کد خبر 1617699
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
ترافیک کیلومتری برای عوارضی که تعطیل است!

در حالی که عوارضی تهران_قم تعطیل شده است، مدیر عامل شهر آفتاب می‌گوید که «سازه عوارضی جمع‌آوری نشده» و مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، «نمایشگاه‌ها را از سئول به شهرآفتاب به خاطر ترافیک منتقل کردند اما اینجا هم باید بی‌جهت ساعت‌ها در ترافیک عوارضی که عوارض نمی‌گیرد بمانیم،» اینها فقط بخشی از گلایه مردم از ترافیک سنگین عوارضی تهران_قم است.

دریافت عوارض در ورودی قم الکترونیکی شده اما سازه قبلی همچنان باعث کند شدن حرکت و ازدحام خودروها شده است. مدیر عامل شهر آفتاب عباس تقدسی‌نژاد می‌گوید که «باید عوارضی جمع شود» اما مشکلاتی در خصوص هزینه و نوع سازه جدید (سردر تهران) وجود دارد.

چند سال پیش به علت افزایش تردد در آزاد راه تهران- قم به خصوص در روزهای تعطیل مسوولان تصمیم گرفتند که گیت عوارضی خارج تهران را جمع‌آوری کنند، حتی در دوره قبل مدیریت شهری هم جلساتی در این زمینه با تمامی ارگان‌های مرتبط برگزار شد اما خروجی نداشت.

مدیران شهری می‌گویند که باید عوارضی تخریب شود و وزیر راه‌ و شهرسازی هم موافق این موضوع است و قرار است شهرداری هزینه‌ها را تامین کند.

علاوه بر اینکه عوارضی تهران_قم مشکلات ترافیکی ایجاد کرده است، مردم از صف‌های طولانی عوارضی در سایر شهرها از جمله پردیس هم گلایه دارند.

کارشناس مسایل ترافیک محمود مهدوان می‌گوید که «جابجایی عوارضی قم به لحاظ اساسنامه خارج از اختیارات شهرداری است» و می‌توان سازه فعلی را به جای تخریب، مرمت و بازسازی کرد.

کارشناس مسایل شهری عباس عسگری با بیان اینکه سازه عوارضی کرج هم به دلیل ایجاد ترافیک برچیده شده است، می‌گوید که «شهرداری باید ردیف بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیرد» چرا که تردد مردم دچار مشکل شده است.

به گفته کارشناسان، برای جابه‌جایی عوارضی با محدودیت مکان به علت قرارگیری مترو در کنار اتوبان روبرو هستیم و باید مکان عوارضی به بعد از فرودگاه منتقل شود. همچنین می‌توان برای ورودی تهران یک سردر با طراحی ایرانی_اسلامی مشابه دروازه قرآن به جای عوارضی ساخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسیحا IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 0
    نه آقا نکنید این کار را رو ها یعنی چی که مردم راحت باشن توقعشون بالا میره از مسئولین بذارید تو فشار باشن طبق همون روال به مرگ بگیر به تب راضی بشه والا حوصله داری رعیت را چه به راحتی ........
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    اقای جلیلی از عدالت حقوق مردم بگه .....
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    وجود عوارضی برای دسترسی از درب جنوبی به حرم امام خمینی و کاهش سرعت است.
  • ساخت سرعتگیر !! IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    مقوله مهمی که در آن سرامد جهان هستیم !! .....ساخت سرعتگیر !! .... بازسازی سرعتگیر !! ....
  • نیروی بی انتظام !! IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    نیروی انتظامی موج میزند !! ... البته از قبل خیلی بهتر شده !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس