پورمحمدی و پزشکیان

علی تاجرنیا، فعال چپ و رئیس ستاد انتخاباتی تهران مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال خبرگزاری ایلنا که "آیا احتمال ائتلاف پزشکیان و پورمحمدی در انتخابات آتی وجود دارد؟" گفته است: به نظر من آقای پورمحمدی در تراز یک کاندیدای ریاست جمهوری عمل می‌کنند و بدون‌شک نظراتی که ایشان دارند، بسیار کارشناسی و قابل قبول است. از اینکه خود آقای پورمحمدی سعی می‌کند فضای انتخابات را به سمت مباحث مهم و کارشناسی و کلان ببرد، استقبال می‌کنیم. اینکه در نهایت مسیر انتخابات به چه سمت و سویی خواهد رفت، پایگاه‌ رأی این دو بزرگوار با هم متفاوت است. اما اگر مصلحت این باشد، در ادامه مسیر کار روشن است. آنچه که واضح است، جناب آقای پزشکیان تا انتها مسیر را ادامه خواهند داد.

او تصریح می‌کند: مهم این است که در حوزه‌های کاری و رقابتی تفاهمی بین آقایان پورمحمدی و پزشکیان شکل بگیرد که این موضوع منتفی نیست.[3]

*چند روز قبل از این، سعید شریعتی، یکی دیگر از محکومان فتنه 88 نیز در اظهاراتی به تمجید از مواضع پورمحمدی پرداخته بود.[4]

اینکه چطور ممکن است چپ‌های بازگشته از فتنه 88 حتی پای میز مذاکره با یک رجل امنیتی مثل آقای پورمحمدی بنشینند؛ از عجایب روزگار ماست.

عجایبی که البته دلایل مهمی پیرامون آن وجود دارد...

دقت شود که وظیفه یک رجل سیاسی امین در چنین شرایطی؛‌ دغدغه‌مندی برای بهبود سیاست کشور و تلاش برای جلوگیری از تاراج سرمایه‌های کشور است.

آقای پورمحمدی البته جزو اقطاب رأی‌آور انتخاباتی نیستند لکن ما از باب برادری و دغدغه‌مندی؛ پیرامون آنچه تاجرنیا و ایضا شریعتی در مدح ایشان گفته‌اند، یک بیت شعر از فاضل نظری عزیز را به آقای پورمحمدی هدیه می‌دهیم:

آب طلب نکرده همیشه مراد نیست

گاهی بهانه ای است که قربانی‌ات کنند

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1635536

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-664347

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1496933

4_ mshrgh.ir/1614836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 12
  • اردشیر IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    43 41
    با سلام. ظریف ضعیف گفت امضای جان کری تضمین است. حال آنکه برجام توافقی بین چندکشوربود نه فقط ایران باآمریکا تاامضای جان کری تضمین باشد. کلاه گشادی سرکشورمان گذاشتند . گلابی ها نرسیده پلاسیده شدند.ظریف آمده تا با حمایت از پزشکیان می باشد، ازگفتمان مردمیدان انتقام بگیرد. حال چه درکسوت وزیر خارجه چه درقالب معاون اول .
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      7 9
      دکتر قالیباف ژنرال آبادانی و‌شهرسازی👮‍♂️🏙 ✅️ دکتر قالیباف در سال ۱۳۸۷ برابر با سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شدند . برای مشاهده به ویکی‌پدیای دکتر قالیباف مراجعه کنین در قسمت شهرداری تهران این مطلب ذکر شده و آدرس سایت رو گذاشته با کلیک کردن میتوانید رتبه بندی رو ببینید ✅️ سردار عزیز امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ : اگر امروز موشکی به اینجا رسیده...کسان زیادی زحمت کشیدن تلاش کردند نماد اونها شهید طهرانی مقدم...ولی من امروز باید اینو عرض بکنم کسی که باعث شد موشکی تا این حد گسترش پیدا کند و نام او هیچ کجا برده نشد و هم اکنون هم گمنام است آقای دکتر قالیباف است دوره فرماندهی دکتر قالیباف تدبیری اندیشیده و بنیانی نهاده شد که ما امروز در هر شهر یک پایگاه _موشکی_ داشته باشیم . ✅️ دکتر قالیباف پس ورود به مجلس طرح های بزرگی را تصویب کردند یکی از این طرح ها افزایش حقوق سربازان عزیز نظام وظیفه از چند صد هزار تومان به ۵ تا ۹ میلیون تومان حقوق سربازان پیش از این کفاف کرایه را هم نمی‌داد🤒 برای اطلاع بیشتر میتوانید (۴۰ اقدام مهم مجلس یازدهم در ۴۴ ماه فعالیتش ) را سرچ کنین افتخار ایرانی افتخار جهانی 🇮🇷🥇🌍 🙋💚
    • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 5
      ظریف هم اومده پشت قالیباف :) خیلی بازی مبتذل شده
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      9 4
      پزشکیان = پاشینیان ایران با پزشکیان به بنزین 30 تومانی سلام کنید.
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    52 50
    اگر اصلاطلبا بیان سر کار دیگر ایران قابل زندگی نیست کارگران شهرستانها و اقشار ضعیف همه نابود میکنن
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      15 32
      وای آره دقیقاااااا خدا بحق خون شهدا دیگه اون روزارو نیاره فکر تکرار روزای روحانی تن آدمو میلرزونه
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      18 28
      از آخوندی که وضع مسکن رو به خاک سیاه نشوند و الان با ظریف دارن کمک میکنن به پزشکیان معلومه اگه پزشکیان بیاد سرکار چه خبر میشه.مملکت دیگه کشش نداره واسه مدیریت علی برکة الهی ریموت کنترلی از راه دور.هنوز جای برجام قبلیتون درد میکنه.اونهمه کارخونه و کارگاه و تولیدی رو ورشکسته و بدبخت کردین بس نبود؟چی میخواین دیگه از جون مردم؟خدا نیاره بعد از اون دیپلماستی التماس و‌حقارت و بعد از اینهمه شهید که دادیم دوباره از دسته روحانی کسی رای بیاره.شهید سلیمانی و فخری زاده و....
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      29 23
      «وندی شرمن:تیم مذاکره کننده ایران فرق lift(تعلیق موقت) و end(پایان دادن) را نمیدانست.»بر این اساس دوحالت هست یا بیسواد بودن یا خائن
    • بهزاد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      22 5
      خوب شما میتونید تشریف ببرید از ایران...
    • DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      14 42
      ظریف فقط چرت و پرت می گه
    • US ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      14 16
      .امروز ،روحانی مورد حمایت هیچ گروهی نیست ، همان روحانی که فتنه‌گران ۸۸ در انتخابات سال ۹۲ آن را بر مردم ایران تحمیل کردند و ظریف همه کاره او بود. کاملاً مشخص است آن حسن روحانی که در مسأله بنزین زیر بار اشتباه خود نرفت و گفت « من خودم صبح جمعه فهمیدم » هرگز زیر بار نتیجه نکبت برجام نمی‌رود.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      8 14
      واقعا دیگه جای صحیح و خطا نیست.باید کسی مثل قالیباف بیاد که امتحانشو بارها پس داده و تو کارای اجرایی به سرعت و با قدرت کار کرده.خطوط جدید مترو رو با سرعت عجیب افتتاح میکرد.پل صدر،پل طبیعت،برج میلاد....کارش بیسته واقعا
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      29 4
      دوران خاتمی که خلاف گفته های شماست
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      27 5
      مگر الان قابل تحمل ست ؟
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      6 26
      آقای ظریف و ژنرال زنگنه آنقدر باج می‌دهند که بتوانند نقش خود را بطور کامل در باج دادن به غرب ایفا کنند و احزاب خصوصی رانتی شان متنفع
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      1 0
      این جماعت همانهیی اند اول انقلاب دنبال انحلال ارتش و ما صلح طلبیم بودند و مدافع تجزیه طلبان حتی با حمله صدام نفهمیدند این با خواست آمریکاست معلوم نیست اینها چه زد و بندی با آمریکا دارند
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      3 9
      مردم‌ نباید فریب بخوردن پزشکیان حتی بدتر روحانی است شورای نگهبان بد اشنباهی کرد کساني که‌ با حاکمیت زاویه دارن نباید هيچ کاندیدی درانتخابات می داشتن مردم‌ ازمیان نامزدهای انقلابی يکی را انتخاب می کردن
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    25 13
    زبون بازه زبون بازه زبون باز ..
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      4 3
      حداقل ظریف یه زبون داره ک حرف بزنه پس اونایی که حرف زدن عادی هم بلد نیستند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    42 28
    اصول گراها با ناکار بلدی و افراطی گری سرمایه های ایران را بر باد فنا داده اند
    • ایران IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      8 2
      والبته اینکه همشون هم بی سوادن و مدام هم از کلمه خون شهدا سواستفاده میکنن
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    28 24
    اصول گراها با ناکار بلدی و افراطی گری سرمایه های ایران را بر باد فنا داده اند
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      5 3
      یکیشون که تازه پوششیه
  • فاطمه IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    9 8
    منظورت از اقتدار گرا چاپلوسه؟
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    19 36
    ظریف بدستورامریکاوبرای نجات اسراییل واردشده وتمام زورش راخواهدزد
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      11 0
      برای مشرق خیلی متاسفم
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      3 1
      از خدا نمیترسی چنین حرفی میزنی؟مملکتو داشتن به باد فنا میدادن درست.نمیدونم از سر حماقت بود یا خیانت ولی دیگه این تهمتی که میزنی هیچ وجهی نداره
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      11 2
      منم از ظریف خوشم نمیاد ولی دیگه دلیل نمیشه که توهین کنیم
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      10 2
      حیهه تندرو بیشتر برای حکومتی شبیه طالبان مناسب هستند.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      1 6
      آلبانی چه خبر اوضاع خوبه مریم قجر هنوز نفس میکشه
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      1 0
      بهتره بگید بد لقمه
  • مهدی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    28 55
    افرادی مثل ظریف برای ایران جز نکبت و بدبختی ،دستاوردی نداشتن و یک مهره سوخته هست
    • بی ادعا IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      4 4
      پس،کی باید بیاید،،،،راه حل را بفرماید چه کنیم،،جنگ وتخریم هم که آخر عاقبت ندارد
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 4
    "از عجایب روزگار ماست" از عجایب نیست بلکه دست کم گرفتن توان گوش و چشم و عقل بقیه و البته دشمن انگاری خود ماست. مباحث آقای پورمحمدی خیلی بهتر از سایر کاندیداهاست و بسوی ایشان رفتن اصلا جای تعجب ندارد بلکه حمایت از شخصی که جمع کردن کثافتکاری هاش(تحریم هایی که بر سر ملت آورد ) تازه به برجام ختم شده، جای شگفتی دارد.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    4 6
    یعنی ما به معلوم الحالی مثل پزشکیان رای بدهیم که توی بازی اسقاطیل نیفتیم همونطوری که توی بازی یک پای مرغی حمایت از برجام افتادید چون اسقاطیل از برجام خوشش نمیومد؟! فقط برای فهم عمق فاجعه‌ی نقشه‌ی شما جناب ظریف میگم: شما خود شیطانی یا استاد شیطان!؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      3 1
      متاسفم براتون که این قدر نفرت پراکنی می کنید لطفا کمی مؤدبانه تر
  • آجورلو IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 4
    مدعیان اصلاح‌طلبی تلاش دارند، سر پور محمدی شیره، بمالند، او باید در این شرایط حساس، خیلی حواسش را جمع کند. همکاری ایشان با این جماعت معلوم الحال، باعث می‌شود، در گناهانی که آنها انجام می‌دهند. شریک شود. آقای پور محمدی همچنان به جریان اصول گرایی و انقلابی تعلق دارد، نباید خود را با گروه غرب‌گرا پیوند بزند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 7
    قابل توجه جناب ظریف دوست واقعی جان کری . ژنرال نظانی امنیتی و سیاسی، اقتصادی و اجرایی و دوست ۴۵ ساله سردار سلیمانی سردار دکتر قالیباف بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است .
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 1
    بر خلاف خواسته ایشان با معاون اول اقتصادی مشکلات اقتصادی حل نمی شود بلکه دولت برای حل مشکل اقتصادی به یک دکترمهندس باتجربه نیاز دارد تا مشکلات اقتصادی به درستی درک شوند و امکان شکوفایی اقتصادی فراهم شود
  • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    4 4
    با انتخاب پزشکیان خود را آماده کنید برای کوله بری اسکناس مثلا ۲ کیلو هزار تومانی بدی به یک هندوانه ۸ کیلویی!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 6
    این پزشکیان با این حجم از تبلیغات دیگه حالمو داره بهم میزنه.هرروز چندتا پیامک میاد،هرسایتی رو باز میکنی تبلیغ واسه این پزشکیان.کلافه شدم.تو اون هشت سال چه گلی به سر مردم زدین که باز میخواین بیاین؟همین آخوندی که واسه پزشکیان تبلیغ میکنه وضع مسکن رو جوری کرد که دیگه مردم به خواب ببینن صاحب خونه شدن رو.خدا به حق علی ازتون نگذره.رای ما قالیباف واقعا مرد کاره و سابقه اجرایی عالی داره
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 4
    اصلاحطلبا 10 سال بدبختی و فلاکت و سیاهی رو دارند منتشو سرمون میزارن اینا دیگه کی هستند خودم کردم که لعنت بر خوردم باد
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 2
    گاهی در بازی شطرنج حریف اجازه می دهد کمی در زمین او بازی کنی و ساده لوحانه جلو بروی اما با تاکتیک هایی که به کارمی گیرد در چند حرکت طرف را مات می کند الان اگر اصول گراها ها به روی کار بیایند دقیقا نقشه دشمن به طور کامل انجام شده و کشور سریعا به سوی مات شدن وبن بست حرکت می کند
  • مصطفی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 1
    ظریف ۲۰ سال دردولتها پست ومقام داشت. پزشکیان وقالی باف هم داشتن. چه گلی به سرمردم زدن بابا. مردم خسته شدن بزارید. دکتر انقلابی جانباز. سعیدجلیلی. بیاید درود بر جلیلی
  • حمید سالک IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 2
    معاون اقتصادی زئیس جمهور طبق نظر اغای طوکلی حتما از عنگلیس امده باشد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 0
    سردار جارو لازم داریم
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 2
    برای ظریف رای جمع می کنید با این تیتر. مشرقم رفته دسته باند نیویورکی ها
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    لامصب
  • دانیال IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 11
    دکتر رئیسی در دوره کوتاه مدت خودش به خوبی از روستاها و مناطق مرزی و کم برخوردار حمایت کرد خدایی ش بهترین رئیس جمهور واسه روستاییان و مناطق محروم بود خدا کنه یکی مثل ایشون بیاد سرکار این کاندیدها هنوز برنامه جامعی واسه مناطق کم برخوردار و مناطق مرزی و روستایی ارائه ندادند
  • دانیال IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 8
    دکتر رئیسی در دوره کوتاه مدت خودش به خوبی از روستاها و مناطق مرزی و کم برخوردار حمایت کرد خدایی ش بهترین رئیس جمهور واسه روستاییان و مناطق محروم بود خدا کنه یکی مثل ایشون بیاد سرکار این کاندیدها هنوز برنامه جامعی واسه مناطق کم برخوردار و مناطق مرزی و روستایی ارائه ندادند
  • سیما IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    5 8
    وای چه افراد وحشتناک ضدتوسعه وضدمحرومیت زدایی درستادپزشکیان هست عبدلعلی زاده واخوندی وووو اینها نقاط محروم وفقراومرزی کشورراله می‌کنند
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 6
    بعد از امیر کبیر میرزا آقاخان اومد سرکار نگذاریم نوکران اجانب مجددا حاکم برما بشن
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 0
    همین که فهمیده دشمن نمیتونه ایران رو تهدید نظامی کنه وایران توان پاسخ رو داره نشون میده که اون تور نظامی که قبلا بردنش و بهش توان نظامی ایران رو نشون دادن.واراده ایران که در وعده صادق خودشو نشون داد در طرز تفکر این بنده خدا موثر بوده.
  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 3
    اصلاح‌طلبان همانند شیطان با وعده‌های شیرین و زودگذر عوام فریبی می کنند.کسی که با طناب ابنباتی به چاه بره دیگر برگشتی نخواهد داشت
  • امید IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 2
    باید جلوی دشمن محکم بایستیم در غیر اینصورت ما را له خواهند کرد. البته باید مراقبت بیشتر از اصلاح طلبان خناس نماییم.
  • مجید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    انشالله قالیباف بشه هرچی هم لازمه وزیر ژنرال بیاره تا انشالله زورشان برسه .در غیر این صورت شرایط برجامی مهیا بشه
  • رضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 3
    سه ماه جبهه پزشکیان شده برج و بارو اما هشت سال قالیباف هیچ ! آیه ای که پزشکیان تفسیر به رای ودل خود کرد خطاب به رسول خدا صلی علیه وآله آمده چون آقارسول الله ص برای جهنم رفتن کفار ومشرکین خیلی ناراحت بود وهرکس بابت آخرت دیگران ناراحت باشد تندرو نیست بلکه دلسوز است مثلاً بابت پاکدامنی و عفت جامعه دل می‌سوزاند اینها نشان میدهد تفسیر به رای روحانی درباره صلح امام حسن علیه السلام وحتی عاشورا را باب گفتگوی امام حسین علیه السلام تفسیر کردند درست مثل پزشکیان!!! قیامتی هست وعده ما قیامت و حساب و کتاب جاییکه زبان به دروغ بازنمیشود
  • سیروس IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 4
    انقلاب جمهوری اسلامی ایران کامل است و میانه رو و دمکراتیک .احتیاج به هیچ نوع اصلاح نداره .این حربه نظام استکبار و صیهونیسم و اپریالیسم جهان خوار است که اصلاح طلبو درست کرده و مزدورانیهم نوکریشو میکنن در این راه .باید تمام ملت ایران انقلابی و حزب اللهی و در خط امام باشن انشالله .وسلام مرگ بر منافق
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 1
    که گرا یش را به امریکایی ها بدهی هواپیمایش رابزنند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    بالاخره رسیدیم به این نتیجه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 6
    ظریف یا هالو است و یا با برتر بینی خود و نگرشش طرف مقابل را خالی از فهم دقیق می پندارد
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 4
    ظریف فقط میگه آمریکا با یه دکمه همه چیز رو تموم میکنه این همون ابر قدرت دنیا هست که یمنی ها او را عاصی کرده
  • ناشناس IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    5 6
    مردم از تجربه ۳۲ سالی که اصلاحاتیها کشور از هر حیث خراب کردند تورا بخدا کشور را به این نااهلان ندهید
  • کجو IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 2
    هنوز انتخابات نرسیده ارز دوروزه چقدر افزایش داشته.....مششخصصصه بعداز انتخابات هم همین گرانیها ادامه داره😔
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 8
    آقای قالیباف از همه قوی تر وباتجربه تر است‌ و یک نیروی اجرایی پرکار و باسواد و متخصص است که در قوه مقننه تجربه دارد و در امر اجرا موفق خواهد بود ، هر آدم عاقل که یک جو سیاست داشته باشد دکتر قالیباف را انتخاب می کند.
    • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 0
      حتما
  • عبدالله IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    6 4
    از نظر شما واقعه ۸۸ فتنه محسوب میشود ولی در اصل دادخواهی بود، خودتان هم میدانید که مقصر اصلی اتفاقات ۸۸ چه کسی بود
    • رضا US ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      1 3
      چطور مغزت فریز شده که نمی‌شنوی کسی که میلیون‌ها رای عقب بود قبل از شمارش آرا گفت : من پیروز اتنخاباتم با فاصله زیاد ! وقتی مسعود پزشکیان نه مسعود رحوی گفت هرکه بیاد ستادم قبول میکنم چون رای میخام یاد موسوی افتادم که از ضدایرانیها استقبال کرد بی‌شرمانه و وقاحت داشت که آنقدر درصف اسراییل بودند که اسراییل جعلی گفت : اصلاح‌طلبان سرمایه ما در ایران هستند . آنقدر ازتحریم انتخابات سخن گفتند اما نگفتند مابودیم که بنزین را گران کردیم تامردم زده شوند برای عدالت بیا یاصاحب الزمان اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    6 7
    انقدر که آقای،ظریف تو این چند روز حرف زدند در دوران وزارتشون صحبت نکردند آها یادم نبود داشتند بدون اینکه بخونند تند تند امضا میکردند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 6
    آقای قالیباف از همه قوی تر وباتجربه تر است‌ و یک نیروی اجرایی پرکار و باسواد و متخصص است که در قوه مقننه تجربه دارد و در امر اجرا موفق خواهد بود ، هر آدم عاقل که یک جو سیاست داشته باشد دکتر قالیباف را انتخاب می کند. پزشکیان پیر وتنبل و فرتوت وافسرده و بی تجربه است و ضعیف ترین کاندید ریاست جمهوری است.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 4
    قابل توجه حقوق بگیران دولتی کشوری و لشکری و بازنشستگان تامین اجتماعی فردا دولت پزشکیان نتوانست حقوق و دستمزد را پرداخت نماید مطمئن باشید کاری از دستتان بر نمی‌آید
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 4
    من به پزشکیان رای نمی دهم. خوبست نویسنده متن یکبار دیگر سخنان ظریف را بخواند. ظریف می گوید: "خطری که ایران را تهدید می‌کند، کمتر نظامی است و بیشتر امنیتی‌سازی است. ... [در ادامه می گوید] اما واقعیت این است که دشمنان بازی امنیتی نمی‌کنند، بلکه امنیتی‌سازی می‌کنند. یعنی می‌خواهند از ایران تهدید بسازند. در واقع، رفتن به این سمت درست، بازی کردن در دست آنهاست. به نظر من، چه بایدن باشد، چه ترامپ باشد، چه در اروپا هر اتفاقی بیفتد، ایران یک موضوع کنش نیست بلکه خود یک کنشگر است. اگر ما این خودباوری را پیدا کنیم که ما خودمان یک کنشگر هستیم و می‌توانیم زمین بازی را انتخاب کنیم، دیگر الزاما در زمین بازی دیگران بازی نمی‌کنیم. بیش از همه اسرائیل دوست دارد ما در بازی امنیتی بازی کنیم." مفهوم این سخن ظریف اینست که از نظر او، ما باید یک رییس جمهور غیر نظامی و غیر امنیتی برگزینیم. این یعنی اینکه او با یک تیر هم آقای قالیباف و هم آقای جلیلی را هدف گرفته است.
  • جهانگیر IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 7
    سلام برایرانیان این بار اشتباه نکنید دکتر قالیباف هر جایی بده تحول ایجاد کرده خدا وکیلی یک فرد بازنشسته هستم قالیباف از هر نظر مناسب تر است هم منطقی است هم صداقت داره هم تندرو نیست خیر الامور اوسط ها را رعایت کرد اما در اجرا فعال وجدی سیاست مداری قوی که با دنیا متواند تعامل کند اطمینان داشته باشید تحول در کشور با حضور ایشان حاصل می شود اما مابقی سطحی نگر واقلیت نگر هستند منعت قالیباف برای همه اما مابقی منفعتشان برای اقلیتی خاص است عزیزان بیاید پای صندوق قالیباف را انتخاب کنیدتا همه بهره ببریم حق نگهدار تمام ایرانیان
  • محمد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    25 4
    تندروها کارتون تمومه 😂😂😂😂خب اگر نمیتونین با پزشکیان کنار بیایید میتونید از این مملکت بدارین برین 😂😂😂😂
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 3
      شتر در خواب بیند پنبه دانه، پزشکیان مترسکی در دست اصلاح طلبان دروغگوی مکار که دیگر دستشان برای مردم رو شده
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 0
    اتفاقا ایران زیر تیغ انواع تهدیدات همیشه بوده و هست و همیشه لازم است به تهدیدات توجه ویژه کرد یعنی چه تهدیداتی نیست پس این همه عملیات تروریستی در خاک ایران تهدید نیست؟
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 3
    اقای ظریف هم حالش خوب نیست
  • ZA ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 2
    وقتی ترامپ با قلدری از برجام خارج شد جواد ظریف ترسید واکنش نشان دهد.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 3
      وطن اصلی و آمال و آرزوی ظریف و همفکرانش آمریکاست
  • ناشناس IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    ظريف مردم ايران را كم حافظه تصور ميكند
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 1
    ظریف خان ! اینها نظامی درعرف جهانی نیستند اینها داوطلبان فدا شدن درراه خدا وایران هستند .
  • اشکان IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 3
    ظریف و همه اصلاح‌طلبان پیاده نظام صهیونیست ها در ایران هستند لذا توقع داشته باشید که همواره در خدمت اربابانشان خواهند بود و با اسلام و مسلمین و ایران دشمن هستند.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 2
    اقای ظریف شما واقای روحانی امتحان خود راطی۸سال پس دادهاید
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 3
    اینها توهمات خود ظریف است و فقط قصدش اثر گذاری بر رای قالیباف است. با توجه به شخصیت دروغ گویی ظریف که بارها اثباط شده ، می توان این مورد را هم در رده دروغ های ایشان طبقه بندی کرد
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 1
    دوست عزیز درست نیست با آدرس غلط و کارشناسی نا عادلانه نا حق صحبت کنی اگه ۴ نفر مثل ظریف توی مملکت ما بود الان این زندگی نکبت بار رو داشتیم .
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    هرکسی باشد وضعیت معیشت مردم خوب شود گرچه همه کاندیدها سمت داشتند باز کاری از دستشان برنیامد
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    آقای ظریف کی بود که در دولت های یازدهم و دوازدهم مرتب ملت رو از جنگ می ترسوند؟
  • انقلابی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    تمام این دعواها برای حذف دکتر جلیلی هستش.
  • ناشناس IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    اصلاحتیها اگر در ایران ریشه کننین طرح آمریکایی واسرائیلی (ابراهیم) را که ترامپ گفته بود ایران را وادار به پذیرش این طرح خواهم کرد
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 1
    رای ما ننجون کروبی
  • میر بلوچ زهی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 1
    سعید جمهور ما جلیل جمهور ما فقط و فقط سعید جلیلی
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 0
    انشااللہ بکارشناسان بانکھارااسلامی کنند
  • سعیده IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 2
    آقای ظریف با کلمات خوب بازی میکنه ولی یادش میره این نکته روبگه، اگرایران اقتدار نظامی نداشت، موشک نداشت الان همین دوستشون آمریکا هربلایی میخواست سرایران آورده بود
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 3
    ظریف واصلاح طلبان خوشه چینان وکاسبان واویزان اقدامات دشمن هستند
  • علی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    جالبه. رای ها یچیز میگه و نظرات یچیز دیگه. جالبه که توی سایت کارزار هم حدود دویست هزار رای به نفع ظریف داده شده ولی نظراتشون همه فحش علیه ظریف هست.
  • DE ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    .....: به یک ژنرال نظامی نیاز داریم که عربده بکشه هیهات منم زلت بگه دهانش مانند دهان اسب آبی باز باشه از توش فحش و داد و لات بازی علیه مردم و هرهرکرکر و خنده برای دشمن بیرون بیاد موروثی باشه سربازیش را خارج دررفته باشه کلا با پارتی بازی و ویتامین پ آشنا باشه جلو دشمنان ظریف باشه برای مردم ایران ضمخت باشه ...والا اینطوری خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس