سخنرانی جلیلی در اجتماع "حامیان سلامت" آغاز شد

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت قبل جان حیات اقتصاد معیشت آینده و پیشرفت کشور را به اف ای تی اف و برجام گره زدند و این چنین کشور را مدیریت کردند.

به گزارش مشرق، «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در اجتماع حامیان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه "اگر در برخی عرصه‌ها وارد نشویم نه چهار سال بلکه ۴۰ سال عقب می‌افتیم" تصریح کرد: امروز پس از ۸ سال در حالی که نسخه منسوخ شده قبلشان جواب نداد، دوباره همان ها وارد عرصه شدند.

وی با تاکید بر اینکه ثمره فرصت‌ها باید یک ایران جهش باشد، بیان کرد: ما فرصت زیاد نداریم و باید از فردای انتخابات این حرکت بزرگ با سرعت آغاز شود و کار را جدی آغاز کنیم.

جلیلی تصریح کرد: آنچه در انتخابات به عنوان شعار مطرح کردیم، عصاره، خلاصه رویکرد، برنامه و توصیف از شرایط کشور است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات اظهار کرد: یک جهان فرصت یعنی مجموعه‌ای از سرمایه‌ها و نیروی انسانی متخصص، با انگیزه و با نشاط که آماده‌اند تا ایران یک جهش در خود داشته باشد.

در دولت قبل، جان و حیات مردم را به fatf و برجام گره زدند

وی با بیان اینکه امروز تعارف نداریم و در معرض یک انتخاب هستیم، گفت: ۴ سال آینده ، سرنوشت و منابع کشور و هزینه‌های بر این اساس می‌خواهد تعریف شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: باید تلاش و حرکت جدی داشته و ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را بشناسیم و در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم، به طوری که به حداقل‌ها اکتفا نکرده و جهش درخور توسط ملت انجام شود.

وی یادآور شد: سال ۹۲ گفتند کاری می‌کنیم هم سانتریفیوژ و هم اقتصاد بچرخد، مگر مسیر هموار نشد، امتیازاتی بیش از تصورات دادید، آژانس ۱۵ بار گفت ایران همه تعهدات خود را انجام داد، اما خروجی چه شد؛ آژانس به طور کل از توافق خارج شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آن سال نه تنها رشد اقتصادی کشور صفر و بلکه منفی شد و تحریم‌ها هم دو برابر شد بلکه خودشان هم تحریم شدند. روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. باید واکسن وارد می‌کردید اما مسئولان وقت گفتند تا fatf و برجام انجام نشود نمی‌توان واکسن وارد کرد.

جلیلی گفت بهمن ماه سال ۹۷ وزرای دولت وقت نامه زدند که اگر تا روز شنبه فلان موضوع یعنی همان fatf تایید نشود قادر به پرداخت حقوق اسفند ماه نیستیم و چنین نگاهی در مدیریت کشور وجود داشت. یادآوری می‌کنم امروز تیرماه ۱۴۰۳ است و هنوز آن مسئله امضا نشده است.

این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به تلفات بیش از ۲۰ هزار نفری جاده‌ای سالیانه و چندین برابر همین رقم مجروحان جاده‌ای و همچنین نبود امنیت شغلی اشاره کرد و گفت: چه کسی باید عهده دار این‌ها باشد؟ نقش رئیس جمهوری بسیار مهم است که چگونه دستگاه‌ها را در این زمینه‌ها پای کار بیاورد؛ این یک حرکت دسته جمعی است و باید برای همه ماموریت تعریف شود.

وی تاکید کرد: وقتی از نظام سلامت صحبت می‌کنیم که باید به آن نقطه مطلوب برسیم، کار حکمرانی این است که تک بعدی نگاه نکند، نگوید باید اینقدر بودجه بدهید تا این کار به سرانجام برسانم؛ بلکه یک بخش مهم کار مدیریت و نیروی انسانی است، آن هم در محیطی آرامش بخش، امیدوار و رضایتمند.

وی تصریح کرد: اگر چنین نگاهی را در کار داشته باشیم بسیاری از این موضوعات وظیفه دولت می‌شود، قبل از اینکه از سوی افراد مطرح شود.

جلیلی در پاسخ به اینکه موفقیت‌ها چگونه شکل می‌گیرد اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی و عرصه سایبری در ارائه خدمات، از جمله ظرفیت‌هاست و باید از این فناوری‌ها حداکثر استفاده را انجام داد، به ویژه در کشورمان که امکانات، تجهیزات و نیروی متخصص آن را داریم.

وی شغل و امنیت شغلی را مهم‌ترین عوامل موثر بر سلامت برشمرد و گفت: وقتی این‌ها شکل نگیرد و واسطه‌هایی وجود داشته باشد که بخش عمده زحمات را به جیب می‌زنند، با استفاده از فناوری‌ها می‌توان هزینه‌های سنگین را کاهش داد و عواید آن را مستقیم به همان زحمت کشان ارائه داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سه سال به دلیل حضور در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به بسیاری از مباحث و موارد ورود کردم. وقتی مسئله‌ای همچون حقوق پرستاران عنوان می‌شود می‌گویم بودجه‌اش چطور باید تامین شود؟ وقتی در بودجه کشور تامل می‌کنیم مواردی از حیف و میل ها، تبعیض‌ها و رانت‌ها ملاحظه می‌کنیم که اگر جلوی آنها گرفته شود به راحتی این موارد جبران می‌شود.

وی با اشاره به نفت و گاز به عنوان ۲ مزیت اصلی نسبی در کشور، یادآور شد: متاسفانه همین مزیت نسبی سالیانه بین ۲ تا ۴ درصد معادل ۶ تا ۷ میلیارد دلار پرتی دارد، مسئله‌ای که در ابتدای دولت شهید رئیسی نیز آن را عنوان کردم.

جلیلی گفته این موضوع امروز در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده و در ۵ سال آینده جلوی آن گرفته خواهد شد که به معنای بازگشت ۳۰ میلیارد دلار به خزانه کشور است.

وی در خاتمه تاکید کرد: حکمرانی و اداره امور کشور اشراف می‌خواهد و اینطور نیست که فقط برنامه نیاز داشته باشد. همین ۷ میلیارد دلار که عنوان کردم، آیا اجنه آن را می‌خورند؟!


نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر با فساد مبارزه کرده و منابع کشور را حفظ کنیم آنباغ شرمنده کارگران کشاورزان پرستاران و غیره نمی‌شویم. در این راه دقت به بودجه کشور و انضباط مالی بسیار مهم است

به "سعید جلیلی" گزینه اصلح که ادامه دهنده راه شهید رئیسی است، رای می‌دهیم

ناصر سیم فروش یکی از اساتید پزشکی کشور در اجتماع حامیان سلامت دکتر جلیلی گفت: سلامت جزو اولویت‌های نخست کشور است.در ستاد شهید رئیسی هم‌قسم شدیم که به دستیاران، پرستاران و مناطق محروم کشور خدمت کنیم.بزرگترین مسئله سلامت کشور پیری جمعیت است که در دولت شهید رئیسی به آن توجه شد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم به فرزندآوری توجه شد.امیدواریم در دوران دکتر جلیلی که شخصیتی آرام است، همواره پیشرفت کنیم.ما به گزینه اصلح که ادامه دهنده راه شهید رئیسی است، یعنی دکتر جلیلی رای می‌دهیم.

در ادامه فاطمه محمد بیگی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:سلام به مدافعان سلامت و شهدای سفیدپوش و سرو قامت حوزه سلامت که در دوران کرونا، همچون سیمرغی نام آشنا بر سر بالین بیماران شتافتند و آرامش و سکینه را برای ملت به ارمغان آوردند.

وی بیان کرد: سلام بر شهید رئیسی سید شهیدان اهل خدمت که با دیپلماسی واکسن در چند روز اول ریاست جمهوری با ماموریت دادن به وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه کاری کرد که در مدت چند روز واکسنی که قابلیت ورود به کشور نداشت، وارد شد.

محمد بیگی خاطر نشان کرد: با اجرای پویش ۷۰ درصد واکسیناسیون، در طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون همگانی فعال شد و کرونا از سر ملت ایران زدوده شد.در حالی که در دولت قبل ۱۱۳۱ صفحه برای ورود واکسن نامه نگاری شده بود و همه چیز را درگیر اف ای تی اف و ۵+۱ کرده بودند.این دولت شهید رئیسی و مجلس انقلابی بود که گره اف ای تی اف و ۵+۱ را از سر ملت ایران باز کرد.

وی افزود: اجرای ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در کشور و اضافه شدن ۱۷ هزار تخت بیمارستانی از جمله دستاوردهای دولت شهید رئیسی در سه سال گذشته بود.انتظار ما از دکتر جلیلی این است که حوزه سلامت را جدی‌تر گرفته، سرانه بهداشت درمان را افزایش داده، ارتقای بیمه‌ها برای حمایت از محرومیت زدایی را در برنامه داشته باشد، همچنین توجه به مسکن و اشتغال زنان سرپرست خانوار و بازیابی هویت حقیقی زنان و دختران ایران را در دستور کار قرار دهد.

زمانی که به ماشین سازی تبریز چوب حراج زدند، صدایی از آقای پزشکیان در نیامد

یار احمدی رتبه ۸ کنکور اجتماع حامیان سلامت با حضور سعید جلیلی گفت:عده ای از بزرگواران همزبانان ما گفته اند چون آقای پزشکیان ترک است باید به او رای بدهیم، اولا ترک بودن که به ترک زبانی صحبت کردن نیست.دوما زمانی که در دولت تدبیر وامید با بی تدبیری به سرمایه های آذربایجان چوب حراج زدند آقای پزشکیان نماینده مجلس بود.

وی گفت: زمانی که به ماشین سازی تبریز چوب حراج زدند، صدایی از آقای پزشکیان در نیامد.ملت آذربایجان گول رفتارهای پوپولیستی را نمی‌خورد.هر سوالی از آقای پزشکیان پرسیده شد گفتند من کارشناس نیستم کارشناسان پاسخ دهند، کارشناس شما عباس آخوندی است که در حادثه قرار تبریز_مشهد گفت عیب نداره بیمه بودند، ما دقیقا به خاطر همین کارشناسان به شما رای نمی دهیم.

جلیلی پاسخ بد اخلاقی‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها را در مناظره بدهد

دکتر میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:آقای دکتر جلیلی فقط رئیس جمهور عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و غیره نیست بلکه ایشان رئیس جمهور سلامت خواهند بود.دکتر جلیلی نزدیک به ۹ سال در دولت سایه در کارگروه سلامت جلسات نخبگانی در همه عرصه سلامت برگزار کردند

وی ادامه داد: دکتر جلیلی پاسخ بد اخلاقی‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها را در مناظره بدهد.

سخنرانی شهرام یزدانی، سخنگوی ستاد دکتر جلیلی نیز بیان‌کرد: فردی را به اندازه دکتر جلیلی، مسلط به حوزه نظام سلامت نمی‌شناسم.دکتر جلیلی اصل نظام سلامت را کاملا می‌شناسد و این بسیار مهم است.آنچه امروز نظام سلامت نیاز دارد ایجاد توازن و تعادل بین شواهد و تجارب جهانی، ارزش‌های جهان‌بینی اسلامی و خرد وضعیتی شرایط حال کشور است.

وی بیان کرد: جدای از نتیجه انتخابات، باید درس اخلاق از دکتر جلیلی بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    4 2
    ببینید حسن فریدون عمروعاص توی کدوم جبهه است
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      0 0
      دولت سایه جلیلی یعنی دنبال کردن بدون فاصله دولت مستقر و رصد و کمک ، نه انفعال و بی مسئولیتی نسبت به کشور . دنبال بازی با لغت نباشند مخالفان مسئولیت پذیری و دولت قهر کردن و تحریم انتخابات خاتمی
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      0 0
      اقای پزشکیان دارد می گوید عراق و چین پول های مارو دارن نمیدن و انها را مقصر عمدی ندادن دلار ! های نفتی ایران بیان می کنند ، چرا و کی و توسط چه دولتی و چه درصدی از قرار دادهای نفتی ایران با چین و عراق به دلار آمریکا و در سیستم مالی آمریکا بسته شده است
  • US ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    1 1
    مملکت رو با لجاجت و بیسوادی به خاک سیاه نشاندن
    • محمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      1 0
      لطفا به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید ببینید در سال آخر دولت روحانی تورم نقطه به نقطه ۶۰ درصد بود ولی در سال آخر دکتر رئیسی شده بود ۳۱ درصد ببینید میانگین رشد اقتصادی دولت روحانی ۱.۱ درصد بود ولی دولت رئیسی ۴.۳ درصد ببینید میانگین صادرات نفتی و غیر نفتی در سال آخر دولت رئیسی چقدر از سال آخر دولت روحانی بیشتر بود و ساخت ۲ میلیون و پانصد هزار مسکن را کلید زد.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    2 2
    دولت روحانی با بهانه FATF از خرید واکسن امتناع می کردند و روزانه 800 نفر فوتی کرونا داشتیم.
  • پریسا متفکر IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    3 3
    یا فاطمه زهرا جلیلی رئیس جمهور ایران بشه
  • محسن IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    3 1
    مگن مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمشود نمیدونم مردم ایران چند بار باید کلاه سرشون بره تا بفهمند این جماعت اصلاح طلب فقط به فکر منافع خودش و قدمی برای مردم بر نمی ارند عملکرد ۸ سال روحانی جلو چشم همه است باز هم گول میخوند روحانی با ان کارنامه سیاه مردم ترسوند که جنگ میشه همون رویه پزشکیان هم ادامه میده
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 1
    بس کن
  • US ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    2 1
    چرا کل دنیا پیوسته اند فقط سه کشور نپیوسته اند
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 2
    جایز نیست
  • FR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    2 0
    سلام بر جلیلی درود بر قالیباف
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    1 0
    جواب ادعای پس ندادن عمدی پول ایران از جانب عراق و چین را بدهید
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    1 0
    پول و خسارت زنجانی و دبش گرفته شده است و باز هم اگر خسارتی داشته باشد گرفته می شود و هیچ حزبی نمی تواند بگوید که خسارت فقط برای زمان دولت رقیبش است. همه مواردی که خسارت به ایران زده از جمله عدم انجام تعهد آمریکا و خروج یک جانبه اش از برجام هم باید پیگیری شود. ایا می توانید امریکایی که برای بمباران هسته ای ژاپن عذر خواهی نکرد را وادار به جبران خسارت مادی ایران بکنید، پس غیرت داشته باشید و کشور را قدرت مند کنید
  • ناشناس IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    ناشر مشرق عزیز یه سوال، میگند این تورم سنگین در بسم الله دولت شهید رییسی نتیجه گندهای دولت روحانیه درست؟ و عملکرد شهید رییسی عالی بوده درست؟ خب پس لااقل سه سال از دولت بعدی بدون در نظر گرفتن عملکرد دولت هر کسی که بیاد باید اوضاع خوبی داشته باشیم. نه؟ (که البته خوابشو ببینیم ) چطور نتایج عملکرد بد به دولتهای بعد میرسه در نتیجه نتیجه عملکردهای خوب هم باید برسه دیگه!
  • گل ناز IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    1 0
    یه دونه نه بگیم به ۵ دولت بی کفایت بنی صدر رفسنجانی محمود خاتمی ریدون شیطان صفت یه آره به دولت دوم شهید رییسی
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    2 1
    چرا تمام دنیا عضو ftaf هستند به جز ایران و کره شمالی? یه نفر به سوال من جواب دهد ممنون میشم
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      0 0
      در مورد ایران چون با تعریف بند مربوط به تروریزم، ما را متهم به ابزار تروریزم می کنند و با همین روش فشارهای ضد امنیتی و سیاسی و اقتصادی را افزایش می دهند! زیرا تعریف آمریکا و اروپا از تروریزم مشخص است. هرچند غیر از این بند ما بندهای زیادی از آنرا قبلا پذیرفته ایم!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      0 0
      انگار نفهمیدی ، حتی همه کشورهای اروپایی ام همه مفاد این قرار داد رو اجرا نمی کنن . اصلا بحث اجرای این قرارداد تا زمانی که در همه سیاست ها پیرو غرب نباشی فقط بهانه ای است برای فشار بر ایران
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      0 0
      سوال من هم هست حتی چین و روسیه هم عضو هستند
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    1 0
    آقای جلیلی زیاد از واژه « روزهای سیاه دولت روحانی» استفاده کند به سیاه بختی مردم در بورسی که عاملش خود وزیر و خود روحانی بودند به نبود پوشک و روغن و کاغذ گوشت: دولت روحانی از ۸هزار تومن به ۱۵۰ هزار تومن رسید یعنی ۲۰ برابر دولت رئیسی: از ۱۵۰ به ۵۰۰ هزار یعنی ۳ونیم برابر روغن: دولت روحانی از لیتری ۳هزار به ۶۰ هزار ودر دولت ریئسی از ۶۰ هزار به ۴۵ هزار تومن و....
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    1 0
    پزشکیان و اصلاحطلبان دشمن سرسخت مسکن مهر هستند اینها اعتقادی به ساخت خانه توسط دولت ندارن برای همین با احمدی نزاد دشمن هستند چون احمدی نزاد چند میلیون مسکن مهر ساخت در زمان روحانی هم ساخت مسکن مهر متوقف شد و قیمت خانه نجومی بالا رفت پزشکیان هم بیاید اولین کارش جلوگیری از ساخت مسکن است بعد هم واردات گسترده توسط هم حزبیانش و نابودی شرکت های ایرانی و رشد بیکاری . واردات گسترده گندم توسط هم حزبی هایش و نابودی کشاورزان ایرانی و مهاجرت روستایی ها به شهرها مثل زمان روحانی !!! خلاصه کسانی که کارگر شرکت ها هستید خودتان را برای ورشکستی شرکتتان اماده کنید مثل زمان روحانی !!! کشاورزی که گندم میکاری خودت را برای ورشکستگی اماده کن !!!
  • Fara IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    درمناظره روی کشته های هفتصد نفری و گره زدن واردات واکسن به آف ای ت اف وبرجام آقای جلیلی مانور دهد روی ندانستن کلمه تعلیق با رفع روی نساختن حتی یک خانه و افتخار به آن روی زندگی اشرافی افسادات وبچه هایشان در آمریکا وغرب روی نساختن پالایشگاه وقطعی های مکرر برق روی ده برابر شدن دلار مسکن و ماشین روی ندادن حتی یک باک بنزین به هواپیمای ظریف بعد برجام روی چند برابر شدن تحریمها بعد برجام روی فروش نفت صفر در دروره روحانی روی زانو زدن ظریف جلوی امیر کویت و.....اگه بی تعارف باشه آقای جلیلی مطمنا مردم هم آنقدر خر نیستند ولی اگه با تعارف بخاد پیش بره واویلا هزاران خیانت ونقطه ظعف از وارد شدن ایددز در دوران هاشمی وخیانتها وحقا رتهایی که ایرانیان در هشت سال به واسطه رای قر کمری وکنسرتی گرفتارش شدند و ومخصوصا روی دروغ های افسادات و قاعله بنزین 98وستادهاش او را به رجایی واحمدی تشبیه کردن و هزار نقطه ظعفی که افسادات مذدور غربی دارند روی ثروت‌های باد آورده شان و.....این پیچ تاریخی برای ایرانیان هست لطفاً کم کاری نکنید واگه ارتباطاتی دارید با جلیلی ورسانه های مجازی و غیرمجازی حکومتی حتماً اینها رو به گوششان برسانید وگرنه شما هم در انتخاب پزشکیان مقصرید.روی دلار سیصد هزار تومنی در صورت ادامه دولت افساداتی در سال1402وبرنامه ریزی هایی که کرده بودند و...مشق الضمه ایران و ایرانیان هستید اگه اینها رو به گوش جلیلی نرسانید
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 1
    آقا جلیلی
  • کارشناس IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    اجازه ندادند واکسن وارد شود
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    جواب ادعای پس ندادن عمدی پول ایران از جانب عراق و چین را بدهید
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    1 0
    نخیرم
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    دولت ریسی چیکار کرد؟
  • احمد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    بالاخره نفت و چند میفروشید؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    اقای جلیلی با نیرنگ دین و قرآن و نهج البلاغه به مصافتان آمده اند تا جمعیت مومن را فریب دهند و هیچی در خودشان نمی بینند جز تخریب افراد کشور و بزرگ کردن آمریکای شیطان
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    اقای پزشکیان دارد می گوید عراق و چین پول های مارو دارن نمیدن و انها را مقصر عمدی ندادن دلار !های نفتی ایران بیان می کنند ، چرا و کی و توسط چه دولتی و چه درصدی از قرار دادهای نفتی ایران با چین و عراق به دلار آمریکا و در سیستم مالی آمریکا بسته شده است
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    اقای پزشکیان دارد می گوید عراق و چین پول های مارو دارن نمیدن و انها را مقصر عمدی ندادن دلار !های نفتی ایران بیان می کنند
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    شما هم بشین مثل همه دنیا.
  • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    به برجام واقعا امیدی نیست ولی fatf ربطی به مذاکره و برجام نداره و میتونه در کاهش نرخ ارز به کشور کمک شایانی بکنه.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    جناب جلیلی ما به شما رای میدهیم امید است مشکلات کشور را حل کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس