ایران: هیچ مانعی در مسیر امضای توافق جامع با روسیه وجود ندارد

درست یک روز پس از اعلام وزارت خارجه روسیه در خصوص نزدیکی تهران و مسکو به امضا توافق همکاری جامع، معاون وزیر خارجه ایران از آماده شدن مفاد این توافقنامه خبر داد.

به گزارش مشرق، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران مهدی صفری امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با ریانووستی تصریح کرد که مفاد توافق در خصوص همکاری جامع بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه آماده است و هیچ مانعی در مسیر امضای این سند وجود ندارد.

اواسط روز گذشته (سه‌شنبه)، معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص امضای قریب‌الوقوع توافق همکاری جامع جمهوری اسلامی و روسیه گفت: «انتظار داریم که این توافق در آینده بسیار نزدیک امضا شود زیرا کار بر روی متن آن در حال نهایی شدن است. کلیه عبارات لازم پیدا شده است».

صفری تصریح کرد: «در مورد توافقنامه همکاری همه جانبه ایران و روسی، فکر می‌کنم مفاد این توافقنامه آماده است، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. احساس می‌کنم به زودی به امضای طرفین خواهد رسید. سران دو کشور... هیچ مانعی برای امضای آن وجود ندارد.»

کار بر روی یک توافق بزرگ جدید بین روسیه و ایران در سپتامبر ۲۰۲۲ زمانی که ولادیمیر پوتین و شهید سیدابراهیم رئیسی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند گفت‌وگو کردند، کلید خورد.

با این‌حال اوایل ماه ژوئن، وزارت خارجه روسیه گفته بود که توافق همکاری همه‌جانبه تهران و مسکو به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

از طرف دیگر، وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف تصریح کرده بود که طرفین ایران و روسیه به طور کامل در خصوص متن توافق به توافق رسیده‌اند اما ایران همچنان باید برخی اقدامات رویه ای و قانونی را انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس