اتحادیه اروپا یک نهاد وابسته به سپاه را تحریم کرد

اتحادیه اروپا با تکرار ادعاها درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ علیه اوکراین، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، ادعا شده است: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه برای حمایت از جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین مشارکت داشته است.

اتحادیه اروپا، مدعی شد: «روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای حمایت از جنگ تجاوزکارانه خود علیه اوکراین استفاده و حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور از جمله علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را نقض می‌کند.»

مقام‌های ایران و روسیه بارها ادعاهای همکاری نظامی در ارتباط با جنگ اوکراین را رد کرده‌اند، با این حال اتحادیه اروپا از تابستان سال گذشته، با صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی و فشار معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران، سلسله تحریم‌هایی را علیه تهران وضع کرد.

این اتحادیه اردیبهشت گذشته نیز در سایه عملیات وعده صادق تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرد، تا افراد و نهادهایی که در زمینه انتقال موشک‌ و پهپادهای ایران فعال هستند، هدف قرار گیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پدرام IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    سلام یک کار مسخره لطفا روسیه هم تحریم کنید چون اون هم به ایران پهپاد و تجهیزات میده وسایر کشورها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس