رادان خبر داد: افزایش صدور گذرنامه به ۶۰ هزار جلد در روز

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه اتباع غیرمجاز اجازه خروج از کشور و رفتن به عراق برای اربعین حسینی را ندارند و اگر به مرزها بیایند دستگیر می‌شوند.

به گزارش مشرق، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی صبح امروز در طرح اربعین فراجا که در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: باور قطعی ما باید این باشد که برای ماموریت اربعین حسینی، تک تک ما را اباعبدالله(ع) برای خدمت‌رسانی انتخاب کرده است.

وی افزود: بنا داریم تا در ماموریت اربعین ۱۴۰۳ ایستایی زائران برای تشخیص و تسهیل در عبور و مرور را از ۵ ثانیه به ۴ ثانیه کاهش دهیم.

رادان گفت: پلیس‌های موادمخدر و آگاهی ماموریت ویژه برای اربعین دارند و همچنین سازمان وظیفه عمومی با حذف وثیقه اقدامات خوبی برای کربلا رفتن مشمولان فراهم کرده است.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه ۳۰۰۰ گشت خودرویی شامل گشت انتظامی، راهور، ضربت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در ماموریت اربعین به‌کارگیری می‌شود، گفت: از این تعداد فقط ۱۰۰۰ خودرو مربوط به عملیات و کنترل شد آمدی (ترافیک) رفت و آمد است.

گذرنامه در مرزها صادر نخواهد شد

سردار رادان بیان کرد: نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار گذرنامه چاپ شده است که ۶۵۰ هزار عدد آن مربوط به گذرنامه‌های زیارتی است که این گذرنامه‌ها از خانه به خانه بوده است یعنی از خانه درخواست داده شده و به خانه آنها ارسال شده و برای این روند به هیچ عنوان نیازی به مراجعه حضوری نبوده است.

وی بیان کرد: اتباع مجاز تنها از مرز چذابه اجازه خروج از کشور و وارد شدن به کشور عراق را دارند اما این نکته را بدانند که در مرز به هیچ فردی دفترچه خادم و برگ تردد ارائه داده نمی‌شود.

فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: اتباع غیر مجاز در واقع غیر مجاز در داخل کشور هستند و باید بدانند که اگر به مرزها مراجعه کنند دستگیر می‌شوند و به اردوگاه‌ها جهت دیپورت آنها به کشورهای مبدأشان فرستاده می‌شوند.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دریافت گذرنامه‌های زیارتی از مبدأ باید صورت بگیرد زیرا در مرزها هیچ گذرنامه‌ای صادر نخواهد شد. زائران از هم اکنون اقدام به تهیه گذرنامه کنند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

او ادامه داد: نیروی انتظامی و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین را دارند. این آمادگی شامل تأمین امنیت، تسهیل در رفت و آمد، کنترل حوادث رانندگی و مسائل مربوط به گذرنامه و روابط دیپلماتیک با کشور عراق می‌شود.

سردار رادان بیان کرد: همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماتیک با کشور عراق خوب پیش رفته است. در بالاترین سطح ارتباطی با برادران عراقی قرار داریم و این همکاری‌ها برای تسهیل در امور زائران ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • اسلامپور از قم IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    5 9
    سلام بر سردار رادن عزیز ما، خسته نباشید جناب*
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      1 0
      رادان تا اخر سال اگه افاغنه غیر مجاز دیدیم خداییش میشه اعتراض کرد؟ بیا چهاردانگه کلا شده کابل همه ده تام بچه دارن و شبانه روز کولر روشنه تو این قحطی برق
    • US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      1 0
      احسنت
  • پژمان IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    18 1
    این مهاجران غیر مجاز اگه ایران را به گند بکشند اشکال نداره .فقط خدای نکرده به عراق نروند و مشکلی برای عراق درست نکنند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    9 1
    اون چیزی که من در مرز میبینم اتباع میان خوب هم میان و رد میشن طبق رسم هر ساله
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 0
    زیا دولت عربگرای امریکایی را جدی نگیرید ادم نیستند عوصی ها ..
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    1 1
    اقای رادان چرا مرز افغانستان را نمی بندی؟؟ چندتا از این ماموران گشت ارشاد را بفرست سر مرز
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    1 0
    اتباع غیرمجاز تو عراق میرن خوبم میرن الکی شعار ندین
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    4 0
    اتباع غیر مجاز به مرز نیایند؟ اتباع غیر مجاز رو باید پوستشون رو کند و از کشور اخراج کرد نه ازشون خواهش کرد
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    3 3
    مصرف انرژی مجانی برای افاغنه لیاقت مسولان ایرانی افغانی و عرب است نه کشورهای پیشرفته با هر که بنشینی ارزشت همان است
  • CA ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    0 2
    آفرين, کار خوبى کردين و ديگه اينکه شعار جنگ جنگ را هم کنار بزارين ٥٠ سال عربها با کمک شوروى نتونستند اسرائيل را نابود کنند. آنها بايد خودشان با اين معضل يه جورى کنار بيان .
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    2 3
    برادران عراقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
  • سیف IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    3 1
    سردار عزیز اقتدار نیروی انتظامی از اوجب واجبات است. زمانی کلاه‌تون پشم خواهد داشت که نگذارید هر آشغال‌کلۀ شارلاتانی به بروبچه‌های نیروی انتظامی توهین کنه. "کفترهارو به کفتارها نباید سپرد"! میدونید یعنی چی؟ و کدوم خبیثی این چرندیات رو گفته؟
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    2 1
    جناب رادان برخورد قاطع با قانون‌گریزان و بویژه با توهین‌کنندگان به نیروهای انتظامی خواست اکثریت مطلق ملت هست. نباید اجازه بدید یک نفر به صرف اینکه یه زمانی در کشور دارای پست و مقام کذایی بوده اونقدر مصونیت داشته باشه که هر چرندیاتی بگه! اونها هیچ فرقی با اراذل و اوباش معمولی ندارن چه بسا باید شدیدتر مجازات بشوند. توروخدا اینقدر مماشات نکنید.
  • حمید IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    3 1
    جناب سردار! اقتدار و برخورد با هنجارشکنان و قانون‌گریزان رو از غرب بویژه از آمریکا یاد بگیرید!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    5 0
    تا وضعیت مرزها درست نشه صدبار هم دیپورت کنی دو روزه برمیگردن داخل . شما تا نشتی چکه پشت بام رو نگیری هی تشت بذار زیر چکه بعد آبشو خالی کن یکساعت بعد دوباره پر شده . مرزها باید توسط ارتش و سپاه مرزبانی بشه نه نیروی انتظامی خصوصا مرزهای شرقی که مشکل اصلی ورود سیل آسای افاغنه رو داریم
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 0
    افغان ها در اردبیل موتور سه چرخ زباله گردی میکنن خواهشمندیم از پلیس رسیدگی فوری بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس