گرمای شدید در استان ایلام ۱۴۵ نفر را روانه بیمارستان کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: گرمای شدید در استان ایلام، ۱۴۵ نفر را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش مشرق، هدایت حیدری‌زاده اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تا کنون ۵۵ نفر به بیمارستان امام حسین (ع) مهران و ۹۰ نفر نیز به بیمارستان شهدا دهلران بر اثر گرمازدگی شدید مراجعه کردند.

وی افزود: با اقدام فوری کادر درمانی در اورژانس این دو بیمارستان و سرم‌تراپی تمام مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

حیدری‌زاده با اشاره به راه‌های پیشگیری از گرمازدگی، تصریح کرد: پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کلاه‌های پهن، مصرف مقادیر مناسب مایعات (روزانه نوشیدن هشت لیوان آب در تابستان)، استفاده از غذاهای کم چرب، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب راه‌هایی هستند که می‌توانند در جلوگیری از گرمازدگی مفید واقع شوند.

سرپرست دانشگاه ادامه داد: کودکان خردسال، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، پرفشاری خون، کلیوی و قلبی بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و باید بیشتر مراقبت کنند و از ترددهای غیر ضرور به خصوص ساعات ظهر در سطح شهر خودداری کنند.

وی بیان داشت: تمام مراکز درمانی در آمادگی کامل برای ارائه خدمات به افراد گرمازده هستند و حفظ خونسردی نکته مهمی برای مقابله با این مساله است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 0
    وای حالا تازه فکر کن اون ایلامه.مردم جنوب چی کار میکنن.
  • حسین IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    دهلران گرمترین شهر جهانه این چند روزه تا ۵۳هم رفت .جنوب لنگ مینداره جلوش
  • شب رو IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    یه روز بیایید شاقاجی اونوقت می فهمید گرما یعنی چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس