کد خبر 1622505
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
آمریکا نگران گرم‌تر شدن روابط هند با روسیه است

هند کماکان روابط خود را با روسیه حفظ کرده و این مسئله نگرانی‌هایی را در کاخ سفید ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، پس از سفر نخست وزیر هند به روسیه، آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دهلی نو کماکان شریک راهبردی این کشور محسوب می‌شود.

به نوشته روزنامه «تلگراف ایندیا» آمریکا اعلام کرده که علی‌رغم نگرانی از روابط دهلی نو با مسکو، به هند به عنوان یک شریک راهبردی می‌نگرد.

«نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند به مدت دو روز برای بیست و دومین نشست سالانه هند و روسیه به شهر مسکو سفر کرد. مودی روز سه شنبه در جریان گفت‌وگوهای خود با «ولادیمیر پوتین» به رئیس جمهور روسیه گفت که راه حلی برای مناقشه اوکراین در میدان جنگ امکان پذیر نیست.

به دنبال سفر مودی به مسکو، سخنگویان پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا واکنش نشان دادند.

«پت رایدر» سخنگوی پنتاگون در نشست خبری اظهار داشت:«هند و روسیه برای مدت طولانی با یکدیگر رابطه داشته اند. از دیدگاه ایالات متحده، هند شریک راهبردی است که ما همچنان به گفت‌وگوی کامل و صریح با دهلی نو ادامه می‌دهیم.»

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت که ایالات متحده نگرانی خود از گرم‌تر شدن روابط هند با روسیه را مستقیما به دولت هند اعلام کرده است.

این در حالی است که هند به شدت از مشارکت راهبردی خود با روسیه دفاع کرده و با وجود درگیری اوکراین، این روابط حفظ کرده است.

هند هنوز تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ را محکوم نکرده و به طورمداوم برای حل مناقشه از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی صحبت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    0 0
    فک کنم پوتین طلسم و جادو بلده
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    خبری نی . بیست و دومین نشست سالانه.. یه جلسه معمولیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس