ثبص

حتی هادی کاظمی و محمدرضا علیمردانی به واسطه‌ی نداشتن ایده‌های نو برای خنداندن یا شوخی‌های بدیع، به لودگی‌های خمیازه‌آور و بعضا وقیح روی آورده اند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- بالاخره احسان علیخانی تاب مستوری در پشت پرده‌ی «جوکر» را نیاورد و برای سری جدید این مجموعه، خود جلوی دوربین قرار گرفت.

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

جلوه‌گری و حضور پررنگ «جوکر مستر» در جریان برنامه، کاملا با هاله‌ی تبختری که ظاهرا احسان علیخانی را احاطه کرده، منطبق است. یک نوع جبروت «کنترل» و «احاطه» در فضای جوکر۲ وجو دارد که درست مثل یک لباس به قامت پرسونای رسانه‌ای علیخانی دوخته شده است: «این ریموت کنترل به من اجازه می ده، هر کسی خنده‌ای کرد، برم سراغش و یقه‌ی خودش و خنده‌اش رو بگیرم!»

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

در بخش نخست قسمت یک، که علیخانی درباره نحوه‌ی اجرای مسابقه حرف می زند، فقط کافی است به بسامد «منم» و «من تشخیص بدهم» گفتن‌های او توجه کنیم.

"هرکسی بخواهد از خنده کردن فرار کنه، من حتما می نشونمش روی پنالتی باکس، و بقیه می تونند با شوخی‌های خودشون بهش حمله کنند."

میزانسن طراحی‌شده برای اتاق طبقه ۲۲ (اتاق فرمانروایی! علیخانی) با آن مانیتورها و دوربین‌ها و دکمه‌ها و اهرم و میز آن‌چنانی، دقیقا یادآور اتاق شخصیت «آرشیتکت» یا معمار در فیلم ماتریکس است که به نوعی، «خدای» جهان ماتریکس در آن فیلم بود.

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

در جوکر ۱، سیامک انصاری یک نوع شوخ و شنگی و یک نوع عدم جدیتی در شخصیت و کردار خود داشت که کاملا منطبق بود بر فضای شوخ و شنگ آن سری از برنامه، برنامه‌ای که بیشتر قرار بود یک نوع دورهمی کمدین‌ها باشد، تا یک «مسابقه»ی سفت و سخت و با قواعد تنبیه و تشویق آن‌چنانی و یک «مَستر» سختگیر و غضبناک که خیلی خودش و نقشش را جدی گرفته است!

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

حتی چینش اشیای روی میز کنترل هم به نوعی در خدمت همین مگالومانیای علیخانی است: به کُره‌ی زمین روی میز دقت کنید. هیچ دلیلی برای وجود آن روی میز نیست، جز این که به ناخودآگاه بیننده، موقعیت «آرشیتکت»وار علیخانی را القاء کند که «جهانی» در کنترل اوست!

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

علیخانی یک «ارباب»، یک «خدایگان» است که با نظامی از تشویق‌ها و تنبیه‌ها، رعایای تحت قیمومت خود را کنترل و مدیریت می کند، رعایایی که قرار است نه در یک دورهمی مفرح و صمیمانه، که در یک مسابقه گلادیاتوری برای نخندیدن (تحت اشراف امپراتور!) شرکت کنند. آن نحوه ورود ابتدایی علیخانی به جمع شرکت‌کنندگان و آن «احسان دوسِت‌ داریم»های روی اعصاب...و بعد رپرتاژ نیما شعبان‌نژاد برای او، کاملا در راستای حس پدرخواندگی آقا احسان بود.

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

نکته‌ی اصلی این است که احسان علیخانی ابدا انسان بانمک و طنازی نیست که محور یک رئالیتی شوی کمدی باشد و حتی این نقیصه با طراحی و نوشتن شوخی برای او توسط یک تیم نویسنده هم جبران نشده است.

و امان از این «خیریه»بازی‌های تزیینی و قالبی و «ادایی». برنامه‌ای که برای ساخت هر قسمت آن، بیش از چند قسمت یک سریال هزینه شده ۲۰۰ میلیون هم خرج «خیریه»بازی می‌کند، تا فاز «فردین» بازی هم به فاز «آرشیتکت»بازی کارگردان و تهیه‌کننده و مجری «جوکر ۲» اضافه شود.

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

حقیقتا دوستان عزیز «برنامه ساز» در نمایش خانگی، سوراخ دعا را یافته‌اند و با کم‌ترین طراحی، کم‌ترین خلاقیت و به سبک دورهمی، بودجه می گیرند و شو می‌سازند و وضع وخیم فرهنگ عمومی را وخیم‌تر می‌کنند. جا انداختن «دلقک‌بازی» و «کول بودن» و «مجلس‌گرم‌کنی» به عنوان یک هنجار غالب، در جامعه‌ای که همین حالا هم از جدی نگرفتن امور رنج می برد و بیش از حد نرمال جهانی دنبال «فان» (فکاهه/ مضحکه) است، ضربه‌ی مهلکی است که سینما، تلویزیون و نمایش خانگی به اتفاق، بر پیکره‌ی فرهنگ و اخلاق عمومی وارد می‌کنند.

وجه عمده‌ی تولیدات سینمایی ما تبدیل به فیلم‌های «بشکن و بالابنداز» لاتی-لمپنی تبدیل شده است، و از سوی دیگر، شبکه‌ی خانگی به کارگاه سری‌دوزی انواع «مافیابازی» و «جوکرسازی» بدل شده است.

مخاطب «جوکر۲» باید ۵ قسمتِ افزون بر یکساعته را دنبال کند، تا سرجمع به اندازه یک دقیقه خنده واقعی از «جوکر» بگیرد. نشان به آن نشان که مثلا بانمک‌ترین بخش کل فصل اول «جوکر ۲»، تکرار قطعه‌ی نوازندگی و خوانندگی زوج غفوریان-رضویان در برنامه «سیب خنده»(دهه هفتاد شمسی) بود که از قضاء، از نظر بامزه‌گی به گرد آن اجرای اول هم نمی رسید.

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

تراکم بی‌نمک‌بازی و میزان برودت شوخی‌ها و حرکات و اجراها آن‌قدر بالاست که علیخانی و سایر حاضران، با خنده‌های زورکی و حتی ادای خندیدن، می خواهند به مخاطب خنده را القاء کنند. جوکر ۲ به شدت از نداشتن ایده برای خنداندن رنج می برد و بیش از حد بار خود را بر دوش چهره‌هایی چون غلامرضا نیکخواه و مهران غفوریان گذاشته است.

نیکخواه مانند یک بازیکن غیرستاره‌ی به شدت در خدمت تیم، همه زور و هنر خود را برای طنازی گذاشت و دیگر نمی توان بیش از این از او انتظار داشت. مهران غفوریان هم به علت حضور پیاپی در تلویزیون، سینما و نمایش خانگی و مجموعه‌های مشابه، به شدت نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، وگرنه به نحوی عیان به تکرار مکررات افتاده است و در همین فصل جوکر هم با خاطره‌های کشدار و بی‌نمکش حقیقتا روی اعصاب بود(خاطره‌ی طولانی او از فولکس‌سواری با بیژن بنفشه‌خواه آن قدر طولانی و کسالت‌بار بود که صدای خود علیخانی هم درآمد).

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

ما در این‌جا قصد «محتسب‌بازی» نداریم که بگوییم اصل و اساس انتقاد به جوکر ۲، شوخی‌های جنسی و اروتیک است، گرچه برای دیگران این حق محفوظ است که از این باب هم منتقد آن باشند. صحبت ما در این مجال، آن است که، فارغ از مباحث اخلاقی، حتی شوخی اروتیک کردن هم واجد ظرایف و خلاقیت است و مشکل «جوکر ۲» این است که بسیار زمخت، گُل‌درخشت و بی ظرافت از این حربه استفاده می کند، در نتیجه، این شوخی‌ها جز قبح‌شکنی و تظاهر به جسور بودن و بی‌پروایی هیچ آورده‌ی دیگر برای «جوکر» ندارد. این را هم باید اضافه کرد، استفاده از شوخی‌های جنسی در برنامه‌ای که درجه‌بندی مخاطب ندارد و همه کسی، از هر سنی می تواند آن را مشاهده کند، یک اقدام ضدفرهنگی است.

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

حقیقتا معلوم نیست که معیارهای انتخاب این چهره‌های برای حضور در یک مسابقه‌ی طنازی چیست. حتی یک کودک ۱۰ ساله هم تشخیص می دهد که هنرمندی چون جناب مجید مظفری، که یک شخصیت باوقار و سنگین و اصطلاحا جنتلمن است و از سوی دیگر، هیچ سابقه‌ای در کمدی ندارد، نسبتی با چنین «شو»یی برقرار نمی کند.

بهرنگ علوی هیچ‌گاه کمدین نبوده و حضورش در یکی دو فیلم شبه‌کمدی، هم دلیلی بر طنازی و جوکری او نیست. نصرالله رادش هم سالیان سال است که از حال و هوای «ساعت خوش» و طنزهای دهه هفتادی بیرون نیامده است و کنش‌های «کمیک» او هم که در حد بازی با میمیک چهره و لوچ کردن چشم‌ها و غنچه کردن لب‌هاست، به شدت کهنه و تاریخ‌مصرف گذشته است.

امیرحسین رستمی هم که مصداق بارز مثل «بار خورد، اومدیم» در حوزه کمدی است! او حتی مقدمات و ابتداییات یک بازیگر طنز را ندارد، اما سال‌هاست که در کمال تعجب در سریال‌ها و فیلم‌هلای «کمدی» ظاهر می شود تا احتمالا اثبات کند که سینمای کمدی ما از اساس بر بنیادهای اشتباه بنا شده است. با این حال، حتی هادی کاظمی و محمدرضا علیمردانی هم که مثلا این‌کاره هستند، به واسطه‌ی نداشتن ایده‌های نو برای خنداندن یا شوخی‌های بدیع، روی به لودگی‌های خمیازه‌آور آوردند.

یک ساعت و اندی تماشای لب و لوچه‌ی کج‌شده، شکلک درآوردن، اصوات عجیب از خود «ول دادن»، تکه‌پراکنی‌های یخ و از همه بدتر، خنده‌های زورکی و تصنعی خود احسان علیخانی که مثلا شاهد یک صحنه‌ی خنده‌دار روده‌برکننده است (که حقیقتا نیست!)...طبیعتا «قهرمان» این مسابقه‌ی پرهیجان! هم باید نیما شعبان‌نژاد، صاحب تیپ- برند «خدنگِ خوش‌نمکِ چشم‌سفید» باشد که طبق معیارهای خیلی «حرفه‌ای» و «سخت‌گیرانه» احسان علیخانی، می‌بایست اولین اخراجی مسابقه می‌بود، چرا که در تمامی قسمت‌ها آشکارا و واضح و با نیش تا بناگوش باز لبخند می زد.

وقتی احسان علیخانی «آرشیتکت» می‌شود/ اینجا نخندیدن سخت نیست! +عکس

الغرض، صدا و سیمای ملی با انفعال و بی‌رونقی در تولید محتوای سرگرمی، انقباض فرهنگی و بسته‌ نگاه‌داشتن درهای خود به روی سلایق مختلف حاضر در جامعه از یک سو، و شبکه نمایش خانگی با تن دادن به زردترین قواعد بازاری و فدا کردن کیفیت فنی و محتوایی، مانند دو تیغه‌ی قیچی پیکره‌ی نحیف فرهنگ عمومی را زیر فشار برده‌اند. محصول این رویکرد، همین حالا هم در رخنه‌ی صفات و خلقیاتی چون باری‌به هر جهت بودن، تمایل به جدی نگرفتن امور، رواج بیش از حد لودگی، نداشتن پرنسیب و اصول اخلاقی و رفتاری و معضلات فرهنگی دیگر، خود را نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    احسان علیخانی از اولش هم پوچ بود و بسیار بی نمک و لوس و ایده های شوهای مستهجن و مبتذل آمریکایی و ترکیه را با رنگ و لعاب یکم مذهبی در پاچه صدا و سیما می کرد حالا هم در پاچه سرمایه داران شبکه نمایش خانگی میکنه
  • هموطن IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    مضحکه ایی برای پول در آوردن از مابهترون
  • نیما IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    1 0
    شما چرا تصور میکنید یا باید اثر فاخر در حد سیمرغ بلورین ساخت، یا اصلا هیچ چیز نساخت! از یک طرف در مقام قیاس از سینمای مثلا هند یا فلان کشور و تعدد ساخته هاشان به به چه چه میکنید، مگر کل آثار آنها فاخر هستند. چطور به خود اجازه میدهید بجای چندین میلیون مخاطب قضاوت کنید؟ مگرمثلارنگ لباس تن شماراهمگان میپسندند؟ درکشوری قریب به ۹۰میلیون جمعیت، هرکه خواست میبیند، هرکس هم دوست نداشت، برنامه ای دیگرراتماشامیکند. مهم این است برای تمام سلایق برنامه وجودداشته باشد که متاسفانه امثال شما قلم به دستان مانع تولید آثار متنوع میشوید چرا که هرکدام به نظر شریفتان خوش نیامد،از زمین و هوا و دریا میکوبید!!
  • حميد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    بسيار بسيار عالي نوشتي متن رو ..مطالبي كه گفته شده همه صحيح و دقيق بيان شده..احسنت به اين متن زيبا..خنده هاي مصنوعي بازيهاي تكراري و خسته كننده شوخي هاي جنسي وقيح .مسير كاملا هدايت شده كي بمونه و كي خارج بشه.خودشون هم فهميدن اين برنامه هرچقدر يكش خنده از مخاطب ميگرفت الان تصنعي لوس و بي ادبانه شده و هر چقدر ادامه بدن ذهنيتي كه بيننده نسبت به شماره يك جوكر داشت هم خراب ميكنن..تو يك دورهمي يه قسمتش رو ديديم همه رو مسايل گفته شده متفق القول بودن..
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    28 9
    واقعا پخش اینهمه لمپن بازی و جلف گری و شوخی های رکیک و مستهجن جلوی چشم خانواده های عزیز ایرانی مایه شرمساری مسئولین نیست ؟ این وضعه تو را بخدا ؟
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      14 19
      شما تعیین نمی کنید کی از چی خوشش بیاد اونقدر با مهره چینی احمقانه فرهنگ را به لجن کشیدید که کسی امروز براتون تره هم خورد نمی کنه
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      10 3
      فرهنگ از زمان خاتمی فتنه‌گر که همه چیز رو بخاطر منافع خودش و افسادطلبان سیاست زده کرد به لجن کشیده شد
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      3 1
      تو که راست میگی از بال بال زدن سلبریتی های دوزاری برای اومدن جلوی دوربین صدا و سیما معلومه هیچکس براش تره خورد نمی کنه
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 1
      شما فرهنگ به لجن کشیدید
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      2 0
      هرکس که دوست نداره صدا و سیما مجانی در اختیارشون هست هر کس هم دوست داره میبینه من که دیدم خیلی خوب بود
    • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 5
      واقعا متوجه نمی شوم علت انتقاد از احسان علیخانی که انصافا جزو برنامه سازان خلاق و درجه یک هست چیست ؟ شما میدونید الان چه قدر جامعه ما به شادی و خنده نیاز داره باور کنید قبول دارم بعضی از این دوستان شاید در شبکه نمایش خانگی بعضی از کارهایشان با گذشته خودشان فاصله داشته باشد ولی گاها حسرت می خورم برنامه های اینطوری چرا از تلویزیون پخش نمیشه حالا اینکه یه قسمت خنده دار نبود یا یه گروه بی مزه تر هستند ویا یه مورد هست که در نظارت باید حذف یا تصحیح بشه این به کلیت یک نفر که هم اهل هست و هم کاربلد چه ربطی داره
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 1
      تو که میگی «با مهره چینی احمقانه فرهنگ را به لجن کشیدید» به من بگو اینها ادامه دهنده راه ایدئولوژی ملی، مذهبی، انقلابی هستند یا متاثرینه فرهنگ غربی هستند که شماها تبلیغش رو می‌کردید. هر وقت هم کسی خواست حرف بزنه همین اراجیف رو تحویلش دادید.
    • پدی از پیج همسایه🙂 IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 3
      علیخانی و مهران غفوریان و رضویان و...که از خودتونن🙂بقیه رو هم جوری ارشاد😡 کردی هیچکس جرات حرف زدن نداره. ول کنید بزارید ۲نفر کارکنن،چهارنفر(صدابردار وخدمات و...)نون ببرن سرسفره ی زن و بچه شون. همه چیزو بستید و همه ش گریه و... بسه دیگه
  • FI ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    13 3
    این همه واژه های بیگانه و زبان دشمن در متن شما برای چیست؟
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    14 3
    فوق العاده برنامه بیخودی
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    ان مکرون می داند من چه می گویم
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 6
    جمعش کنید
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 3
    چرت و پرت...
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    9 4
    پس/ساتراچه کاره است....البته باتوهین های زیادی که امثال جهرمی وظریف..ودیگراعضای ستاد پزشکیان به جلیلی داشتن واورا متهم کردن بهرجبهه انقلاب ضد طالبان و ...معلوم شد قوه قصاییه دروغگویی بیش نیست ..مامردم خیلی زودترازاینهافهمیدیم وقتی که نهادقضایی اینجوریه دیگه چه انتظاری ازساترا دربرخورد با این برنامه های مضخرف واست سراسرمبتذل وجنسیه
    • دایی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      الان انتخابات چه ربطی به این موضوع داشت ؟!، به عنوان ادمی که نه جلیلی رو تایید میکنه نه پزشکیان باید بگم حامیان جلیلی که یکیش خود شما هستی بسیار بیشتر دروغ و افترا و تهمت به رغیب بستن تا طرف مقابل ، مخاطب اگر مردم هستن که خوب ما در جامعه میبینیم همین برنامه های ضعیف خیلی بهتر مخاطب داره تا برنامه های صدا و سیمای شما ، بهتره جای بقیه نظر ندیم و تفکر خودمونو به بقیه نسبت ندیم
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 4
    فوق العاده چرت
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 2
    این علیخانی فقط دریوری میسازه
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 1
    زیرزمین موزه لوور اصلا وحشتخانه است کلی سر انجا هست برای من هم جایش خالی است
  • US ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    5 2
    یک برنامه خاله زنکی و بی سر و ته
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    5 1
    برنامه بسیار مزخرفی
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 1
    جمع کنید این برنامه چرت رو
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    5 1
    از این برنامه دری وری تر ندیدم
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 2
    دری وری
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 1
    معلوم نیست هدف از این برنامه بیخود چی بوده
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    3 1
    جمع کنید این مسخره بازیارو
  • ارسلان IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    3 1
    قیافه یارو هم حال به هم زن هست.
  • امید IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 5
    حال چرا زورتون میاد؟فقط کم بود فحش بدی
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    5 0
    این فصل اصلا خوب نبود امدن آقای مظفری کاملا اشتباه بود
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    3 4
    شما نبین
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    برنامه امثال علیخانی و رامبد جوان و حامد اهنگی رو دیدن واقعا عقل و اعصاب عجیب میخواهد . من که یک دقیقه از برنامه هاشونو نمی تونم تحمل کنم . طنز رو باید داد دست ادمهای اینکاره که کلی خاک صحنه خوردن و بی شیله پیله ان مانند مهران مدیری
  • م IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    برنامه مزخرف بیخود که بدرد وقت گذروندن هم نمیخوره
  • سید سعید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 2
    مثل تلویزیون از بودجه بیت المال که خرج نمی کنند....
  • علی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 2
    لیا قت مردم همین است از سرشان هم زیادیست
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    این تو بخش خصوصی پخش میشه ما نت نمی خربم نکاه نمی کنیم شما هم نخرید نگاه نکنید انوقت کسی سرمایه کذاری نمی کنه ببینه بیننده نداره اما تو صدا وسیما هرچی ساختی ساختی چون مردم پولی بابتش نمی دن سرمایه کذارهم خیالش راحته که پولش را می گیره پس اگر دربخش خصوصی چیزی خوب نباشد مردم خودشون سمتش نمی رن اکر بیننده دارد و مردم حاضرن پول بدن تماسا کنن حتما خوبه دیگه
  • وطن دوست IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 2
    مذهبی جماعت با خنده مردم مشکل داره.پیامم رو درج کن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 1
    ادبیات این مطلب بسیار سخیف خود نویسنده می خواست با این سبک از ادبیات که پر از الفاظ بیگانه س چی نشون بده؟ آیا تبختری که به مجری این برنامه نسبت می دی در کلام خودت نیست؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 1
    از ماه عسل تا جوکر؟! ببین تزویر چه کارها که نمیکنه، سنگر فرهنگی کشور رو بدست کی ها داده بودید؟!
  • CH ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 0
    کسی که بخواهد همه را بخنداند باید ذات پاک و درست و صادقی داشته باشد کدام کمدین یا هنرمند پاک و بی حاشیه و بی گناه است تا مردم به اعتماد با او بخندند به نظرم هنر هنرمند فاسد نه دیدن دارد و نه خندیدن بلکه مانند طاعون از او باید فرار کرد تا فاسد نشد.
  • هانی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 0
    ضمن پذیرش اینکه جوکر ۱ بهتر از سری ۲ بود باید عرض کرد که ایا برنامه های صدا سیمای خیلی دیدنی تر هست ؟!، باید قبول کرد که همین برنامه های ضعیف خیلی پر مخاطب تر و پر بیننده تر از برنامه های صدا سیما هست و موفق تر هست در جذب مخاطب ، شما اول باغچه خودتو بیل بزن بعد ...
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 1
    شارلی ابدو رو تعطیل کنید ، خیلی ازار دهنده است ،
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 6
    موزه لوور را هم تخریب کنید
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    شارلی ابدو دنبال دعوایی ؟! کاریکاتور هایتان که می گویند دنبال دعوا هستید ، فرانسه را روی سرتان خراب خواهم کرد
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    نهاد ریاست جمهوری حدف بشه پارلمان داشته باشیم مثل انگلستان دقیقا با همون سیستم احزاب هم باشند دیگه خودتون را راحت کنید ...
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 1
    با خندیدن زورکی نه شاد میشوی و نه خوشبخت مشکل اصلی مردم این است که حیران هستند اطلاعات و اخبار درست به دستشان نمی رسد از ترس گرانی شب را به روز می‌رسانند و آزوقه و سوخت و مسکوکات را ذخیره میکنند وقتی فرزند بیکار در خانه داری وقتی جوان دم بخت اسباب ازدواج ندارد وقتی مدرسه جای شبهات و رفتارهای نامناسب و انتشار بیماری شده است وقتی نوجوان با مشکلات اعتقادی مختلف مواجه است چطور باید به این لودگی ها و دلقک باری ها دلخوش باشیم؟؟
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی! به نظرم مدت هاست هنرمندان خودشان را می خنداندن تا مردم را و اسیر فاصله ها شده اند قبلا همه صدا و سیما را پیگیر بودن الان بخشی از مردم وقت نمی کنند بخشی هم برنامه را برای مردم و مناسب خود نمی دانند چون عملا هنرمندان توی لاک هم دیگه فرو رفته اند درگیر حواشی ناراحت کننده اند و بازیشان دیده نمی شود بلکه نقد میشود چون نیازهای جامعه را رها کرده نیازهای خود را دنبال می کنند.
  • حبیب IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    به نظرم این مقاله یک نقطه ضعف اساسی داره و اون اینکه نمیگه چه چیزی از نظر صاحب مقاله خوب و درست است. فقط میگه همچی بده. در حالیکه وقتی گفته میشه این بده باید یک مثال از مدل خوب هم زده شود تا مخاطب بتونه مقایسه کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس