مسعود پزشکیان

در روزهایی که برخی به دنبال خاتمی سازی از پزشکیان بوده و برخی دیگر تمایل دارند از او بنی‌صدری دیگر ساخته و کشور را دچار انسداد سیاسی کنند، رئیس‌جمهور باید هوشمندانه و با ظرافت عمل کند.

سرویس سیاست مشرق- ۱۸ خرداد سال ۱۳۸۱ یک خبر مثل بمب در روزنامه‌های اصلاح‌طلب که آن روزها به روزنامه‌های زنجیره‌ای معروف بودند ترکید که قرار است خاتمی دو لایحه مهم را به مجلس ببرد که اختیارات رئیس‌جمهوری را حتی بالاتر از رهبری قرار خواهد داد، خاتمی قبل از ارسال این لایحه به مجلس ششم که معروف به «لوایح دوقلو» بود برای کروبی پیام فرستاده بود که هر مخالفتی با عدم تصویب آن را تحمل نخواهد کرد.

هم‌زمان فشارهای جریان‌های تندرو اصلاح‌طلب برای تصویب لوایح به‌شدت افزایش‌یافته بود، عباس عبدی در سرمقاله روزنامه ایران که آن روزها تریبون دولت بود نوشت که در صورت تأیید نشدن کامل این دو لایحه، اصلاح‌طلبان از حاکمیت خارج خواهند شد؛ زیرا عملاً کاری از دست آن‌ها درنخواهد آمد تا به مطالبات مردم پاسخ دهند. خروج از حاکمیت هم شامل استعفای دسته‌جمعی رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس ششم است.

سعید حجاریان نیز در روزنامه اختصاصی‌اش تهدیدها را شفاف‌تر کرده و اعلام کرد که اگر مجلس خط قرمز خاتمی را بشکنند، ادامه نخواهد داد و با رد لوایح دوگانه، خاتمی از رئیس‌جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی و عضو ارشد حزب منحله مشارکت، در همین راستا این لایحه را درواقع افزایش اختیارات خاتمی دانست و رو به خبرنگاران در صحن پاستور می‌گوید که لایحه افزایش اختیارات ریاست جمهوری از ضروریات جامعه ازنظر دولت است.

اصلاح‌طلبان برای تصویب این لوایح در مجلس و نیز عبور دادن آن از فیلتر شورای نگهبان اسلحه «تهدید به خروج از حاکمیت» را روی میز قرار داده بودند روزنامه فرانسوی فیگارو آن زمان در تحلیلی نوشته بود که آبستراکسیون اصلاح‌طلبان از قدرت به معنای زلزله سیاسی در تهران خواهد بود و اروپا باید پشتیبان این وضعیت باشد!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

پرونده سه پروژه آمریکایی را چه کسی به تهران آورد؟

در حالی هرروز رادیکال‌های اصلاح‌طلب زیر گوش خاتمی می‌خوانند که باید فشار روی حاکمیت را تا روی گردن حفظ کنی تا بتوانی در دولت به کار خود ادامه بدهی، در آن‌سو مهدی کروبی که آن روزها رئیس مجلس بود ازجمله مخالفان جدی این طرح محسوب می‌شد.

کروبی درباره ماجرای تصویب لوایح دوقلو گفته بود:

همان زمان احساس کردم که طرح خروج از حاکمیت به‌شدت مطرح می‌شود و حرف‌هایی در جلساتی زده می‌شود و نامه‌هایی نوشته می‌شود که گویای درگیری‌های تندی است. در جلسه‌ای که بزرگان بودند به‌صراحت گفتم، من وارد ماجرایی می‌شوم که بدانم از کجا شروع‌شده و به کجا ختم می‌شود. زمزمه خروج از حاکمیت آن‌قدر در جامعه پیچیده که یک روز رفتم تا جلسه مجلس را اداره کنم، یکی از نمایندگان آمد و گفت که برای چی مانده‌ای، همه می‌گویند نباید در حکومت بمانیم، نتیجه ندارد، فقط به او نگاه کردم و رفتم!

آن روزها درحالی‌که مجلس برای عدم رأی به لوایح خاتمی در تردید بود تاج‌زاده عضو مشترک سازمان غیرقانونی مجاهدین و حزب منحله مشارکت و معاون سیاسی وزارت کشور د درباره اقدامات همفکرانش در واکنش به رد لوایح دوگانه، تهدید به تغییر فصل‌هایی از قانون اساسی را اعلام نموده و می‌گوید که اگر این دو لایحه درنهایت تصویب نشود، بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان به این نتیجه می‌رسند که با استعفا خود و عدم پذیرش مسئولیت، صدای اعتراض خود را بلند خواهند کرد.

تاج‌زاده در ادامه رجزخوانی‌های خود گفته بود که تصور می‌کنم که ما حتی به سمتی خواهیم رفت که بخشی از اصلاح‌طلبان با ارائه پیشنهادی مشخص، به تغییر فصل‌هایی از قانون اساسی تأکید کنند! هم‌زمان با فشار رادیکال‌ها برای تغییر در قانون اساسی و خروج از حاکمیت موج سوم شورش نیز راه افتاده و عبدالکریم سروش دستور به رفراندوم قانون اساسی می‌دهد.

سروش که از آمریکا به ایران آمده بود، در مصاحبه‌ای با رویداد، ارگان اینترنتی حزب منحله مشارکت، دربارهٔ راه‌های پیش پای افراطیون پس از رد لوایح از سوی شورای نگهبان، رفراندوم را به‌عنوان تهدید ساختاری پیشنهاد داد ازجمله رفراندوم را می‌توان در این راستا موردتوجه قرارداد.

جالب آنکه در جهت عملیاتی کردن طرح آمریکایی رفراندوم میردامادی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم به صحنه آمده و می‌گوید:

طبق قانون می‌توان در مورد مسائل مهم، تقاضای همه‌پرسی کرد و همه‌پرسی می‌تواند یکی از گام‌ها باشد. محمدرضا خاتمی، نیز بر راه‌حل رفراندوم تأکید کرد: اگر از سوی شورای نگهبان (لوایح دوگانه) رد شود، رفراندوم را پیشنهاد می‌کنیم، به فاصله سه روز از تهدید صورت گرفته رضا خاتمی مبنی بر رفراندوم، جلایی‌پورنیز در مصاحبه‌ای با ایسنا بر این تهدید صحه گذاشت: اگر لوایح تصویب نشود، جنبش اصلاحی دو راهکار پیش رو دارد: اول رفراندوم و نهایتاً استعفا.

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

البته در همان زمان به‌خوبی مشخص بود که تهدید نظام به خروج از حاکمیت، تغییر قانون اساسی و راه انداختن رفراندوم طبلی توخالی است برای همین خاتمی و تیم همراهش وقتی ازتهدید و بحث خروج از حاکمیت نتیجه‌ای نگرفتند، بحث حرمت‌شکنی به ساحت رهبر معظم انقلاب را کلید زدند.

ازاین‌رو نزدیکان محمد خاتمی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان خواستند جام زهر را بنوشد! در این نامه اهانت‌آمیز خطاب به مقام معظّم رهبری آمده بود:

بااین‌حال و روز کشور، فرصت چندانی باقی نمانده است. غالب ملّت ناراضی و ناامید، اکثریت نخبگان ساکت یا مهاجر، سرمایه‌های مادّی گریزان و نیروهای خارجی از هر طرف کشور را احاطه کرده‌اند. با این وضع برای آینده کشور دو حالت بیش متصور نیست؛ یا دیکتاتوری و استبداد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت فرجامی جز وابستگی و درنهایت فروپاشی یا استحاله ندارد و یا بازگشت به اصول قانون اساسی و تمکین صادقانه به قواعد دموکراتیک.

در ادامه این نامه بابیان این‌که مسئولان حاکمیت باید صادقانه از مردم در قبال همه قصورها و سوء تدبیرها پوزش بخواهند، از معظّم له تقاضای عذرخواهی کردند:

اگر جام زهری باید نوشید قبل از آن‌که کیان نظام و مهم‌تر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی‌تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملّت با همان پاداشی مواجه می‌شود که امام عزیز راحل روبه‌رو شد.

البته این نامه موهن و تهدیدآمیز که به امضای ۱۲۷ نفر از نمایندگان مجلس ششم رسیده بود، توسط افرادی مانند حجت‌الاسلام محتشمی پور و مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز موردانتقاد و اعتراض قرار گرفت.

محتشمی پور دراین‌باره گفت که ملّت ایران نباید فریب نیت شوم این افراد را بخورد همچنین مجید انصاری هم طی نطقی اعتراضی اظهار کرد که این نمایندگان به این سؤال پاسخ دهند که نامه آن‌ها چرا قبل از آن‌که به دست رهبر معظّم انقلاب برسد سر از اینترنت و سایتهای آمریکایی درآورد؟

مدتی بعد و پس‌ازآنکه تیر اصلاح‌طلبان تندرو به سنگ خورد فتنه جدید دیگری از سوی همکاران و همراهان خاتمی کلید خورد تا جایی که در آستانه برگزاری مجلس هفتم و پس از رد شدن صلاحیت برخی از کاندیداهای تندروهای اصلاح‌طلب و اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، نمایندگان وابسته به آن‌ها در مجلس ششم رسماً اعلام تحصن و متعاقباً طرح «روزه سیاسی و استعفا» را مطرح کردند، ۱۳۹ نماینده مجلس ششم ۲۸ روز در این اقدام ضد امنیت ملی یعنی تحصن شرکت داشتند!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

روزنامه یاس نو که موضع اصلاح‌طلبان ساختاری و رادیکال را منتشر می‌کرد تصاویری را این باز چاپ کرد که حکایت از آن داشت که علاوه بر نمایندگان خودسر و تندرو تعدادی از اعضای دولت نیز در این تحصن آمریکایی حاضر هستند، محمدعلی ابطحی، صفدر حسینی، مرتضی حاجی، عبدالله رمضان زاده، موسوی لاری، احمد خرم، محمد ستاری‌فر، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، معصومه ابتکار، محمود حجتی و...از آن جمله بودند.

همچنین تعداد زیادی از استانداران و فرمانداران کشور هم در همراهی با نمایندگان مجلس ششم، اعلام استعفا نمودند که نشان می‌داد رادیکال‌ها در تلاش هستند تا کشور را به «بن‌بست سیاسی» بکشند.

استانداران وقت دولت خاتمی در نامه خود با حمایت همه‌جانبه از تحصن‌کنندگان مجلس ششم خطاب به رئیس‌جمهور وقت نوشتند: که اقدام عاجل شمارا خواستاریم، در صورت عدم حصول نتیجه از مسؤولیت کناره‌گیری خواهیم کرد.

در زیر این نامه اسامی استانداران امضاکننده نامه به شرح زیر آمده بود: محمدعلی سبحان‌اللهی، جمشید انصاری، جواد نگارنده، سید محمود حسینی، کریم شورانگیز، اسماعیل تبادار، علی اکبر رحمانی، محمود زمانی قمی، سید حسن رسولی، فتح الله معین، جعفر رحمانزاده، محمد علی پنجه فولادگران، حسین امینی، محمد ابراهیم انصاری لاری، مسعود امامی، سید حمید طهائی، اسدالله رازانی، محمد علی کریمی ابرقویی، احمد ترک نژاد، اسماعیل دوستی، محمد هاشم مهیمنی، مسعود سلطانی فر، قربانعلی سعادت، عبدالمحمد زاهدی، عبدالحسین مقتدائی، علی اصغر زبردست، حمید کلانتری!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

چپ‌های خیابانی و سرنوشتی شومی که در انتظارشان بود!

هم‌زمان با تلاش برای ایجاد بن‌بست و بحران سیاسی در کشور آن‌گونه که پیش‌ازاین روزنامه فیگارو از آن پرده برداشته بود مشاوران دولت خاتمی نیز یکی پس از دیگری استعفا داده تا نشان دهند عزمشان برای بحران سازی باهدف براندازی جزم است.

هم‌زمان باروی دادن این حوادث سریالی از هدف نهایی پروژه بحران سازی در کشور پرده برداشته و علیرضا علوی تبار با حضور در بین متحصنین در مجلس گفت که مشکل اساسی کشور را مشکل ساختاری و بنیادین است و باید از اعتراض به شورای نگهبان عبور کرده و خواستار تغییرات بنیادین در نظام جمهوری اسلامی شد، تئوریسین اصلاح‌طلبان خیابانی گفته بود که اگر ما به این نتیجه رسیدیم که مشکلات ما سیستماتیک است، ازاین‌رو میل به تغییرات بنیادین باید در شعارهای اصلاح‌طلبان مطرح شود!

هم‌زمان بااینکه رادیکال‌ها دائم به خاتمی تأکید می‌کردند که مقاومت کرده و از مواضع اصولی خود کوتاه نیامده تا نظام عوض شود، برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم مواضع مناسبی اتخاذ کردند و در آن شرایط بحرانی، در مقابل این براندازان ایستادند.

قدرت الله علیخانی (عضو فراکسیون روحانیون مبارز مجلس ششم) از آن جمله افرادی بود که با انتقاد از طرح بحث استعفا از سوی نمایندگان مشارکتی، این ادعا را یک بلوف سیاسی ارزیابی کرد و گفت:

حتی با استعفای برخی نمایندگان، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ممکن است برخی نمایندگان استعفا دهند، ولی مطمئن باشید هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد. اگر برخی از تندروها استعفا دهند، مجلس به کار خود ادامه می‌دهد و مطابق معمول به قانون‌گذاری و انجام‌وظیفه خواهد پرداخت و این مساله نمی‌تواند خللی در روند کاری کشور و بخصوص مجلس ایجاد کند. آقایان تا به حال هرچه درباره استعفا و خروج از حاکمیت گفتند به واقعیت نپیوست و حتی بعید می‌دانم این بار نیز کسی از آقایان به قول خود برای استعفا عمل کند.

روزنامه نسیم صبا از دیگر روزنامه‌های متمایل به مجمع روحانیون مبارز نیز در مقاله‌ای با ابزاری خواندن موضوع استعفای نمایندگان نوشت:

آیا دوستان تصور می‌کنند ملت تمام قصور را در انحصارطلبی و توسعه‌نایافتگی رقبا می‌دانند؟ آیا برخی دوستان اصلاح‌طلب، به نام استعفا در جست‌وجوی فرار از زیر پاسخگویی به مطالبات ملت و وکالت مردم نیستند؟ راستی چگونه است که این داستان در ماه‌های آخر حضور اصلاح‌طلبان در مجلس که با چشم‌انداز منفی نظارت در انتخابات آتی به ماه‌های وداع دائم بدل شده، اوج یافته است؟

بعدها، مهدی کروبی رئیس مجلس ششم در گفتگو با روزنامه اعتماد ملی به تحلیل آن وضعیت عجیب کشور در آن روزها پرداخته و گفت که آن‌ها فکر می‌کردند که در جامعه از این کار آن‌ها استقبال می‌شود ولی مشت گره‌کرده خالی باز شد و حتی دسته‌ای از نمایندگان مجلس به آن‌ها طعنه و کنایه می‌زدند و می‌گفتند از جمعیتی که در حمایت از شما در خیابان جمع شده به‌سختی عبور کردیم!

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

خطری که بیخ گوش دولت است!

واقعیت آن بود که اصلاح‌طلبان رادیکال گمان می‌کردند که با ایجاد بن‌بست سیاسی در کشور مردم آن‌ها را روی دوش گرفته و از بهارستان به‌سوی پاستور خواهند برد اما این وقایع گرچه در میان روزنامه‌های زنجیره‌ای باآب‌وتاب فراوان بیان می‌شد اما در میان جامعه کوچک‌ترین بازخوردی نداشت، تقی رحمانی از عناصر گروهک آمریکایی ملی- مذهبی در جزوه براندازی خود نوشته است که می‌خواستند مثل مصدق شوند اما مانند زاهدی میان مردم خار گردیدند.

پس از گذشت سال‌ها باز کردن این پرونده و بیان ماجرای عبرت‌آمیز اصلاح‌طلبان برای ایجاد انسداد و بن‌بست سیاسی در کشور بی‌دلیل نبوده است، این روزها و پس از پیروزی قابل‌توجه مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اخباری به گوش می‌رسد که نگران‌کننده بوده و حکایت از آن دارد که خطری بزرگ بیخ گوش آقای رئیس‌جمهور است.

در برخی محافل اصلاح‌طلب این روزها شنیده می‌شود که افرادی تندرو مانند دبیر کل حزب رادیکال اتحاد ملت مدام این نکته را مطرح می‌کنند که پزشکیان مدیون اصلاح‌طلبان رادیکال بوده و دولت را باید آن‌گونه که آن‌ها می‌خواهند اداره کند! این جمله چنان مطرح‌شده است که آذر منصوری خود را اولین زنی خوانده که «رئیس‌جمهور ساز» است.

این ادعاهای عجیب گرچه حکایت از توهم اصلاح‌طلبان رادیکال دارد اما در دل خود هشدارهایی نیز خواهد داشت، دوره کردن رئیس‌جمهور برای تحمیل کابینه و راه‌اندازی طرحی چون «کابینه موازی» برای دولت ازجمله این موارد است.

اصلاح‌طلبان رادیکال در جلسات محفلی روی این موضوع تأکیددارند که پزشکیان باید دوکابینه مجزا از هم داشته باشد، یک دولت که به مجلس معرفی‌شده و رأی اعتماد خواهد گرفت و دولتی دیگر که به‌صورت موازی امور کشور را بر عهده خواهد داشت، راه‌اندازی این طرح به‌طور حتم عواقبی دارد که کشور را درگیر بحران‌های متعدد سیاسی و فتنه‌هایی می‌کند که آمریکایی‌ها برای آن نقشه‌هایی در سردارند.

البته روحیات رئیس‌جمهور عزیز مسعود پزشکیان نشان داده که حاضر نیست در زمینی بازی کند که بازیگر آن نباشد، معروف است که پزشکیان اهل بازی فوتسال است ازاین‌رو به‌خوبی می‌داند که اگر پیش و پس یک دولت باهم هماهنگ نباشد و تیم اصلی بیرون زمین نشسته و مربی‌گری کند عاقبت خوشی آن بازی نخواهد داشت، به خصوص آنکه تیم بیرونی اهل بازی به هم زدن و خروج از زمین نیز باشد!

استفاده از بازیکنان بازی پس داده از یک‌سو و نیز عدم توجه به علائم راهنما ممکن است یک تیم را به یک شکست بی‌آبرو کننده رهنمون سازد ازاین‌رو برادرانه باید به رئیس‌جمهور گفت که در استفاده از رادیکال‌ها باید بااحتیاط بیشتری عمل کند.

ادعای دولت موازی از سوی رادیکال‌ها البته بدون شاهد هم نیست، روز گذشته محمدعلی ابطحی که روزگاری در دو ماجرای بن‌بست سازی در کشور در سال ۸۱ و راه‌اندازی فتنه تقلب در سال ۸۸ خود دستی بر آتش داشته نوشته است که تا وقتی ما تندروها (در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی) اصرار بر رودررو کردن نهادهای وابسته به رهبری و رئیس‌جمهور نداشتیم، حمایت خوبی از نهادهای انتصابی پشت سر آقای خاتمی بود.

پرده‌برداری از خطری که بیخ گوش پزشکیان قرار دارد/ اخطار یک اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در ساختمان قرمز!

این اعتراف گرچه دیرهنگام است اما در خود درس‌های مهمی برای رئیس‌جمهور منتخب دارد، واقعیت آن است که آغوش حاکمیت به‌سوی مسعود پزشکیان باز بوده و همه امکانات کشور برای حمایت از او آماده فعال شدن است، این آمادگی را حتی دولت‌های متخاصم و نیز دشمنان نیز درک کرده و سیگنال آن را نیز ارسال کرده‌اند.

در این وضعیت رئیس‌جمهور باید باهوش بالا ظرافت‌های سیاسی را درک کرده و مقهور عملیات رادیکال‌ها نشود. در روزهایی که برخی به دنبال خاتمی سازی از پزشکیان بوده و برخی دیگر تمایل دارند از او بنی‌صدری دیگر ساخته و کشور را دچار انسداد سیاسی کنند، رئیس‌جمهور باید هوشمندانه عمل کند، در این بازی درخشان جریان انقلابی حامی آقای رئیس‌جمهور است.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 75
  • محمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    61 32
    خود مردم انتخاب کردن یعنی پای همه چیز ایستادن
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      آره مثل دوره روحانی گردن گرفتن شما رو قبلاً دیدیم
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      5 3
      هیچی نگفتید
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 7
      عمو جون بالا بری پایین بیای روحانی خیلی بهتر بود
    • RO ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      5 1
      یدالله فوق ایدیهم دست خدا بالای انقلاب اسلامی ایران است،، سرنوشت رئیس جمهور هایی که برای ارمان های انقلاب اسلامی جنگیدند سرنوشت رئیس جنهور هایی که با فاصله گرفتن از ارمان های انقلاب روبروی ارمانهای انقلاب اسلامی قرار گرفتن را مشاهده کنید همه چیز عین روز روشن قابل دیدن هست.
    • علی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      93 25
      دست از سر پزشکیان بردارید چی از جون این بنده خدا میخوایین هنوز نیومده هی زر می‌زنید هی اعلام خطر اعلام خطر
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      9 5
      تا قبل از مراسم تحلیف و تنفیذ به او نمی گویند رییس جمهور!!!
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      4 12
      مردم چه می دونن بيشتر به‌ حرف های اطرافيان خود رأی می دهند حاکميت بايد به این نتيجه رسيده باشد که‌ افرادی بايد تأیید شوند که‌ مردم‌ به هر گزينه رأی بدهند همانی باشد که‌ حاکميت می خواهد باشد که‌ بایکدست شدن قوا بهتر بتوانند مشکلات کشور حل وفصل کنند
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      3 3
      اولا هنوز رییس جمهور نشده نابغه ها چه برسد به عزیز بودن و چه برسد به اینکه انقلابی ها حمایتش کنند ! فقط حامی نظام هستیم والسلام دوما هنوز نفهمیدید حمایت از امثال او فقط باعث جری تر شدن اینها می شود؟ فقط هزینه برای مملکت؟!
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      4 1
      طالبان و حقه باز ، اون ، فریبکاری است که به خاطر رأی آوردن ، دیگران را طالبان میخونه و با بلغور کردن یک مشت ، اراجیف فضای مجازی ، نوجوانان را احمق فرض میکنه
    • DE ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      2 2
      دوران کی بید کی بید مِ نبیدُم شروع شد. رئیس جمهور باید بداند مقامش صدها و هزاران بار بیشتر از حسن روحانی و فشل های دور و بر اوست.
    • DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      5 2
      ۱۶ میلیون! من که انتخاب نکردم
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      3 3
      هی مردم مردم نکن کدام مردم می گویی به‌ این‌ ۲۵ درصد می گویی مردم پس آن ۷۵ درصدی که‌ رأی ندادن به‌ ايشون مردم‌ نیستن
    • US ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 0
      یکی از بزرگترین ابر فتنه ها علیه جمهوری اسلامی ایران در زمان ریاست جمهوری همین دکتر رخ خواهد داد و کشور و مردم صدماتی خواهند دید که در طول تاریخ چهل و پنج ساله انقلاب هیچگاه رخ نداده و به این وسعت و تخریب نبوده است اما دود مان فتنه گران بعداز ان برای همیشه از سر مردم و انقلاب اسلامی ایران برداشته خواهد شد و مردم و انقلاب اسلامی ایران پیروز مقتدر این ابر فتنه خواهند بود و همین ابر فتنه برای جمهوری اسلامی ایران یک اتحاد همدلی و مقاومت بسیار سخت و یک اقتدار مطلق جهانی بوجود خواهد اورد.
    • ناشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      اقای پزشکیان تورییس جمهوری یک کشوری پس حواست جمع باشه بی گدار به اب نزنی این دور بری هات میخوان تورو خراب کنند کاری نکنی که تو هم نیمه کاره از ریاست خلع شوی .
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    48 76
    مردمی که بهش رای دادین ، تحویل بگیرید
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      32 44
      رأیی که آذری جهرمی با توهین به چند میلیون نفر از مردم و ظریف با عربده‌کشی و دلقک بازی جمع کنی هیچ برکتی توش نیست
    • US ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      43 12
      با کدام عملکرد آقای پزشکیان این حرف سخیف را می زنید
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      28 8
      چی رو تحویل بگیرن . هنوز که دولت تشکیل نداده . تحریمها رو کرده 20 برابر ؟ چی رو تحویل بگیرن دقیقا ؟
    • کارگر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      17 3
      خبرگزاری پینوکیو : " در این بازی درخشان جریان انقلابی حامی آقای رئیس‌جمهور است " !
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      ما به خودکارم رای میدادیم
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 1
      اذری جهرمی و ظریف سگشون شرف داره?
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      2 4
      مدل رائفی پور حرف میزنی پای حرفای ادمای زیر دیپلم نشین یه ذره سطح علمیت رو ببر بالا
    • علی ایرانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 2
      رئیس‌جمهور باید باهوش بالا ظرافت‌های سیاسی را درک کرده و مقهور عملیات رادیکال‌ها نشود. در روزهایی که برخی به دنبال خاتمی سازی از پزشکیان بوده و برخی دیگر تمایل دارند از او بنی‌صدری دیگر ساخته و کشور را دچار انسداد سیاسی کنند، رئیس‌جمهور باید هوشمندانه عمل کند، در این بازی درخشان جریان انقلابی حامی آقای رئیس‌جمهور است.
    • US ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 3
      اگر به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنید جناب شریعتمداری خان، همیشه تاکید بر پرهیز از اختلافات، وتأمین منافع ملی تا جناحی و خوداری از تندروی و کند روی بود ، آخه چرا شما هیچ توجهی به اوامر و نصايح ایشان نمی کنید؟! بخدا خجالت که نمی کشید حداقل سکوت کنید ، برای همه تعیین تکلیف می کنید و خود را صاحب کشور میدانید؟! کشور زعیم و بزرگ دارد ،مهدی فاطمه زهرا سلام الله علیها و مقام معظم رهبری.
  • DE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    11 6
    شما خفه شو
    • DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 2
      نبندید دهان ها را ...
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 2
    کارش درست بود؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 3
    از زمان احمدی نژاد
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 11
    دیگه قدرت تصمیم گیری درست نداره
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    22 16
    افساد طلب ها به قول ابتکار ، از انسداد آزاد شدن حالا میخواین به روش خاتمی و افراد دور و بر پزشکیان ، مملکت را به انسداد ببرن چون فکر می کنن مملکت مال پدرشون. مردم لجباز ، ببینید به کی رای دادین
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    14 97
    خداوند لعنت کند شیاد و فتنه گر و لمپن محمد خاتمی را...
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      34 5
      خداوند هدايت كند شما را
  • DE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    15 69
    بی خاصیتترین رییس جمهورهای ایران خاتمی وروحانی تنبل وخسته وخائن ، جالب اینجاست چرا خائن سازی را از آدمهای تنبل ونشسته وخسته انتخاب میکنند
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      67 13
      كاري با روحاني ندارم اما دوران خاتمي به لحاظ اقتصادي دوران ثبات و رشد بود.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      8 42
      دروغ محض اگر رشد داشت مردم احمدی را رو کار نمی اوردند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    78 7
    خاتمی
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      4 1
      خاتمی، ختم روزگار و رذل زمانه،
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 3
    با ترور امروز ترامپ احتمال رای آوری او بسیار بیشتر شد آقای پزشک اصلاحات لطفاً به فکر چیدن کابینه مقاومت باش ن کابینه مذاکره چون با چیدن کابینه مذاکره دولتتان از همان ابتدا قفل میشود
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    7 4
    در روزهایی که برخی به دنبال خاتمی سازی از پزشکیان بوده و برخی دیگر تمایل دارند از او بنی‌صدری دیگر ساخته و کشور را دچار انسداد سیاسی کنند، رئیس‌جمهور باید هوشمندانه و با ظرافت عمل کند ونه به ظریف ماموریت ساخت دولت بدهد . از کوزه برون همان طراوت که در اوست. مدعیان اصلاحات از درون متعفن شده اند . لازم است که بدنه اصلاحات با برائت و دوری از این خناسان وطنفروش رادیکال فشار به پایین چانه زنی در بالا خود را آزاد نماید و به جامعه و ملت بازگردد.
    • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 1
      این وسط خاتمی رو خوب جا کردی. هروقت مثل احمدی نژاد یک میلیون مسکن بای مستضعفین ساختید بعد ادعا کنید.
  • US ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 14
    مردم ایران هیچگاه جناح های سیاسی موجود بخصوص دو جناح اصلاح طلبان غربگرا و اصول گرایان متحجر را خادم و محرم و مفید و دلسوز ایران نمی دانند
    • CA ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 0
      نه لابد منافقین .. مثل تو متحجر نیستن
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    9 5
    جونه نه نه هاتون این تحلیل های آبکی و آب دو خیاری رو تو سایتتون نذارید.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      3 2
      اینجا چه غلطی میکنی برو سایت انتخاب بخون
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    2 4
    اونموقع خاتمی خوب فهمیده بود
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    10 12
    آقایان که به خاطر قومیت آقای پزشکیان رو رئیس جمهور کردید. مبارکتان باشد، آقای پزشکیان آدم خوب و ساده ای است ولی امان از خطی که داره اون رو به بازی میگیره، مملکتی که رو به بهبود و آرامش بود رو دچار بحران های سیاسی توسط دولت خاتمی و روحانی کردید که وقت و انرژی مملکت رو میگیره و در نهایت منجر به کوچک شدن سفره مردم میشه. خدا ازتون نگذره.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      7 5
      الان سفرتون خیلی بزرگه
  • م.ب.ر. IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 2
    چون پزشکیان اهل بازی فوتسال است ازاین‌رو به‌خوبی می‌داند که اگر پیش و پس یک دولت باهم هماهنگ نباشد و تیم اصلی بیرون زمین نشسته و مربی‌گری کند عاقبت خوشی آن بازی نخواهد داشت، به خصوص آنکه تیم بیرونی اهل بازی به هم زدن و خروج از زمین نیز باشد
  • FR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 22
    در عکس یک مشت شکم گنده که بدن نجسشان را با بیت المال و نان حرام پر کرده اند ! و صد البته مرگ بر آخوند انگلیسی و مرگ بر لیبرال بهائی
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      اگه یه ذره سواد و وجدان داشتی
  • FR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 6
    یکی از سربازان جهالت در جنود عقل و جهل ، ساده لوحی و خل بودن ایت ! ای مردم ! حالا فهمیدید که جانماز اب کشیدن و فقط نهج البلاغه خواندن (البته با کلی اشتباه توسط پزشکیان و تصحیح ان توسط جلیلی) برای اداره یک کشور کافی نیست !
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 7
    پزشکیان اگر به اصلاح طلب های تندرو ضدانقلاب میدان دهد همانند دهه 70 و 80 هم خودش ضرر میکنه و هم مردم.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 1
    ایشان اصلأ انسان بدی نیست
  • مجید IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    12 2
    خبر رائفی پور رو چرا حذف کردید
    • ناشناس IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      10 0
      چون ترسو هستند
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      اره نمیدونم
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      خبرگزاری های دیگه گذاشتن بحثش داغه داغه
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      1 0
      کیسه مصاف رو شل کردن
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    6 10
    آن فریب خورگانی که از هول حلیم اصلاحات به دیگ دولت سوم روحانی افتادند ، بهتر است یادشان بیاید ، روحانی همان کسی است که ، بلافاصله بعد از پیروزی در انتخابات سال ۹۲ به بهانه آزاد سازی بنزین و حذف کارت سوخت قیمت‌ بنزین را بالا برد ، اما چون فکر نمی‌کرد مجبور خواهد شد ، یکبار دیگر در آبان ۹۸ قیمت بنزین را افزایش دهد ، خودش را به کوچه علی چپ زد و گفت من خودم صبح جمعه فهمیدم ، که منجر به آن فاجعه و خسارات بزرگ شد
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      8 5
      اولا زمان احمدی نژاد از هشتاد تومن شد هفتصد تومن دوما جریان صبح جمعه رو یه ذره بیشتر در موردش تحقیق کن
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      احمدی نژاد یک میلیون مسکن ساخت و خیلی کارها روحانی چه افتخارش عدم ساخت مسکن
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 18
    این آقا آنقدر ساده و بی تجربه است که امیدی بهش نیست تک تک کسانی که بهش رای دادن مسول حوادث پیش رو هستند
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      4 4
      مملکتو از دست افغان تبارها نجات دادیم
    • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      اتفاقأ ازشما بهترون دنبال چنین تیپی هستند
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 3
      عمو جون طرفدارای دکتر پزشکیان همه نخبه علمی هستن با قیمه و عدس پلو نیومدن پای صندوق رای
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      الله دادی میدونی یعنی چی برو تحقیق کن ببین کین و چین
  • امیر IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 2
    خیلی ازحقایق برای این فریب خوردگان دهه 80روشن شده
  • ناشناس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 2
    این مقاله رو کی قرار بردارید
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    فرانسه پادشاهی نیست ، فقط انگلستان پادشاهی است ، کشور های سرد مثل کانادا و روسیه خوب هستند ولی درکل به نظرم خوب نیستند هیچکدام
  • دلسوز US ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 1
    بله دیگه
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    شما دو سال قبل باختید بعد اینکه در جنگ با غرب هم من بردم و روسیه برنده شد به عنوان امن ترین کشور از لحاظ نظامی اقتصادی
  • دلسوز US ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    اینم آخرین فرصت
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    امن ترین و ثروتمند ترین کشور با رفت و امد ازادانه
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    من اصلا به حرف هیچکس گوش نمی کنم
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 2
    اینکه اصلاحات رییس جمهورش ادای طرف شما بودن را دربیارد و ولی بدنه دولتش را طریف بچیند یعنی تمام مشکلاتش به اسم شما و دین تمام میشه
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      تیمی که ظریف بچینه شرف داره ?
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    5 0
    اذری جهرم
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    ترامپ دارد تقلید می کن انهم به احمقانه ترین روش ممکن
  • NL ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    حاجی خطر بیخ گوش پزشکیان با خطر بیخ گوش ترامپ چه فرقی داره؟!😁😁
  • آریا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    23 2
    مشرق داری خباثت میکنی
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 0
    اندفعه طبل توخالی نیست دولتشون هم تشکیل دادند عزیزم در حالی پزشکیان ادای اصولگرایی در واقع دولتش اصولگرا نیست حالا ببینید ...
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 20
    فعلأ یکی به رئیس جمهور آینده بگه هوا خیلی گرم شده کاپشن مالِ زمستونِ
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      چطو به احمدی نژاد گیر نمیدادین
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 0
      یه همکلاسی همدانی دوران ارشد داشتم هر وقت میومد تهران حتی چله تابستون با کاپشن میومد هیچوقت ندیدم تو اون دو سال کاپشنش تنش نباشه
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    جنگ جهانی سوم است ؟! از المانی ها خوشم نمی اید ولی بی طرفم
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 2
    چرا درباره رئیسی اینقدر مطلب و نوشته توهین آمیز نمیزدین ؟؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      مشرق نیوز رو فیتیله پیچ میکنم
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      0 1
      اصلاح طلبا خارن
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    جامعه مترقی
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    4 0
    قافیه به تنگ اید شاعر به جفنگ اید
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 0
    از همین امروز چهار الی پنج پلن حساب شده اقتصادی سیاسی برای فعال شدن مکانیزم ماشه و روی کار امدن ترامپ زیر نظر جواد ظریف و دیگر صاحب نظران داشته باشید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    هعععی خدا
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    1 0
    من دیگه توان ندارم ..
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    6 3
    به خدا که خاله زنک هستید
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    8 3
    بیخود ترین سایتی که دیدم
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      مشرق یه عمر کارش همینه هر خبری رو خوندی معکوسشو در نظر بگیر به حقیقت میرسی
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      ما مردم عادی و غیر ارزشی همیشه ده بیست سال از امثال مشرق جلوتریم از نظر فکری
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 2
      من سالهاست فقط به خاطر عکس مناظر میام به مشرق سر میزنم کلا اخبار سیاسیش تخیلی هست انگار ما نمیریم تحقیق کنیم حقیقت رو بفهمیم
    • FR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 4
      سایت بدی نیست
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    خطر بیخ گوشمون
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    حوصله ام سر رفته به لطف شما ،
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    ورزش شیطانی خوبی است بهش می گویند قتل
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    خوب است دوست دارم
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    ولی از همه بهتر گروهی که دنبال عدالت و قانون است لذتش بیشتر است چونکه از همه بیشتر دعوا دارند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    آیا مصاف به ایستگاه آخر رسیده است؟ چرا پست رو حذف کردید؟ فشار اوردن یا تهمت زده بودید؟!
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    3 1
    همه ی رفتارهای این روزهای پزشکیان با انتخاب وزرا معلوم میشه از سر اخلاص است یا سیاست نمیشود شعار علی ع و حسین ع داد و مرضی یزید و معاویه بود پس الان قضاوت نمی‌کنیم و منتظر می‌مانیم وزرا را به مجلس اعلام نماید
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    1 0
    شکست خورده های انتخاباتی
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    میگن احمدی نژاد اوسکول سال 1400 401 پیش بینی کرده بوده امریکا افغانهارو میفرسته ایران
  • علی IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    1 4
    دکتر پزشکیان آدم سیاسی و عاقلی هست مطمئنا وارد بازی اصلاح طلبان افراطی نخواهد شد و خود جناب رئیس جمهور میدونه مقام معظم رهبری نفر اول کشور و پدر ملت هستند پس یقینا تعامل رو جایگزین تقابل میکنه
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    اگه همون موقع با عوامل خیانت برخورد شده بود الان نیازی به این مقاله نبود.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    وقت انرسیده کهبواسطه مشارکت کم وواژگونی ارزشها .اسیب شناسی شود .اول سراغ ان ۶۰درصد که مشارکت برویم ونظر سنجی کنیم که چرا دور شدهاند .چرا به ارزشهای اسلام بیتفاوت وگاهی وارانه شدهاند .ولج.ولجبازی معیار قرار گرفته .چراشیاطین بواسطه انها مدام صحبت از رفراندم میکنند.چرا گرایشها به سمت مخالفت با نظام نه مخالفت با مفسدین است فردا دیر است قبول کنیم قدرت نظام دردفاع .وحضور ودفاع مردم ازارزشهای اسلامی میباشد
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    این پست راباکمک انها بدست اورد واجاره داد به انها مثل.روزنامه اجارهای الان ان روسای کارگروه .ظریف و بیعیو....مشغول کارند .
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 2
    ظریف:وزرا کهمعلوم بودند داریم بدلیهاراجایگزین میکنیم .دنیا پیشرفت کرده خریدوفروش رای قدیمی شد ما ریاست جمهوری میخریم
  • ایرانی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    پزشکیان رای آورده...
  • جواد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 1
    پزشکیان اصلاح طلب تر از خاتمی ست حالا می خواهید چه کار کنید؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    ظریف زنگنه خاتمی حسن روحانی قرارداد کرسنت تا زمانی که اینها به علاوه ایران مال را حل نکردی دنبال من نیا .‌..
  • سعید IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    برادران من به عنوان کسی که به پزشکیان رای دادم،راضی به ذره ای عقب نشینی در مقابل آمریکا نیستم،امریکا اصلا به مذاکره اعتقاد ندارد وتسلیم ما را میخواهد،پزشکیان فقط باید ملایم‌تر وبدون شعارهای تو خالی کابینه مقاومت را تشکیل دهد،رای به پزشکیان خدا شاهده رای به مذاکره وتسلیم نیست
  • سعید IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    برادران وخواهران سلام علیکم،به رهبری اعتماد واقعی داشته باشید،الحمدالله مغز وذهن وفکر رهبری از دقیق‌ترین ساعتها منظم‌تر و بهتر کار میکند،رهبری صلاح کشور را می‌داند خطر حاکمیت گروهی خاص با تئوریسین‌های که گذشته شفافی نداشته را،درک میکند،رهبری می‌داند که نباید همه قدرت در دست جناح وباند خاصی باشد ،هی بیخود وبدون مطالعه نگوئید افساد طلبان،،پزشکیان انشاالله متعلق به هیچ جناحی نخواهد بود و طبق نظر رهبری که قطعا صلاح کشور است عمل خواهد کرد.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    ظریف رو کجای دلمون بذاریم🤣
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    واقعه کربلا دوجبهه ووجه داره ظاهرا امسال انهاییکه امامان راخرج خودشان میکردند علی ع رادمکرات .حسن ع رااهل مذاکره وسازش وحسین ع ع امده برای مذاکره معرفی میکردند هیعت زدند وگریه میکنند برای کدام طرف خدا میداند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    تو این کشور هر کی شد رئیس جمهور شد اینقدر ببریتش بالا تا تمام مردم رو کوچیک ببینه
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    1 0
    سلام. بسیار ممنونم از این مقاله آموزنده.همچنین ممنونم از یادآوری روزهای ننگین و عبرت آموزی که جمهوری اسلامی به خواست خدا از آن عبور کرد. نسل امروز آن روزهای پر کشمکش و تیشه به ریشه زدنها را ندیده و الآن با بعضی جملات زیبا و فریبنده گاهی دچار تردید می شود.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    تا زمانی که بیژن زنگنه نرفته دادگاه هیچ حرفی با هیچ کس ندارم .....تمام ...
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    من فقط کسی را می کشم که مزاحم من باشد و دعوا داشته باشد
  • امید IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 3
    تا هرچه در یاد خاطره داریم تا زمانیکه اصلاح طلبان در راس کار بودن ملت روی آرامش ندیدن دولت خاتمی بگیر تا دولت روحانی و هاشمی رفسنجانی وقتی که نبودن هر روز برای کشور یه بامبول در اوردن
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      4 1
      بدترین دولتای عمر ما هم نهم و دهم و سیزدهم هست
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 1
    چه عجب
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    تشکلهای کشاورزی هم می تونند وزیر جهاد کشاورزی را مشخص کنند یا نه ...
  • داریوش IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    1 2
    افسادطلب جماعت همواره تاریخ به کشور ضرر زده و جالبه که طلبکارم بوده... از این به بعد هم وقتی ظریف محور دولت معرفی شد معلومه همین طور خواهد بود. منتظر انفجار دلار و قیمتها باشید
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      3 0
      این سه ساله که خیلی اوضاعت توپ بوده سفر خارجی میرفتی گاو سر میبریدی و ماشین میلیاردی سوار میشدی ویلای کردان میرفتی
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 1
    اگر سر بیژن زنگنه نره بالای دار هر کس عیر از پزشکیان رییس جنهوره ایرانه حتی مریم رجوی حالا که اقای زاکانی نباید شهردار باشه هر کس یک کلمه راجع به فساد بگه خفش می کنید شما لیاقت ندارید ...
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    اینا غلط زیادیه. مملکت صاحب داره. ملت اونقدر حالیش هست و فرق بین دوغ و دوشاب رو خوب می فهمه. یعنی واقعا هنوز بعضی نفهمیدند ملت از اصلاحطلبی و اصولگرایی عبور کرده؟!! این ملت برای درست شدن وضعیتی که این جماعت بر سر کشور آورده اند با دیکتاتوری موقت و درمانی هم موافقت می کنه!
  • US ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 1
    من در عجبم كه چرا خيانت كاران ضد انقلاب اسلامى ايران بسركرگى محمد خاتمى هنوز هم آزادانه ميگردند و براه خيانت بار خود ادامه ميدهند و مردم انقلابى ايران با آنها مدارا ميكنند. آيا مدارا با اين خيانت كاران خود خيانت بمردم و انقلاب نيست پس چيست؟
  • US ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 1
    من در عجبم كه چرا خيانت كاران ضد انقلاب اسلامى ايران بسركرگى محمد خاتمى هنوز هم آزادانه ميگردند و براه خيانت بار خود ادامه ميدهند و مردم انقلابى ايران با آنها مدارا ميكنند. آيا مدارا با اين خيانت كاران خود خيانت بمردم و انقلاب نيست پس چيست؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 1
    اقای دکتر عزیز چندروز دیگر محرم وهیعت تمام میشود شما که ریاست جمهوری راسپردی به کارشناسان وبااجاره دادنش راحت شدی بیکاری بداست .لااقل ریاست بیمارستان قلب را بدست بگیر .وبخدمت ادامه بده
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    اصلاح‌طلبا دو دسته هستن: احمقها و نادان‌ها. احمقها با تعدادی کم و بدون پشتوانه اجتماعی هستن و سرنوشتی بهتر از خارج‌نشین‌ها در انتظارشون نیست. نادان‌ها با تعدادی بیشتر، دچار افسردگی مزمن هستن و سرنوشتی بهتر از زلنسکی در انتظارشون نیست.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    ایا این اقای قدرت طلب و اون یکی حسن روحانی را به زودی سر به نیست می کنید یا نه ...
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    به امید خدای بزرگ انسانی که با نهج البلاغه امام علی علیه سلام وارد انتخابات شد و با پیراهن سیاه اقا امام حسین ادامه داد ب برکت ایندو بیراهه نخواهد رفت و درحدمقدورات و شرایط کشور به جلو گام برمیدارد.و اگه اصحاب قدرت دست از دعوا بردارند و ما مردم هم قاطی جناح بازی ها نشویم کارمملکت در ارامش بهتر پیش خواهد رفت.
  • جلالی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    سلام، روی آقای پزشکیان قمار سنگینی کردید، نتیجه آن جز باخت سنگین چیز دیگری نخواهد بود، اشتباهات خاتمی را پزشکیان مجدد تکرار نخواهد کرد،بلکه مردم را وارد به مبارزه با هسته مرکزی نظام خواهد کرد
  • ناصر IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    او متاسفانه اسب تروایی است که غرب وارد قلعه جمهوری اسلامی کرد کشور تحمیل خواهد کرد و خدا به داد این کشور امام زمان برسد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    افرین به پزشکیان .ریاست جمهوری اخرعاقبت نداره یاباید شهید بشی یامثل حسن روحانی .فاصله ازته بهشت تا .ته جهنم .عاقلانه همان اجاره دادنش بهدیگری است کسب مشروعیت تو هیعت .به حسینیه مجلس هم یک سری بزن تاظریف دبه نکنه
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    ماتوانسته ایم باتخریب شصت درصد مردم راازگرد ج.ا.ا دورکنیم وامروز بزرگترین سرمایه رابرای ویران کردن ان بدست اوردیم .وهرروز به پشتوانه انها مسعله رفراندم را پیش میکشیم قطعا دررای گیریها اینها به ماتخریبچیها رای میدهند .دیگر هیچ انتخابی نخواهد بود که انقلابیون پیروزش باشند.ما شدیم مادر مردم میزنیم توگوششان باویران کردن .انها هم باز به خودما پناه میارند خراب میکنیم بعد فریاد میزنیم زیرسر نظامه نگهبانی هم که نیست تازه برای بالا رفتن مشارکت فرش قرمز زیر پایمان پهن میکنند .شده رابطه مادر وفرزندی
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    بهشت دنیاش مال اصلاح طلبا جهنمعقبی مال پزشکیان . عاقبت اجاره دادن ریاست جمهوری همینه
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    ما نه برنامه داریم نه کیسه ای دوختیم نه ردای ریاست جمهوری بتن ما میخوره کارها راه خودشو پیدا میکنه بازار خودش تایین میکنه شما کاررابه طالبش اجاره بده خودش کارها میفته رو غلطک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس