گرمای بی‌سابقه، تهدیدی برای جان بیش از ۱۳۰ میلیون آمریکایی

«سرویس ملی هواشناسی آمریکا» اعلام کرد ثبت رکوردهای بی‌سابقه دما در سواحل شرقی این کشور و افزایش درجه حرارت بالاتر از میانگین سالانه، جان بیش از ۱۳۰ میلیون نفر از ساکنان این مناطق را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، همزمان با افزایش بی‌سابقه دما در مناطق شرقی و مرکزی آمریکا، چهارده دادستان کل ایالتی فشار برای اعلام گرمای شدید و دود ناشی از آتش‌سوزی را تحت عنوان بلایای بزرگ بیشتر کردند.

براساس گزارش‌ها، هشدار افزایش دما در آمریکا جان بیش از ۱۳۰ میلیون نفر از مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

همزمان با هشدار سرویس ملی هواشناسی آمریکا نسبت به گرمای شدید در بخش‌های وسیعی از این کشور، طوفان‌های ناشی از موج گرما تا دیروز سه‌شنبه شیکاگو و سایر بخش‌های غرب میانه را درنوردید.

گزاش‌های هواشناسی حاکی است اگر چه افزایش بی‌سابقه دما در سواحل شرقی تا امروز چهارشنبه کاهش می‌یابد، اما این اداره اعلام کرده است که سطح بالای گرما و رطوبت همچنان وضعیتی تهدیدکننده برای جان ساکنان این مناطق بشمار می‌رود.

سرویس ملی هواشناسی همچنین اعلام کرده است که هرچند دمای هوا در چند روز آینده رکورد شکن نخواهد بود، اما درجه حرارت همچنان بین ۵ تا ۱۵ درجه بالاتر از میانگین سالانه در سراسر این مناطق خواهد بود و با توجه به شرایط خشک و رطوبت نسبی کم، خطر آتش سوزی در بخش‌های وسیعی از غرب در چند روز آینده ادامه دارد.

اکسیوس در همین زمینه خاطرنشان کرده است: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی، احتمال ورود موج‌های گرما را تا حد زیادی افزایش داده و باعث طولانی‌ و شدیدتر شدن آن‌ها می‌شود.

براساس اعلام اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، سال گذشته (۲۰۲۳) گرم ‌ترین سال ثبت شده برای این کشور بود و براساس داده‌های موجود، از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون، ۱۹ سال، گرم‌ترین سال‌های ثبت شده عنوان شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    1 0
    الهی به امید تو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس