اذعان گانتس به کشته شدن برخی اسرای صهیونیست به دلیل ناکامی در توافق

«بنی گانتس» عضو سابق شورای جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اذعان کرد از زمان ارائه پیشنهاد برای تبادل اسرا با جنبش حماس تاکنون، شمار زیادی از اسرای صهیونیست کشته شده اند.

به گزارش مشرق، بنی گانتس با اشاره به اختلافات شدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم، گفت: الان زمان مناسبی برای اختلافات نیست.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرا، زمان کافی ندارند.

وی با اشاره به تبادل اسرا بین این رژیم و حماس در آذر ماه گفت: حدود هشت ماه قبل، به طور دسته جمعی یک تصمیم شجاعانه ولی دردناک با در نظر گرفتن بها و ریسک آن گرفتیم و بیش از ۱۰۰ اسیر را آزاد کردیم.

بنی گانتس درباره حماس نیز با اذعان به اینکه «ما با یک دشمن سرسخت مواجه هستیم»، اضافه کرد که باید در این باره اراده و تعهدمان را به نمایش بگذاریم و همان طور که همگان می‌دانند، بپذیریم که بهای این توافق، گران خواهد بود.

عضو سابق شورای جنگ رژیم صهیونیستی همچنین خطاب به نتانیاهو گفت: هرگاه تصمیم صحیح را گرفتی و طرح مسئولانه ای را ارائه کردی از حمایت کامل من و دوستانم برخوردار خواهی بود و از همه مهمتر، در سراسر اسرائیل از تو حمایت خواهند کرد.

بنی گانتس در پایان تبادل اسرا را از نظر استراتژیک تصمیم صحیحی دانست و گفت: این همان اقدامی است که باید انجام شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

مذاکرات برای تبادل اسرا بین رژیم اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر و قطر بارها متوقف شده است و هر دو طرف یکدیگر را مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانسته اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس