حوادث

حکم اعدام مردی که متهم است ۷ سال دخترخوانده‌اش را مورد آزار و اذیت قرار داده برای دومین بار نقض شد و پرونده برای تصمیم‌گیری به هیأت عمومی‌دیوان عالی کشور فرستاده شد.

به گزارش مشرق، دو سال قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی از همسرش به اتهام آزار و اذیت دختر ۱۶ ساله‌اش شکایت کرد و گفت: وقتی همسر اولم را در سانحه تصادف از دست دادم دخترم ۴ ساله بود بعد از مدتی برادرشوهرم به خواستگاری‌ام آمد و از آنجا که فکر می‌کردم او برای دخترم پدری می‌کند قبول کردم و ازدواج کردیم. زنگی خوبی داشتیم و دخترم هم با عمویش ارتباط خوبی داشت تا اینکه وقتی دخترم به سن بلوغ رسید کم کم رفتارش تغییر کرد. پرخاشگر و منزوی شد ابتدا فکر می‌کردم رفتارهایش اقتضای سنش است اما هرچه گذشت وضعیت بدتر شد. بدتر از همه اینکه مدام از عمویش فرار می‌کرد او را پیش روانپزشک بردم و بعد از چند جلسه به واقعیتی پی بردم که زندگی‌ام تیره و تار شد. دخترم گفت که عمویش سال‌هاست او را آزار می‌داده است. حالا از او شکایت دارم.

با این شکایت مأموران بلافاصله مرد ۴۵ ساله را بازداشت کردند. او در مراحل ابتدایی منکر اتهام آزار و اذیت شد اما در ادامه بازجویی‌ها سرانجام به آزار دخترخوانده‌اش اعتراف کرد و مدعی شد مدتی است دچار عذاب وجدان شده و از کارهایی که کرده پشیمان است.

با تکمیل تحقیقات برای متهم کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای جلسه زن جوان گفت: از وقتی فهمیدم این مرد دخترم را آزار داده زندگی‌ام سیاه شده است با اینکه از او یک فرزند مشترک دارم اما به خاطر کاری که با دخترم کرده برایش درخواست اشد مجازات دارم و حاضر به گذشت هم نیستم.

پس از آن دختر نوجوان به جایگاه رفت و گفت: پدرخوانده‌ام ۷ سال آزارم داد و شکنجه‌ام کرد. وقتی مادرم از خانه بیرون می‌رفت او به زور من را به اتاقی می‌برد و با نشان دادن فیلم‌های مستهجن آزارم می‌داد. وقتی کوچک‌تر بودم از ترسم سکوت می‌کردم اما بزرگ‌تر که شدم مادرم من را پیش روانپزشک برد و واقعیت را گفتم. حالا هم مشکلات روحی – روانی پیدا کرده‌ام و مدام کابوس می‌بینم و تحت نظر روانپزشک هستم. من هم از قضات درخواست اشد مجازات برای او دارم.

سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام آزار و اذیت مدعی شد: من این دختر را از کوچکی بزرگ کردم و او را مثل دخترم دوست دارم اگر هم کاری انجام داده‌ام تحت تأثیر بیماری روانی‌ام بوده. البته سلامت روانی‌ام در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار نگرفته است. حالا هم پشیمان هستم و از او و مادرش می‌خواهم من را ببخشند.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده متهم را به اعدام محکوم کردند.

شکسته شدن حکم در دیوان عالی کشور

با صدور حکم، وی اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت. وکیل متهم نیز با ارسال لایحه‌ای مبنی بر اینکه موکلش از سلامت روان برخوردار نیست و اختلالات روانی دارد از قضات خواست تا وی را برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی کنند.با طرح این ایراد، قضات شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور حکم اعدام متهم را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند.با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵(هم عرض) فرستاده شد.

دومین جلسه دادگاه

در این جلسه نیز شاکی خواهان اشد مجازات برای متهم شد.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من اتهام آزار را قبول ندارم. من قرص متادون مصرف می‌کردم و کنترلی بر رفتارم نداشتم و حالا هم از او می‌خواهم من را ببخشد.

با پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و بار دیگر مرد میانسال را به اعدام محکوم کردند اما با اعتراض متهم پرونده برای دومین بار به شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور رفت. وکیل متهم نیز با ارائه لایحه‌ای عنوان کرد: کارشناسان پزشکی قانونی به صراحت اعلام کرده‌اند دختر نوجوان به لحاظ جسمی‌آسیبی ندیده و مورد آزار قرار نگرفته است. همچنین کارشناسان پزشکی قانونی تأیید کرده‌اند متهم متادون مصرف کرده و به نظر می‌رسد رفتارهای وی متأثر از مصرف این قرص بوده است.

با بررسی این دلایل قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور، برای دومین بار حکم اعدام متهم را شکستند و پرونده را برای بررسی به هیأت عمومی‌دیوان عالی کشور فرستادند تا پس از بررسی در این هیأت حکم متهم صادر شود.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    2 0
    این چنین حیواناتی باید معدوم شوند حیف وقت دادگاه و پول بیت المال
    • احمد TR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      2 0
      دیوان عالی کشور نیاز به پاک سازی دارد. انگاری نفوذی ها آنجا هم لانه کرده اند .
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      اگه میگفت بخاطر استفاده از سیگاربهمن کوتاه اینکارو کردم توجیه پذیرتر بود تا متادن..متادن برعکس ادمو از اینکار بازمیداره
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    لعنت به تو که با یادگار برادرت همچین کاری کردی چقدر کثیف و رذل هستی تو و چقدر کثیف هست اون قاضی که حکم اعدام تورو لغو کرده
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    3 0
    به نظر می رسد قوه قضاییه با صدور این گونه احکام عملا زمینه ساز و مشوق تجاوز به محارم را ترویج می کند!!
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    محارم هست زیر سن پانزده سال کودک آزاری حساب میشه
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    عجب مملکت بی در و پیکری، لعنت به هر چی وکیل پولی و خدانشناس و افسوس که با گرشت زمان اکثر پرونده های قضایی متاسفانه حکمشان تغییر میکند
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    2 0
    آخی رفتارهاش تحت تاثیر متادون بوده طفلکی!!😟 خب آزادش کنید بره دوباره متادون کوفت کنه و تجاوز کنه 😏
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    به نظر میاد فقط پلیس ها و محیط بان ها هستن که فوراً حکم اعدامشون صادر و تایید میشه
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    4 1
    اغلب آدما نوعی از بیماری روانی رو دارن آیا این مجوزی برای جرم و نقض مجازاتشونه؟
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    وقتی قاضی و بلکه چند قاضی چند بار حکم اعدام میدهند چرا باید این همه راه نقض حکم هم وجود داشته باشد؟
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    بیخود اعدام نمیکنن .چند ماه بعد یا چند سال بعد جنایتی رو انجام خواهد داد .دیوانه است و زنده بودنش برای بقیه خطرناکه
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    1 0
    تمام روح وروان این دختر از بین رفته بعد پزشکی قانونی گفته آسیب جسمی ندیده. دیگه میخاسته چه اتفاق وحشتناک تر از این بیفته که چند سال روح وروان این دختر بهم بریزه که این مرد به سزای اعمال کثیفش برسونه
  • بی نام IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 0
    باسلام اصلا چرا وکلا ازهمچون جانوری به خاطرپول دفاع میکنند بزارین اعدام بشه برای همچون موجود دیگه ای هم درس عبرت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس