سخنگوی صنعت برق

سخنگوی صنعت برق گفت: ٢٢ هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آنها تجدیدپذیر هستند، در دست ساخت قرار دارند و ٣ واحد جدید نیروگاهی در تابستان امسال وارد مدار می‌شود.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: ٢٢ هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آنها تجدید پذیر هستند، در دست ساخت قرار دارند و ٣ واحد جدید نیروگاهی در تابستان امسال وارد مدار می‌شود.

وی با اعلام اینکه یکی از این واحدها در نیروگاه رود شور قرار دارد، خاطرنشان کرد: این واحد نیروگاهی با آخرین فناوری‌های روز دنیا در دست ساخت بوده و نخستین نیروگاهی است که از توربین گازهایی که قبلاً در این نیروگاه ساخته شده و با سه بویلر تغذیه می‌شود.

رجبی مشهدی افزود: این واحد از حرارت خروجی اگزوز واحد نیروگاهی کلاس f استفاده کرده و از هیچ نوع سوختی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه هر سال یک میلیون مشترک جدید به تعداد مشترکان صنعت برق افزوده می‌شود، تصریح کرد: این تعداد مشترک جدید به همراه مصارف صنعتی جدید مجموعاً ۴.۵ تا ۵ درصد رشد مصرف به دنبال دارند.

رجبی مشهدی گفت: آخرین میزان تقاضای مصرف برق کشور در تابستان جاری ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات ثبت شد که رشد بالای ۷ درصدی مصرف برق را نشان می‌دهد که بخشی از آن به استفاده نادرست از وسایل سرمایشی باز می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قهرمانان مصرف !! IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    و ایرانیان این قهرمانان مصرف آماده بلعیدن همه انرژی تولیدی !! ....
  • کت نپوش مهندس !! IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 0
    و ایرانیان این قهرمانان مصرف آماده بلعیدن همه انرژی تولیدی !! .... انرژی مجانی = بدمصرفی .... مهندس جان تابستون شده ... این کت رو نپوش .... به خصوص موقع مصاحبه در تابستان ... باور کن میدونیم با کلاسی .... بی خیال کت شو !! .... به خصوص موقع مصاحبه در تابستان
  • محمدی نسب IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 0
    قیمت برق تعدیل کنند که مصرف متعادل شود ( انرژی هم هزینه بر است و هم کار است سخت و مردم باید توجیه شوند که تولید برق هزینه زیادی دارد لذا متعادل مصرف کنند با قیمت فعلی هر چه مصرف کنند فرقی ندارد و خیلی از مردم مراعات نمی کنند - برخی در اکثر وقت ها بیش از 20 لامپ برای نمای خانه روشن می کنند در اوج مصرف همکاری نمی کنند) همچنین سامانه های تولید برق خانگی خورشیدی برای کسانی که توانایی دارند اجباری شود و دولت در این زمینه از نظر سخت افزار و نصب کمک کنند و از یارانه افراد و یا بصورت قسطی کم کنند.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 3
    هیچ ربطی به مصرف درست یا نادرست مردم نداره،قطعی برق صرفن به دلیل بی توجهی حکومت به تامین نیازهای مردم هست،وگرنه در دیگر کشورها که مردم خیلی بیشتر از ایران برق مصرف میکنن چرا قطعی برق ندارن،چرا تو آمریکا قطعی برق به علت افزایش مصرف نیست؟
  • محسن IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    هر چه نیروگاه در کشور ساخته شود مفید است جرا که دیگر در تابستان گرم با روح روان مردم بازی نمیشود مثلا کارمندی که بعد از کار اداری نیاز به استراحت دارد هر روز با قعطی برق مواجه شود اعصابش بهم میریزد و کارکردهایش نزولی خواهد شد بعلاوه بر اینکه جمعیت کشور در حال افزایش است پس تقاضا هم بیشتر میشود
  • کت نپوش مهندس !! IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    و ایرانیان این قهرمانان مصرف آماده بلعیدن همه انرژی تولیدی !! .... انرژی مجانی = بدمصرفی .... مهندس جان تابستون شده ... این کت رو نپوش .... به خصوص موقع مصاحبه در تابستان ... باور کن میدونیم با کلاسی .... بی خیال کت شو !! .... به خصوص موقع مصاحبه در تابستان
  • M IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    ۲ نیروگاه وارد مدار اختلاس می شوند یا برق؟؟؟
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    تو جمهوری اسلامی حرف و وعده وعید بسیاره بذارید هر وقت ساختند اون وقت بگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس