تکلیف حمله اتمی احتمالی به آمریکا بعد از ساعت خواب بایدن

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در مواجهه با پرسش یکی از خبرنگاران درباره وقوع احتمالی حمله هسته‌ای به آمریکا در ساعات خواب رئیس جمهور فرتوت این کشور، پاسخی مبهم داد!

به گزارش مشرق، کارین ژان‌پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در جریان نشست خبری اخیر، به پرسشی درباره واکنش کاخ سفید به حمله هسته‌ای فرضی به این کشور در ساعت خواب جو بایدن، رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا، پاسخی مبهم و نامطمئن داد.

ژان‌پیر پس از کنفرانس خبری روز دوشنبه، در مواجهه با پرسش خبرنگاران درباره بایدن، لحنی به مراتب تحکم‌آمیز و آمیخته با اعتماد به نفس بیشتری داشت و اتهامات و انتقادات از خود مبنی بر عدم شفافیت درباره وضعیت سلامتی بایدن و اینکه کاخ سفید بعد از کنفرانس برای شفاف‌سازی به بیانیه متوسل شده بود را رد کرد.

با این حال، ژان‌پیر در واکنش به این پرسش که آیا در صورت حمله هسته‌ای احتمالی به آمریکا «بعد از ساعت ۲۰»، بایدن به موقعیت رسیدگی می‌کند یا شخصی دیگر، پاسخی ابهام‌آمیزتر داد و شک و تردید درباره اوضاع پیرامون دفتر بیضی کاخ سفید را تشدید کرد.

پیتر دوکی، خبرنگار فاکس نیوز با اشاره به اظهارات بایدن درباره اینکه تعداد انگشت‌شماری از برنامه‌‎هایش را برای ساعت ۲۰ به بعد برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند بیشتر بخوابد، این سوال را مطرح کرد: اگر بعد از آن ساعت یک حمله هسته‌ای رخ بدهد، چه کسی به آن رسیدگی می‌کند؟ بانوی اول؟

ژان‌پیر در واکنش گفت: تیم (بایدن) هر خبر مرتبط و مهم برای مردم آمریکا را به اطلاع او می‌رساند. این مسئولیت شورای امنیت ملی است که به او خبر بدهد!

منظور دوکی از طرح این پرسش، اشاره به اظهارات کوین مک‌کارتی، سخنگوی پیشین مجلس نمایندگان بود. مک‌کارتی گفته است که در زمان فعالیت به عنوان سخنگو، «بارها در جلسات در دفتر بیضی، جیل(بایدن) هم حضور داشت.»

با این حال، ژان‌پیر مدعی شد که همسر بایدن تصمیم‌گیرنده نیست و افزود: رئیس جمهور، رئیس جمهور آمریکاست که تصمیمات را اتخاذ می‌کند.

براساس قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور تنها مقامی است که قادر به صدور مجوز استفاده از سلاح اتمی است.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین درباره حضور هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در جلسات کاخ سفید گفت که خانواده بایدن همگی در «کمپ دیوید» بودند و پس از بازگشت به کاخ سفید، هانتر مستقیما برای جلسه با رئیس جمهور ملاقات مختصری با او داشته است. به گفته ژان‌پیر، بایدن با خانواده‌اش صمیمیت زیادی دارد و به آنها بسیار نزدیک است و در هفته منتهی به چهارم جولای(روز استقلال آمریکا) اعضای خانواده‌اش در کاخ سفید حضور داشتند و با رئیس جمهور وقت گذراندند.

پس از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در نخستین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نگرانی‌ها درباره سلامت بایدن افزایش یافته است. لغزش، ضعف بدنی و گم کردن رشته کلام که گاه و بیگاه در این مناظره برای بایدن رخ داد، این نگرانی‌ را ایجاد کرده که شاید رئیس جمهور آمریکا به بیماری افشانشده‌ای مبتلا شده است.

ژان‌پیر پیش‌تر گزارش اخیر نیویورک‌تایمز درباره ابتلای رئیس جمهور آمریکا به پارکینسون و مصرف دارو دراین‌باره را تکذیب کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس